قاتلی که ٢٧ سال پس از جنایت بخشیده شده، تصمیم گرفته پس از آزادی قاتلان را از قصاص نجات بدهد.

متهم

همشهری آنلاین؛ سرنخ:«پایم را که از دادگستری بیرون بگذارم، می رم به سراغ افرادی که باید بروم؛ فهرستی تهیه کرده ام و می خواهم به پای تک تک خانواده مقتولان بیفتم و از آنها رضایت بگیرم.» اینها را مرد ورزشکاری می گوید که ۲۷ سال قبل مرتکب جنایت شده و در یک قدمی مجازات مرگ قرار داشت اما با بخشش اولیای دم از مجازات گریخت.

چه اتفاقی ۲۷ سال قبل افتاد که تو را تبدیل به قاتل کرد؟

۲۷ سال قبل در جریانیک درگیریناخواسته جان مردی را گرفتم. من آن زمان ۲۱ سال بیشتر سن نداشتم و تازه ازدواج کرده بودم. آن روز برسر یک کل کل کردن ساده در نزدیکی مغازه ام با مردی دعوایمان شکل گرفت. من مغازه فست فودی داشتم و زندگیم رو به روال بود اما انگار صاعقه زد به زندگیم و همه چیزویران شد. آن روز در درگیری مقتول با چاقو تهدیدم کرد و من هم برایترساندن او چاقویی از مغازه ام برداشتم اما این درگیری پایان تلخی داشت و به قتل منجر شد. البته آن زمان از ترس دستگیری فرار کردم به کشور ترکیه و ۹ سال با بدبختی زندگی کردم. در یک رستوران عربی در ترکیه کار می کردم و از خانواده ام بی اطلاع بودم. دیگر دلتنگی امانم را برید و برگشتم به وطنم که دستگیر شدم.

فکرش را می کردی که خانواده مقتول رضایت بدهند؟

من دست آنها را می بوسم واصلا فکر نمی کردم که یک روز رنگ بخشش و آزادیرا ببینم و این را مدیون تلاش سرپرست دادسرای جنایی تهران و گروه صلح و سازش و همسر و خانواده ام هستم. همسرم در این سالها لحظه ای تنهایمنگذاشت وپیگر پرونده بود و شرمنده او هستم که تاکنون نتوانستم زندگیخوبی برایش فراهم کنم. از خانواده مقتول نیز ممنونم که رضایت دادندو زندگی دوباره را به من بخشیدند. بعداز آزادی می خواهم دوباره در مغازه فست فودی ام کار کنم وروزی حلال به دست آورم. نیت کرده ام که برای رضایت و جمع آوری پول دیه برایآزادیقاتلانی که ناخواسته و در یک لحظه عصبانیت مرتکب قتل شده اند از هیچ تلاشی دریغ نکنم.

کد خبر 803815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha