سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در اظهارتی به نقش مهم مسقط در مذاکرات هسته‌ای، بازگشت روابط ایران و عربستان و همچنین آزادی زندانیان پرداخت.

علی نجفی سفیر ایران در مسقط

به گزارش همشهری آنلاین، علی نجفی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عمان با اشاره به روابط محکم و ریشه‌دار تهران و مسقط گفت که سیاست خارجی عمان در سطح جهان متعادل است.

وی گفت: مسقط نقش مهمی در مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ که در نهایت منجر به توافق شد، داشت. ایران می‌خواست که از این توافق منتفع شود و به بندهای آن پایبند است، اما کشورهای غربی از آن خارج شدند. علیرغم این مسائل ایران میز مذاکرات را ترک نکرد و بار دیگر به آن بازگشت و سلطنت عمان همچنان تلاش می‌کند که طرف مقابل به مذاکرات بازگردد.

نجفی در ادامه تاکید کرد: سلطنت عمان در بازگشت روابط ایران و عربستان نیز نقش مهم و برجسته‌ای داشت و نشست‌های اولیه متعددی میان دو کشور در خاک خود برگزار کرد و در نهایت بیانیه مشترکی برای از سرگیری روابط و بازگشایی نمایندگی‌های دیپلماتیک دو کشور طی دو ماه در پکن امضا شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت: در سفر سلطان هیثم بن طارق، پادشاه عمان به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب درخصوص مساله نزدیک شدن روابط ایران و مصر تبادل‌نظر شد و دو طرف از این امر استقبال کردند.

وی افزود: سلطنت عمان در آزادی بازداشت‌شدگان در مناطق مختلف جهان از جمله ایران نیز کارنامه درخشانی دارد.

کد خبر 807684
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha