ظروف نقره‌ای به مرور درخشش خود را از دست می‌دهند و کدر می‌شوند، شاید ندانید چگونه این کدر شدن قدیمی را برطرف کنید؟ شاید هم تصور کنید برای این کار باید به فردی که در این کار تجربه دارد مراجعه کنید. اما با خواندن این مطلب متوجه می‌شوید که راهکارهای ساده‌ای برای جلا دادن به نقره‌ در خانه وجود دارد.

ظروف نقره

همشهری آنلاین - آرش نهاوندی: کارد و چنگال‌ و بشقاب‌ و ظروف دکوری نقره به‌ مرور زمان درخشش خود را از دست می‌دهند و حتی ممکن است که رنگ آن‌ها نیز سیاه شود. این تغییر رنگ می‌تواند روی نگاه افراد به ظروف نقره تأثیرگذار باشد، اما باید بدانید راه حل‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها درخشندگی ظروف نقره‌ای خود را دوباره به دست بیاورید. در این مطلب به چند راه حل مطمئن و ساده و راحت برای تمیز کردن ظروف نقره و احیای درخشش آن‌ها اشاره شده است.

سرکه و جوش شیرین

ترفندهای ساده برای پاک کردن و جلا دادن ظروف نقره

با مخلوط کردن جوش شیرین و آب یک خمیر درست کنید. این خمیر را روی ظروف نقره کدر شده بمالید و به آرامی آن را با یک پارچه نرم بمالید. سپس خمیر را با مخلوطی از مقدار مساوی آب و سرکه سفید بشویید. در آخر نیز نقره را با یک پارچه تمیز خشک و جلا دهید.

خمیر دندان

ترفندهای ساده برای پاک کردن و جلا دادن ظروف نقره

محلول خمیر دندان و نمک را روی سطح کدر ظروف نقره بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. بعد آن را با صابون ظرفشویی بشویید و سپس با یک پارچه خشک پاک کنید و جلا دهید.

لیمو و نمک

ترفندهای ساده برای پاک کردن و جلا دادن ظروف نقره

برای تمیز کردن ظروف نقره، با مخلوط کردن آب لیمو و نمک خوراکی  یک خمیر درست کنید. خمیر را روی نواحی کدر نقره بمالید. سپس به آرامی ظرف را با یک پارچه یا اسفنج نرم مالش دهید. پس از آن اثز خمیر «لیمو و نمک» را با  یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید.

آب گازدار

ترفندهای ساده برای پاک کردن و جلا دادن ظروف نقره

برای تمیز کردن ظروف نقره زنگ زده و کدر شده، ظرفی بردارید و آن را با آب گازدارپر کنید. سپس ظروف نقره را در آن قرار دهید و بگذارید چند ساعت یا یک شب خیس بخورند. پس از آن ظروف نقره را از ظرف درآورده و به آرامی با یک پارچه یا اسفنج نرم پاک کرده و خشک کنید و سپس جلا دهید.  

فویل آلومینیوم و جوش شیرین

ترفندهای ساده برای پاک کردن و جلا دادن ظروف نقره

برای تمیز کردن ظروف نقره با استفاده از این ترفند، ظرفی را با فویل آلومینیومی بپوشانید و آن را با آب داغ پر کنید. بعد، ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین اضافه کنید. حالا ظروف نقره‌ای خود را در محلول قرار دهید و مطمئن شوید که با فویل آلومینیومی تماس دارند. ظروف را به مدت ۲۰ دقیقه در محلول بگذارید رنگ کدر و زنگ زدگی ظروف نقره در این مدت به فویل آلومینیومی منتقل می‌شود و ظروف نقره از این نظر پاک می‌شوند. دست آخر این ظروف را با یک پارچه یا اسفنج تمیز پاک کنید و جلا دهید.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 800921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha