ویژگی آیرودینامیک نقش مهمی در صنعت خودرو دارد و اهمیت آن در عصر خودروهای برقی برجسته‌تر می‌شود.

چری

به گزارش همشهری آنلاین از موتور ۱، آیرودینامیک کارآمد به چند دلیل، بسیار مهم است و اول و مهم‌تر از همه این است که بر بهره وری انرژی یک وسیله نقلیه که برای خودروهای برقی بسیار مهم است، تأثیر می‌گذارد. طراحی آیرودینامیک، درگ را کاهش می‌دهد و به خودروهای باتری‌دار اجازه می‌دهد به راحتی بر مقاومت غلبه کنند و با یک بار شارژ، حرکت بیشتری را تجربه کنند.

تصاویر | ادعای عجیب خودروساز چینی | آیرودینامیک‌ترین خودروی جهان را ساخته‌ایم

آنچه گفته شد، ما را به خودرویی که در اینجا می‌بینید می‌رساند. این خودرو جدیدترین مدل مفهومی الکتریکی چری است که ظاهراً دارای ضریب درگ ۰.۱۶۸ است. نمونه اولیه Aero با استفاده از شبیه‌سازی‌های هوش مصنوعی توسعه داده شده است و چری ادعا می‌کند که این خودرو بهینه‌ترین خودرو از نظر آیرودینامیک در جهان است. اما به نظر نمی‌رسد این ادعا کاملا درست باشد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات موجود در مورد این مدل مفهومی آنچنان زیاد نیست. این خودروساز چینی توضیح می‌دهد که برای زبان طراحی کلی از «ماهی تن» الهام گرفته و بیش از ۲هزار مورد مختلف بهینه‌سازی را با دنبال کردن خطوط آیرودینامیکی کامل انجام داده است. چری طی آزمایش های تونل باد در آگوست سال جاری، ضریب درگ آیرودینامیک ۰.۱۶۸ را به ثبت رساند که ادعا می‌کند بهترین دستاورد در صنعت خودروسازی است. با این حال، نتیجه حتی به طور مستقل تأیید نشده است.

تصاویر | ادعای عجیب خودروساز چینی | آیرودینامیک‌ترین خودروی جهان را ساخته‌ایم

اگر این عدد واقعی باشد، مطمئنا قابل توجه است. با این حال، این کمترین ضریب درگ است که صنعت خودرو دیده است. در مقایسه آن با سایر دستاوردهای قابل توجه در بخش آیرودینامیک، فولکس واگن ARVW مفهومی در دهه ۱۹۷۰ به ضریب درگ ۰.۱۵ دست یافت.

تصاویر | ادعای عجیب خودروساز چینی | آیرودینامیک‌ترین خودروی جهان را ساخته‌ایم

در همین حال، کانسپت فورد پروب V از سال ۱۹۸۵ دارای مقاومت باد ۰.۱۳۷ و فیات توربینا از سال ۱۹۵۴ ۰.۱۴ بود. اینها همه اعدادی هستند که به راحتی مدل مفهومی جدید چری را پشت سر می‌گذارند.

بیشتر بخوانید:

برای کسانی که با Chery Automotive آشنا نیستند، باید گفت این شرکت یک خودروساز چینی است که در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد. چری در ابتدا به دلیل تولید خودروهای جمع و جور اقتصادی و مقرون به صرفه برای پاسخگویی به نیازهای طبقه متوسط چین طراحی شد.

تصاویر | ادعای عجیب خودروساز چینی | آیرودینامیک‌ترین خودروی جهان را ساخته‌ایم

با گذشت زمان، چری تعهد خود را به نوآوری، با تأکید زیاد بر تحقیق و توسعه نشان داده است. یکی از جنبه های قابل توجه گسترش جهانی آن، ورود آن به بازار خودروهای الکتریکی بوده است. ردپای این خودروساز با مشارکت و تاسیس کارخانه های مونتاژ در چندین کشور از جمله برزیل، روسیه و ایران به طور پیوسته رشد کرده است.

کد خبر 805459

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha