معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت عمارت بلدیه که در میدان امام خمینی (ره) در خال ساخت است، توضیحاتی ارائه کرد.

بلدیه

به گزارش همشهری آنلاین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: این عمارت با اعتبار دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به قیمت روز در حال ساخت است و مراحل نازک کاری نمای بیرونی با همان سبک و سیاق قدیم برای ایجاد ۱۸ هزار متر فضای فرهنگی را می گذارند.

هادی حق بین ادامه می دهد: تجهیزات داخلی عمارت خریداری شده و در مرحله تولید است؛ بخشی دیگر از تجهیزات هم تا ۲ هفته آینده وارد سایت می شود.

مسعود حق لطفی سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران نیز درمورد این بنای فرهنگی توضیح داد: این ساختمان شهرداری در زمان پهلوی تخریب شد و ما به منظور احیای بافت تاریخی تهران در حال اجرای این پروژه هستیم. ۷۲ درصد این پروژه پیشرفت فیزیکی داشته و عمارت بلدیه با ۲ طبقه زیر زمین و ۲ طبقه روی زمین ساخته می شود.

بنابر اظهارات مدیران شهری، عمارت بلدیه طهران قرار است تا تابستان سال آینده افتتاح شود و اتصال متروی میدان امام خمینی به این ساختمان یکی از ویژگی های پروژه مذکور است.

عمارت بلدیه تهران یا ساختمان شهرداری تهران یا بانام کنونی خانه شهر ساختمان اولیه که به دستور موسیو گاسپار ایپگیان، شهردار ارمنی وقت تهران، در میان سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۰۲ خورشیدی در ضلع شمالی میدان توپخانه تهران ساخته شد.این ساختمان در میان سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۴۸ ویران شد(تاریخ تخریب در برخی منابع ۱۳۴۷ آمده‌است و جای آن فضای سبز ایجاد و پس از مدتی به پایانه اتوبوسرانی واگذار شد. از سال ۱۳۹۴ ساختمان با همان طراحی اولیه در حال بازسازی است.

کد خبر 806009
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    1 0
    احیای این ساختمان با معماری اصلی آن کار خوبی بود. زمانی میدان توپخانه با ساختمان بلدی، ساختمان قدیمی وگنبدی مخابرات، بانک بازرگانی، نظمیه، و موزه صنعتی، میدان و اثر ارزنده ای بود که متاسفانه تخریب چندساختمان اصلی و برهم زدن شکل آن کار اشتباهی بود.