معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با اذعان به افزایش حملات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) و اعلام دستکم ۴۰ حمله تاکنون مدعی شد: در زمان و مکان انتخابی به حملات علیه نیروهای خود پاسخ می دهیم.

سابرینا سینگ معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، سابرینا سینگ معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن ادعا کرد: بازدارندگی "فوق العاده قوی" ایالات متحده آمریکا جهت بازداشتن ایران و شبه نظامیان مورد حمایت آن از گسترش درگیری اسرائیل و حماس است.

سابرینا سینگ افزود: «ما شاهد افزایش حملات هستیم، اما تاکنون تلفات قابل توجهی ندیده ایم. ما در زمان و مکان انتخابی خود پاسخ خواهیم داد. حملات [شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران]، موفقیت‌آمیز نبوده است. در مورد حملات شبه نظامیان مرتبط با ایران باید بگویم که این یک وضعیت پایدار است».

این سخنگوی پنتاگون گفت: از ۱۷ اکتبر تاکنون دستکم ۴۰ حمله به نیروهای آمریکایی انجام شده که ۲۲ حمله در عراق و ۱۸ حمله در سوریه بوده است.

پایگاه آمریکا در سوریه توسط مقاومت عراق مورد هدف قرار گرفت

معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت: پنتاگون هیچ ارتباطی بین حماس و کره شمالی ندیده است.

این در حالی است که پاتریک (پت) رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد حملات به مواضع ایالات متحده در عراق و سوریه در چند هفته گذشته باعث صدمات متعدد از جمله ترکیبی از جراحات جزئی و آسیب‌های مغزی نیروهای آمریکا شده است.

بر اساس گزارش سخنگوی پنتاگون، همچنین سربازان مجروح حملات ۱۷ تا ۱۸ اکتبر در مجموع به ۴۶ نفر افزایش یافته است.

حملات اخیر به پایگاه نظامیان آمریکایی در حالی انجام شد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق که در جریان سفری چند ساعته به بغداد انجام شد، از گروه‌های مقاومت عراق خواست که پایگاه‌ها و نظامیان آمریکایی در منطقه را هدف قرار ندهند.

وی در اظهاراتی گفت که واشنگتن پیام بسیار واضحی را برای کسانی که نظامیان آمریکایی را تهدید می‌کنند، ارسال کرده است که این کار را انجام ندهید.

پیشتر کتائب حزب الله عراق به شدت درباره سفر وزیر خارجه آمریکا به این کشور هشدار داده بود.

در روزهای گذشته نیز پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در عراق و سوریه در چندین نوبت هدف حملات پهپادی و راکتی قرار گرفت.

مقاومت اسلامی عراق به دنبال بمباران بیمارستان المعمدانی غزه توسط رژیم صهیونیستی، به آمریکا هشدار داد که از این پس حملات علیه پایگاه‌های آمریکایی در خاک عراق آغاز می‌شود.



کد خبر 805529
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • بابائی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    5 6
    باید به جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در دادگاه دیوان کفیری بین المللی رسیدگی شود.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    4 7
    اسرائیل به همراه آمریکا بیش از 48 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخت اشغالگران از آغاز جنگ غزه تاکنون بیش از 48 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم نوار غزه انداخته‌اند. اشغالگران از آغاز جنگ غزه تاکنون بیش از 48 هزار تن مواد منفجره روی مردم نوار غزه انداخته‌اند که این معادل روزانه بیش از هزار تن مواد منفجره است.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    4 6
    1 - هیچ راهی جز نابودی اسرائیل برای حل مشکل فلسطین وجود ندارد. 2 - هیچ راهی جز نابودی اسرائیل برای حل مشکل غزه وجود ندارد. 3 - هیچ راهی جز نابودی اسرائیل برای حل مشکل لنبان وجود ندارد. 4 - هیچ راهی جز نابودی اسرائیل برای حل مشکل سوریه وجود ندارد. 5 - هیچ راهی جز نابودی اسرائیل برای حل مشکل منطقه خاورمیانه وجود ندارد. 6 - هیچ راهی جز نابودی اسرائیل برای حل مشکل جهان وجود ندارد.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    2 6
    در این مدت 33 روز اسرائیل جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار به بهانه جنگ با حماس بیش از 11 هزار نفر را در غزه کشته است.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    3 6
    اسرائیل جنایتکار به بهانه جنگ با حماس 11 هزار نفر را در غزه کشته است اسرائیل جنایتکار اعلام کرده که حملاتش برای جنگ با حماس است اما چیزی که شاهد آن هستیم کشته شدن 11 هزار نفر در غزه است.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    2 6
    13 هزار و 500 شهید و مفقود در حملات صهیونیستی به غزه/ در جریان حملات رژیم صهیونیستی، چهار هزار و 237 کودک به شهادت رسیده‌اند و بیش از 13 هزار نفر شهید و مفقود شده‌اند. ادامه تجاوز آمریکا و اسرائیل به غزه، به درگیری همه‌جانبه منجر می‌شود که اگر رژیم صهیونیستی و آمریکا به تجاوز خود به غزه ادامه دهند، این مسئله به یک درگیری فراگیر منجر خواهد شد. که اگر اسرائیل [دامنه حملات خود را] گسترش دهد، عواقب وخیمی خواهد داشت
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    1 7
    ادامه تجاوز آمریکا و اسرائیل به غزه، به درگیری همه‌جانبه منجر می‌شود
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 5
    نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) چه غلطی می کنند؟
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    1 6
    نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) غیر قانونی و هم نقض قوانین بین االمللی است.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 5
    خروج نیروهای آمریکایی از عراق ضروری است
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 4
    ادامه تجاوز آمریکا و اسرائیل به غزه، به درگیری همه‌جانبه منجر می‌شود. دولت بایدن وحشی نگران تبدیل جنگ غزه به جنگی آمریکایی است.
  • بابائی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 4
    چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ و این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون به جنایات آمریکا و متحدانش بررسی و رسیدگی نکرده است چرا؟
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 5
    اسرائیل جنایتکار و با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا جنایتکار و برخی کشورهای اروپایی جنایتکار به بهانه جنگ با حماس 11 هزار نفر را در غزه کشته است اسرائیل جنایتکار اعلام کرده که حملاتش برای جنگ با حماس است اما چیزی که شاهد آن هستیم کشته شدن 11 هزار نفر در غزه است.
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    ۴۰ هزار فلسطینی، قربانی حملات رژیم اشغالگر به غزه جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که وارد سی و سومین روز خود شده است، حدود ۴۰ هزار فلسطینی از جمله شهدا، مجروحان و مفقودان را تحت تأثیر قرار داده است.
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    صادرات تسلیحات آلمان به رژیم‌صهیونیستی 10 برابر شد
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    تخریب همه‌جانبه خانه‌ها در غزه جنایت جنگی است