دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که از بمباران خودروهای آمبولانس در نوار غزه وحشت‌زده شده است.

آنتونیو گوترش

به گزارش همشهری آنلاین، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز شنبه گفت که از حمله روز جمعه ارتش رژیم صهیونیستی به خودروهای آمبولانس در غزه احساس وحشت کرده است.

دبیر کل سازمان ملل تأکید کرد: درگیری بین اسرائیل و حماس باید متوقف شود.

گوترش با بیان اینکه از حمله رژیم صهیونیستی به خودروهای آمبولانس در خارج از بیمارستان «الشفاء» وحشت‌زده شده است، گفت: تصاویر اجساد پراکنده در خیابان مقابل بیمارستان دلخراش است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین نیز در این راستا اعلام کرد: رژیم اشغالگر در ورودی بیمارستان الشفاء قتل‌عام به‌راه انداخت و تنها در این مکان ۱۵ نفر را شهید و ۶۰ نفر را زخمی کرد.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که آمار شهدای فلسطین از آغاز عملیات طوفان الاقصی به ۹ هزار و ۲۲۷ نفر رسیده است که ۳۸۲۶ نفر از آنها را کودک و ۲۴۰۵ نفر را زن تشکیل می‌دهند.

تعداد مجروحان فلسطینی نیز در این بازه زمانی به ۲۳۵۱۶ نفر رسیده است.

