خبرهای جذاب و کوتاه دنیای فناوری امروز را از راه اندازی ۶ پردیس علم و فناوری تا کشف اکسیژن در زهره را اینجا بخوانید.

فناوری

۶ پردیس علم و فناوری

سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران از پیگیری‌ها برای راه‌اندازی پردیس‌های علم و فناوری دانشگاه تهران در ۶نقطه کشور خبر داد. استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در پردیس‌های علم و فناوری دانشگاه، اجرای دوره‌های مهارت‌ورزی دانشجویان و اجرای آموزش‌های حرفه‌ای و کاربردی برای شرکت‌ها و سازمان‌های همجوار پردیس‌های علم و فناوری از مأموریت‌های این پردیس‌ها است.

جریمه ۲۵ میلیون دلاری اپل

اپل با پرداخت ۲۵میلیون دلار به‌دلیل رفع ادعاهای مربوط به تبعیض در استخدام موافقت کرده است. طبق اعلام وزارت دادگستری ایالات متحده، از این مبلغ ۱۸.۲۵میلیون دلار صرف ساخت یک صندوق بازپرداخت برای افراد آسیب‌دیده خواهد شد و ۶.۷۵میلیون دلار باقیمانده به‌عنوان مجازات مدنی درنظر گرفته شده است.

کشف اکسیژن در سمت روز زهره

دانشمندان توانسته اند ردیابی مستقیم اکسیژن در سمت روشن و روز زهره را ثبت کنند. این کشف می‌تواند به محققان اطلاعات بیشتری درمورد جو زهره بدهد.

به‌گزارش سایت بی‌جی‌آر، تشخیص مستقیم اکسیژن در روز زهره می‌تواند به دانشمندان اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی ایجاد کربن دی اکسیدی که جو زهره را پر می‌کند، بدهد. دانشمندان قبلا ردیابی مستقیم اکسیژن را در سمت شب زهره کشف کرده بودند، و مدل‌های نظری، مدت‌هاست نشان داده‌اند که اکسیژن اتمی باید در جو این سیاره وجود داشته باشد. این کشف دانشمندان را هیجان زده کرده است. به‌ویژه به این دلیل که دانشمندان مدت‌ها در آرزوی کسب اطلاعات بیشتر درمورد «همزاد شیطانی زمین» بوده اند. جایی که زمین شاداب و سرسبز است، زهره منظره جهنمی دارد و سیاره‌ای داغ است که با ابرهای خفه‌کننده متشکل از کربن دی اکسید پوشیده‌ شده‌ است. یک روش خوب برای شناخت زهره این است که یک محیط گلخانه‌ای با دمای متوسط ۴۶۴سانتی‌گراد را در نظر بگیرید. این محیط آنقدر داغ است که همه کاوشگرهای ارسالی در عرض چند دقیقه ذوب شده‌اند. این ویژگی، کسب اطلاعات بیشتر در مورد سطح زهره را دشوار می‌کند.

خبرهای خوب از کارخانه نوآوری آزادی

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه موضوع فعالیت ۵ساله کارخانه نوآوری «آزادی» از ابتدای فعالیت کارخانه به اطلاع همه شتاب دهنده‌های مستقر رسیده است، گفت: از آنجا که قرارداد اجاره کارخانه نوآوری آزادی تا سال۱۴۰۱ اعتبار داشته از چند سال قبل، مذاکرات پیگیری با مالک کارخانه برای تمدید اجاره ملک انجام شده که با تدابیر صورت گرفته و توافقات انجام شده، به‌زودی اخبار خوبی درخصوص ادامه فعالیت کارخانه نوآوری آزادی اعلام خواهد شد.

مهدی صفاری‌نیا درباره پیگیری‌های صورت گرفته و نحوه ادامه فعالیت کارخانه نوآوری آزادی، گفت: براساس قرارداد منعقد شده بین پارک فناوری پردیس و بهره‌بردار کارخانه اما، کارخانه نوآوری آزادی در سال۱۳۹۷ به‌عنوان یکی از شعب پارک فناوری پردیس و نخستین کارخانه نوآوری کشور ایجاد شد. او ادامه داد: طبق الگوی طرح‌ریزی شده، امکان استقرار ۸شتاب دهنده نوآوری و فضای کار اشتراکی در کارخانه فراهم شده و به مرور شتاب دهنده‌های نوآوری کارا، هم‌آوا، وی‌کست، دیجی نکست، هفت و هشت، پلنت، علی‌بابا و هنام فارمد در کارخانه مستقر شده اند.

به‌گفته صفاری‌نیا، در حال حاضر حدود ۲هزار نفر در این مراکز به‌صورت تمام وقت و نیمه‌وقت فعالیت دارند.

کد خبر 806087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha