روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س) روز چهارشنبه در خصوص خبر دروغ بازسازی قبر منافقین و ضدانقلاب اطلاعیه‌ای صادر کرد.

بهشت زهرا

به گزارش همشهری آنلاین،در این اطلاعیه در خصوص ۲ ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی با موضوع «عمران و بهسازی قبور منافقین و ضد انقلاب در دوره شهردار انقلابی» و با توجه به دغدغه و شبهه به وجود آمده در بین برخی دلسوزان انقلاب، نکاتی را برای روشن کردن ذهن مردم اعلام می‌دارد:

در مورد قبور منافقین در ویدئوی اول، روایت کذب و نادرستی از بازسازی این قبور بیان شده و اتهامات بی‌اساسی به شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا (س) وارد شده است.

برخی قبور مورد اشاره در ویدئوی اول، متعلق به اعضای مسلمان سازمان مجاهدین است که قبل از انحراف عقیدتی سازمان، در مسیر مبارزه با رژیم ستمشاهی، توسط ساواک اعدام گردیده‌اند.

قبور اشاره شده معدومین ضدانقلاب در ویدئوی دوم، مواردی هستند که از ابتدا سنگ مزار داشته و تاکنون هیچ تغییر رویکردی نسبت به این موضوع از سوی نهادهای مربوطه اتخاذ و ابلاغ نگردیده و هیچگونه تغییراتی نیز برای سنگ قبور یادشده، توسط سازمان بهشت زهرا (س) انجام نشده است.

بر خلاف ادعای مطرح شده، قبر هیچ کدام از معدومین بصورت رایگان در اختیار خانواده ایشان قرار نگرفته و هزینه خدمات قبور طبق نرخ مصوب دریافت گردیده است.

از جمله افتخارات شهرداری تهران و سازمان بهشت‌زهرا (س) در دوره حاضر، نوکری شهدا و خانواده معظم شهدا و مرمت و بهسازی قطعات نابسامان گلزار شهدا با رعایت اصل حفظ سنگ و حجله و نمادهای مزار شهدا بوده و این تکلیف قانونی و انقلابی خود را با وجود سنگ‌اندازی و شبهه‌افکنی جریان‌های مخالف، تا آخر ادامه خواهد داد و از رسانه‌ها نیز انتظار دارد تحت تاثیر این‌گونه خبرهای بی‌پایه و اساس قرار نگیرند.

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران و در جوار حرم امام خمینی(ره) در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز و این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.گلزار شهدای بهشت زهرا (س) مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است.

کد خبر 807620
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • محمد IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    2 0
    هر قدر یک حزب هم منفور باشد دلیل نمیشود ،
  • حمید IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    5 0
    چه فرقی بحالمان داره قبرمان سنگ داشته باشه یا نداشته باشه سنگ طلا باشه یا خشت و گلی خداوند خودش آخرت همه آباد کند