کد خبر 804224
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    7 16
    بایدن جنایتکار حیوان وحشی از نسل‌کشی در غزه حمایت می‌کند که جو بایدن حیوان وحشی با حمایتش از اسرائیل جنایتکار، در حال حمایت از نسل‌کشی فلسطینیان در غزه است.
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    5 17
    امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب فرمودند قضیه غزه‌، قضیه مظلومیت و اقتدار است بنابر این باید توجه کرد در کنار روایت‌هایی که از جنایت نسل‌کشی صهیونیست‌ها می‌کنیم، موضوع اقتدار و مقاومت مردم غزه حتما یاد‌آوری بشود. اگر صهیونیست‌ها همه غزه را هم بمباران کنند حیثیت نظامی و امنیتی آنها بازنخواهد گشت. پیروزی قطعا برای فلسطین است. صهیونیست‌ها از خبرنطق تلویزیونی دبیرکل حزب‌الله‌، وحشت زده بودند. روزنامه ‌هاآرتص نوشت، لحظه ظهور نصرالله در صفحه تلویزیون روز قیامت در اسرائیل است!
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    2 19
    دفاع از رژیم اسرائیل حتی در صدای آمریکا هم کار سختی است.تحلیلگر شبکه صدای آمریکا هم می‌گوید: اینکه می‌گویند ایران در پشت پرده جنگ حماس است، فقط آدرسی غلط است برای ادامه یک فاجعه انسانی. اسرائیل از نظرحقوق بین‌الملل یک کشور اشغالگر محسوب می‌شود، کشتن بی‌توقف تعداد زیادی از زنان و کودکان و بستن آب و برق و غذا و بنزین هم اسمش دفاع از خود نیست بلکه جنایت جنگی است! دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین اعلام کرد، میزان بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی بر سر مردم غزه فرو ریخته با بمب هسته‌ای که آمریکا با آن هیروشیمای ژاپن را هدف قرار داد، برابری می‌کند! چرا سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری اقدام بازدارنده‌ای از خود نشان نمی‌دهند؟
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    6 14
    امیرعبداللهیان وزیرخارجه کشورمان در جلسه فوق‌العاده سازمان ملل درباره فلسطین گفت: ایران مایل به گسترش دایره جنگ در منطقه نیست اما اگر جنگ در غزه ادامه یابد، آمریکا هم از آتش آن در امان نخواهد بود! اگر کلید در دست روحانی و ظریف بود، اساسا چنین نطقی ایراد می‌شد؟
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    3 16
    جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و با اینکه نه تنها ملت‌های مسلمان که حتی غیر مسلمانان هم به میدان آمده‌اند، حکّام کشورهای اسلامی اما همچنان نظاره‌گرند...! تا کی سکوت و حمایت از جنایتکار؟ واکنش به کشتار 3000 کودک و 2000 مادر در یک ماه حیطه نمی‌خواهد، شرافت می‌خواهد وجدان می‌خواهد انسانیت می‌خواهد. آمار شهدای غزه که به بالای نُه هزار نفر رسیده‌، بسیار ناراحت‌کننده و نشان‌دهنده بازیچه بودن حقوق بشر برای جامعه بین‌الملل و به ویژه غرب پرادعاست. توجه به رفتار کشورهای غربی و عربی نشان می‌دهد، مردم فلسطین و غزه نباید انتظار اقدام عملی از این کشورها که خود عامل جنایت هستند داشته باشند.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 15
    تحلیل میدانی جنگ غزه پس از این مدت نشان می‌دهد، موفقیت‌های محور مقاومت به طور مستمر آشکار شده و شکست‌های محور عبری‌ـ غربی در سرزمین‌های اشغالی نمود بیشتری پیدا می‌کند. خروج ۴ هزار کارگر خارجی از رژیم صهیونیستی که در ادامه مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی صورت گرفته، خسارت روزانه ۲۴۶ میلیون دلاری به رژیم صهیونیستی و افزایش نفرت جهانی از رژیم صهیونیستی حتی در کشورهای غربی و عربی حتی در لندن، پایتخت انگلیس‌، جملگی نشان‌دهنده شکست سنگین رژیم صهیونیستی از محور مقاومت در غزه است. حماس و مردم مقاوم غزه نشان دادند که چگونه قدرت‌های پر ادعا در برابر ایمان و اراده و حق‌طلبی سر خم فرود می‌آورند. ابهت پوشالی ارتش آمریکا و ارتش توخالی رژیم صهیونیستی در طول روز‌های گذشته کاملاً آشکار شد و ان‌شاءالله به زودی شاهد سیلی نهائی محور مقاومت به محور عبری- غربی خواهیم بود.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    3 14
    امروز اسرائیل با وحشتی که از عملیات حماس پیداکرده به سرزمین کابوس‌های سخت تبدیل شده است. به‌طوری که هر روز مقام‌های اروپایی به آنجا می‌روند تا به صهیونیست‌های شکست خورده تنفس مصنوعی بدهند. در تمام عملیات‌های زمینی تاکنون اسرائیلی‌ها شکست خورده‌اند. جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا قبلا درباره کشته شدن غیرنظامیان اوکراینی گفته بود دشوار است که به برخی از تصاویر نگاه کرد و تصور کنید که یک رهبر بالغ این کار را انجام داده باشد ولی همین شخص این روزها در مورد کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی در غزه تحت حملات اسرائیل خیلی راحت پا روی وجدان خود گذاشته و می‌گوید:« جنگ همین است.» آمریکایی‌ها کی می‌خواهند از این استانداردهای دوگانه و رسوا دست بردارند و مثل یک آدم زندگی کنند؟
  • بابائی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 13
