گوترش گفت: «حمایت مطلوب از غیرنظامیان در غزه وجود ندارد و سازمان ملل ۱۰۱ نفر از نیروهایش را در جنگ غزه از دست داده است».

آنتونیو گوترش

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه گفت که نمی‌توان از حماس به عنوان دلیلی برای مجازات دسته جمعی مردم فلسطین استفاده کرد.

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، افزود: «حمله حماس، مجازات جمعی ساکنان غزه را توجیه نمی‌کند».

گوترش اضافه کرد: «حمایت مطلوب از غیرنظامیان در غزه وجود ندارد و سازمان ملل ۱۰۱ نفر از نیروهایش را در جنگ غزه از دست داده است».

دبیر کل سازمان ملل گفت: «من از گسترش درگیری‌ها به لبنان و دیگر مناطق به شدت نگران هستم».

حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه که از یک ماه قبل آغاز شده است تاکنون به شهادت ۱۱ هزار و ۷۸ نفر و زخمی شدن ۲۷ هزار و ۴۹۰ نفر رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

بمباران بی وقفه منطقه غزه در حالی است که حملات به بیمارستان‌ها کشیده شده و به خصوص بیمارستان الشفاء بزرگترین بیمارستان غزه در محاصره قرار گرفته است و هیچ فردی امکان خروج از آن را ندارد.

شرایط غزه به حدی بغرنج است که به گفته کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، غزه بزرگترین فاجعه بشری تاریخ معاصر است.

امروز نیز «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن به «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که عدم اتخاذ موضع بین‌المللی مبنی بر پایان دادن به جنگ، پوششی برای ادامه تجاوز به غزه است.

الصفدی به بورل گفت: «اتحادیه اروپا باید موضعی مستقیمی در خصوص جنایت‌های جنگی اسرائیل اتخاذ کند».

وزیر خارجه اردن اضافه کرد: «اسرائیل جنایت‌های جنگی خود را رها نکرده و در حملات وحشیانه خود مرتکب آن شده است».

کد خبر 806781
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱/ حملات رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی غربی علیه مردم بی‌دفاع غزه که از یک ماه قبل آغاز شده است تاکنون به شهادت ۱۱ هزار و ۷۸ نفر و زخمی شدن ۲۷ هزار و ۴۹۰ نفر رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳/ سازمان ملل باید تعطیل شود. ازدست ندادید توسط وحوش صهیونیست ترور شدند درست بیان کنید نترسید
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    حملات رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی غربی علیه مردم بی‌دفاع غزه که از یک ماه قبل آغاز شده است تاکنون به شهادت ۱۱ هزار و ۷۸ نفر و زخمی شدن ۲۷ هزار و ۴۹۰ نفر رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸/ سازمان مللی که 201کشور عضو آن هستن. وقتی عرضه یک قطعنامه علیه اسراییل و آمریکا ندارد سازمان ملل بایداسنم خود را تغییر داده و بگویم سازمان آمریکایی وصهیونیستی نه سازمان ملل متحد سازمان ملل نیست باید اسمش بذارند سازمان حمایت از امریکا ، اسرائیل و اروپا
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    اسرائیل جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار و برخی کشورهای اروپایی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهرماه تاکنون غزه را به جهنم تبدیل کرده است.