مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از انجام اصلاحات هندسی در ۵ میدان حر، قیام، سبلان، قزوین و ارتش خبر داد.

میدان ولیعصر

به گزارش همشهری آنلاین؛ میادین از جمله گلوگاه‌های ترافیکی تهران محسوب می شوند که ایجاد چپ گرد و راست گرد از جمله راهکارهای مدیریت ترافیک در این محورها است. سرهنگ مصطفی زینی وند با بیان این که اصلاحات هندسی منجر به انضباط بخشی و قانونمند شدن عبور و مرور خودروها می‌شود، به تشریح وضعیت میدان ها پرداخت.

  • میدان قزوین: رانندگانی که در این میدان از سمت میدان رازی و گمرک به سمت شمال تردد می‌کنند شاهد حجم بالای عبور و مرور در این محدوده هستیم. برای اینکه گردش‌ها به چپ قانونمند شود، چپ گرد آزاد شونده ایجاد شده است.
  • میدان قیام: اصلاحات هندسی تغییر در وضعیت میدان ایجاد نمی کند و فقط شاهد تحول در جهات ترافیکی و عبور و مرور خواهیم بود. در این میدان هم چپ گرد آزاد شونده پیش بینی و اصلاحات هندسی از سکوی میدان و هم در اطراف میدان بررسی‌ طراحی شده است.
  • میدان سبلان: اکنون در این محدوده زیرگذر در حال احداث است و دو جریان ترافیکی به صورت غیر هم سطح از این محل عبور می‌کند تا اختلالی را که در میدان داریم را برطرف کنیم.
  • میدان حر: با چراغ راهنمایی و رانندگی کنترل و ترتیب ورود به میدان با استفاده از چراغ هماهنگ شده است.
  • میدان ارتش: یک ضلع میدان که حالت دوربرگردان داشت، حذف شده و در این محدوده جریان ترافیکی را به سمت غرب هدایت کرده تا رانندگان در دور برگردان بعدی بتوانند دور بزنند و طول صف ایجاد و مشکل برطرف شود.
کد خبر 808403
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha