حرکت به سمت شهر هوشمند، از جمله برنامه های مهم مدیریت شهری است که در این دوره تلاش می شود گام های بزرگی در راستای تحقق آن برداشته شود. علاوه بر ارائه خدماتی چون پرداخت کرایه مترو و اتوبوس در بستر مجازی، استفاده از سازه های ۳ بعدی برای اکران تبلیغات محیطی هم در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

رضا صیادی

به گزارش همشهری، اواسط سال گذشته بود که امیر جهانگیری معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران از نصب سازه های  ۳ بعدی با مشارکت شرکت های سرمایه گذار در شهر خبر داد و گفت که این سازه‌ها به شکل ال و در ابعاد ۲۰ در ۴۰ متر طراحی و در ۱۰ نقطه از تهران و جاهایی که ساختمان شکست بصری زیبایی دارد نصب می‌شوند. همان زمان در خصوص جانمایی ۱۰ نقطه هم موضوعاتی مبنی بر پراکندگی آنها در مناطق مطرح و مقرر شد سازه‌های ۳ بعدی در مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب، نصب می‌شوند.

اکنون یک سال از این وعده مسئولان سازمان زیباسازی شهر تهران می گذارد و آخرین وضعیت سازه های ۳ بعدی را پیگیری کردیم و رضا صیادی مدیرعامل این سازمان گفت که وعده کرده بودیم شهریور امسال اولین سازه نصب شود که این امر محقق شده و روی یکی از مراکز تجاری در محدوده ولنجک اجرا شده است. به گفته او این کار برای نخستین بار است که اجرایی می شود و قطعا نیاز به شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها دارد. صیادی تاکید کرد: «براساس نظرات کارشناسان نصب سازه نیاز به اصلاحاتی دارد که باید انجام شود. همچنین در موضوع بهره برداری با چالش هایی مواجه هستیم که می بایست رفع کنیم اما نکته مهم این است که فناوری این سازه ها وجود دارد که با رفع موانع قطعا می توان آنها را اجرایی کرد.»

کد خبر 801936
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha