چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

وزارت راه و شهرسازی برای مستاجران یک خبر خوب دارد و آن هم این است که دریافت کد رهگیری و اجاره نامه برای مستأجران در سامانه ملی املاک و اسکان رایگان است.

30 درصد یزدی‌ها مستاجرند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن کشور گفته است: جمع‌آوری کانکس‌های بنگاه‌ها و املاک‌های غیرمجاز و متخلف و متصرف سایت مسکن مهر خرم‌آباد با دستور دادستان محترم و عمومی انقلاب شهرستان انجام شد.

علیرضا مهلی بیان کرد: مردم حتما در مراجعه به بنگاه‌های املاک دقت کنند که این واحد صنفی پروانه کسب قانونی و نرخ‌نامه داشته باشد.

مهلی افزود: مردم حتما از نوشتن قول‌نامه چه در قالب اجاره نامه چه مبایعه‌نامه دستی خودداری کنند و حتما کد رهگیری برای معاملات خود ثبت کنند.

وی عمده تخلفات بنگاه‌های املاک را نداشتن پروانه کسب، گران فروشی در اخذ کمسیون و استفاده از مبایعه‌نامه‌های دستی عنوان کرد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن خاطر نشان کرد: خبر خوب وزارت راه و شهرسازی برای مستاجران عزیز این است که دریافت کد رهگیری و اجاره نامه برای مستأجران در سامانه ملی املاک و اسکان رایگان است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 803765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    2 1
    یارانه مستاجران قطع نکنید
  • نریمان IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    1 0
    روال ثبت قراراداجاره ودریافت کدرهگیری به قدری پیچیده وسخت است که اکثرمستاجران ومالکان ازثبت نام ودریافت کدرهگیری رایگان منصرف می شوندوبرای عقدقرارداداجاره ودریاف ت کدرهگیری به بنگاه مشاوراملاک متوسل می شوند.
  • امیرخان IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    2 0
    عجب خبر مهمی،پنج هزار تومن می دادی،کد رهگیری می گرفتی، الان پنج تومن حذف شد،،باید خوشحال باشیم، وای منو این همه خوشبختی محاله
  • مستاجر US ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    1 0
    خیلی هنر کردین فقیر نشین
  • میلاد IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    2 0
    کاش بجای اینکارا یه فکری به حال اون بدبختایی که پول رهن ندارن هم میشد الان بجز کرایه خونه همه پول رهن جدا میگیرن اینقدر زیاده که هر دفعه بخوای خونه عوض کنی باید بیشتر از صد میلیون پس انداز کرده باشی تا بتونی دوباره تمدید کنی یا یجای جدید رو بگیری ...
  • سیدعلی اصقر حسینی شهر شاهرود IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    با سلام خوشحال شدم گفتم چی هست بم دستتان درد نکنا