    در ایران با حکم قاضی یک نفر اعدام می شود در سازمان بی ملل بارها ضد علیه حکومت نظام جمهوری اسلامی توسط آمریکا، کشورهای اروپایی و مزدورانشان قطعنامه نقض حقوق بشر صادر می کنند ولی اما در جنگ نوار غزه در این مدت 29 روز بیش از 11 هزار نفر توسط صهیونیست ها و آمریکایی ها و مزدورانشان قتل عام شده اند و بیش ازیک میلیون و 500 هزار نفر در غزه آواره شده‌اند سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین بی حقوق بشر و به ویژه سازمان های به اصطلاح بین المللی کجا هستند، هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی صهیونیست ها، آمریکایی ها و برخی کشورهای غربی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    2 14
    اسرائیلی‌ها جنایتکار و آمریکایی ها جنایتکار، وحشی‌ها و کودن‌هایی هستند که به بیمارستان هم رحم نکردند
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    2 14
    بعد از گذشت چهل و اندی سال از پیروزی انقلاب، و تاکیدات چندباره رهبری، بالاخره ۵۶ سند از اسناد لانه جاسوسی آمریکا وارد کتاب‌های درسی شد. بازخوانی این اسناد برای نسل جدیدی که تاریخ را برایش وارونه روایت می‌کنند قطعاً خالی از لطف نخواهد بود.خدا را شکر که به ندای رهبری پس از چهار دهه پاسخ دادند!
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    2 15
    ۲۰ شهید در حمله اسرائیل به یک مدرسه غزه/ کودک کشی نشان‌ دهنده سقوط رژیم صهیونیستی است. اسرائیل از بمب هایی با وزن ۲ هزار پوند برای حمله به جبالیا استفاده کرد.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 14
    جنایات اسرائیل در غزه ‌تاریخ را شرمنده کرد‌/ ‌15 مهر ماه ‌'روز حماسه جوانان فلسطین' نامگذاری شد‌. بمباران مناطق مسکونی غزه نشانه ضعف رژیم صهیونیستی است. جنایات صهیونیست‌ها در غزه ماهیت استکبار را آشکار کرد. حقوق بشر آمریکایی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی حرفی برای گفتن ندارد.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 16
    حمایت های آمریکا هم نمی تواند رژیم صهیونیستی را از نابودی نجات دهد. حمایت های غرب هم نمی تواند رژیم صهیونیستی را از نابودی نجات دهد.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    2 12
    اگر حمایت آمریکا نبود رژیم صهیونیستی حتی یک روز توان ماندن نداشت. اگر حمایت غرب نبود رژیم صهیونیستی حتی یک روز توان ماندن نداشت. مقاومت مردم فلسطین اسرائیل و حامیانش را تسلیم می کند. مقاومت مردم غزه اسرائیل و حامیانش را تسلیم می کند.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    2 13
    مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایات اسرائیل و متحدانش در غزه چگونه سکوت کرده‌اند
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 14
    نتانیاهو به پایان کار خود نزدیک شده است. اسرائیل به پایان کار خود نزدیک شده است.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 13
    مقصر اصلی همۀ جنایات در غزه دولت آمریکا جنایتکار است. مقصر اصلی همۀ جنایات در غزه آمریکا جنایتکار است.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 13
    رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا و غرب یک روز هم دوام نمی‌آورد. تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا و غرب و اسرائیل است.
  • تشکر از حزب‌الله IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    2 15
    حزب‌الله یک پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را منهدم کرد
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 15
    کمک پهپادی آمریکا به اسرائیل برای یافتن اسرای صهیونیست خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از پهپاد آمریکایی «ام‌کیو-۹ ریپر» برای یافتن مکان نگهداری اسرای صهیونیست استفاده کرده است.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 12
    بایدن وحشی مسئول قتل‌عام‌ها در غزه است. نتانیاهو وحشی مسئول قتل‌عام‌ها در غزه است.
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 14
    جنایت جدید رژیم صهیونیستی در غزه/ ۱۲ شهید و ۵۴ زخمی در بمباران اطراف مدرسه الفاخوره / جنایت جدید در محله شجاعیه + فیلم
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 9
    بمباران مجدد بیمارستان‌ها، مساجد و منازل مسکونی غزه توسط رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی در بیست و نهمین روز از حملات تجاوزکارانه علیه نوار غزه، جنایاتی از جمله بمباران بیمارستان‌ها، مساجد و منازل مسکونی را تکرار کرد.
  • محمود خانلاری IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 10
    تو بلدی اظهار تاسف و اظهار وحشت بکنی. برای این کار اصلا انتخاب شدی و از خزانه ملتهای دنیا ماهیانه 30.000 دلار حقوق می گیری.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 7
    تاریخ تمام خیانت ها وترسها وغرب زدگی های دولتمردان وبی تفاوتی بعصی دولتهای مسلمان ومنطقه وبعصی اعراب واشخاص را نسبت به قتل وعام مردم بیگناه غزه قضاوت خواهد کرد وروسیاهی برای زغالها خواهد ماند