یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ‌تأثیر حضور و رأی مردم در انتخابات را غیرقابل انکار خواند و گفت:

کسانی که فکر می‌کنند با قهر کردن با انتخابات مسئله‌ای حل می‌شود، سخت در اشتباهند؛ چراکه در این صورت حق تعیین سرنوشت خود را از دست می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای ائتلاف مردمی حامیان میرحسین موسوی با بیان اینکه انسان‌های نیک و موفق کسانی هستند که نسبت به سرنوشت کشور خود بی‌تفاوت نباشند؛

تصریح کرد: موفقیت، سعادت و رشد کشور و همچنین ‌نابسامانی، سختی و فقر، همه اقشار جامعه اعم از دارا و ندار، قدرتمند و غیرقدرتمند را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

وی یکی از راه‌های مؤثر تشویق حضور مردم در انتخابات را تبیلغات شفاهی مردم و فعالان سیاسی خواند و گفت: رسانه‌های عمومی و فعال در جامعه کم نیستند و نخبگان، صاحب‌نظران و دلسوزان باید با آگاهی دادن به مردم، حضور آگاهانه آنان در انتخابات را پرشورتر کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری حضور آحاد مردم در صحنه انتخابات را راهی فطری، شرعی و ملی برای تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت خود دانست و با بیان اینکه از افتخارات نظام جمهوری اسلامی این است که با انتخابات متعدد و حساس تا به اینجا رسیده است، افزود: این جزء عقاید دینی نظام است که مردم صاحب رأی و در اداره کشور خود سهیم هستند.

رفسنجانی حضور در انتخابات را فریضه‌ای اسلامی و ملی برای همه اقشار جامعه عنوان کرد و افزود: تخریب، بداخلاقی انتخاباتی، ‌استفاده از امکانات عمومی و شیوه‌های نادرست تبلیغاتی نشانه‌های زشتی در انتخابات هستند و کسانی که به این شیوه‌ها متوسل می‌شوند، اهدافی نامقدس دارند.

ابتدای این دیدار، مصطفی کواکبیان و سهیلا جلودارزاده گزارشی از روند شکل‌گیری و فعالیت‌های ائتلاف مردمی حامیان میرحسین موسوی را ارائه کردند و خواستار تلاش رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم شدند.

کد خبر 80510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز