رئیس‌جمهور ایران درحالی قرار است شنبه به‌منظور شرکت در نشست اضطراری سران سازمان همکاری‌اسلامی به عربستان سفر کند که رئیسی از نخستین لحظات آغاز جنگ در سرزمین‌های اشغالی، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و رایزنی درباره توقف حملات وحشیانه رژیم‌صهیونیستی به غزه را در دستورکار داشته‌است.

سفر رئیسی به عربستان

همشهری‌آنلاین_گروه‌سیاسی: سیدابراهیم رئیسی فردای انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» ازسوی رزمندگان مقاومت‌فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی، با صدور پیامی، ضمن تبریک پیروزی درخشان مقاومت‌اسلامی فلسطین بر علیه رژیم تجاوزکار صهیونیستی، بر حمایت ایران از دفاع مشروع ملت فلسطین تاکید کرد و از دولت‌های مسلمان خواست همگام با امت‌اسلامی در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند.

این‌درحالی‌است که رئیس‌جمهور طی بیش‌از یک ماه‌گذشته با انجام فعالیت‌های دیپلماتیک مختلف، آن‌هم در سطوح متفاوت، رویکرد توقف جنگ در غزه، کمک‌رسانی به مردم این منطقه و مقابله با جنایات‌ ضدبشری رژیم‌صهیونیستی را در دستورکار خود داشته‌است؛ رویکردی که با انجم دست‌کم ۳۰ اقدام دیپلماتیک ازسوی رئیسی همراه بوده‌است. در ادامه بخشی از این فعالیت‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک را می‌خوانید.

۱۶ مهر

رئیس‌جمهور با زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاداسلامی فلسطین به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

۱۶ مهر

رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفترسیاسی حماس، اقتدار، عزت و افتخارآفرینی مقاومت فلسطین را مایه مباهات امت اسلامی دانست.

۲۲ مهر

رئیس‌جمهور در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه‌ای با نخست‌وزیر عراق، سلطان‌عمان و امیر قطر، با آنان درباره تحولات غزه، گفت‌وگو کرد.

۲۳ مهر

رئیس‌جمهور در پاسخ به تماس تلفنی همتای فرانسوی خود، راهکارهای جلوگیری از بحران در سرزمین‌های اشغالی را بررسی کرد.

۲۴ مهر

رئیس‌جمهور ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتایان روس و ترکیه‌ای خود، با آنان درباره تحولات غزه رایزنی کرد.

۲۵ مهر

رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با داسیلوا، همتای برزیلی خود، اقدام‌های جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی را زمینه‌ساز توسعه دامنه درگیری‌ها دانست.

۳۰ مهر

رئیس‌جمهور در دیدار وزیر همکاری‌های بین‌المللی آفریقای‌جنوبی، از حمایت این کشور از مردم فلسطین قدردانی کرد.

۱ آبان

رئیس‌جمهور در دیدارهای جداگانه‌ای با وزرای‌خارجه ترکیه، جمهوری‌آذربایجان، ارمنستان و روسیه، تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی را بررسی کرد.

۲ آبان

رئیسی در مراسم تقدیم استوارنامه سفرای جدید تایلند، عربستان، تونس، اسلوونی و برزیل در تهران، مواضع ایران در قبال تحولات سرزمین‌های اشغالی تشریح کرد.

۳ آبان

رئیس‌جمهور در دیدار وزیرخارجه نیجر تاکید کرد جنایات رژیم‌صهیونیستی در غزه، چهره عریان غربی‌ها در نژادپرستی را نمایان کرده‌است.

۶ آبان

رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با امیرقطر، بر حمایت از ملت فلسطین تاکید کرد.

۷ آبان

رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «الجزیره»، از حمایت همه‌جانبه آمریکا از جنایات صهیونیست‌ها انتقاد کرد.

۱۴ آبان

رئیس‌جمهور با نخست‌وزیر نروژ و پاپ فرانسیس، به‌صورت جداگانه درباره تحولات غزه گفت‌وگو کرد.

۱۵ آبان

رئیسی در گفت‌وگو با نخست‌وزیر عراق در تهران، بر ضرورت توقف فوری حملات در غزه تاکید کرد. وی همچنین در پاسخ به تماس تلفنی نخست‌وزیر هند، بر پیامدهای ادامه کشتار فلسطینیان در غزه اشاره کرد.

۱۷ آبان

تحولات جاری در غزه از مهم‌ترین محورهای رایزنی رئیس‌جمهور ایران با همتای تاجیکستانی خود در دوشنبه بود.

۱۸ آبان

رئیس‌جمهور در شانزدهمین اجلاس سران اکو، حمایت از مردم مظلوم فلسطین را ملاک شرافت کشورها دانست. رئیسی همچنین در حاشیه این اجلاس با نخست‌وزیر ازبکستان، رئیس‌جمهور آذربایجان و رئیس‌جمهور ترکیه گفت‌وگو کرد.

کد خبر 806085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha