برزیل و آرژانتین فوتبال‌دوستان را بدخواب می‌کنند اما باتوجه به شکست دو تیم در بازی قبلی‌شان بامداد فردا بازی جذابی را شاهد خواهیم بود.

برزیل - آرژانتین

به گزارش همشهری‌آنلاین، بامداد فردا سوپرکلاسیکو در آمریکای لاتین بین برزیل و آرژانتین برگزار می‌شود. برزیلی‌ها با فرناندو دینیز، سرمربی موقت و دوشغله خود، ۲بازی اخیر را در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی به اروگوئه و کلمبیا باخته‌اند. آرژانتین هم بازی آخرش را ۲بر صفر مقابل اروگوئه باخت و برای دومین‌بار، هر دو غول لاتین در یک روز شکست خوردند.

برزیلی‌ها که منتظر پایان قرارداد آنچلوتی با رئال‌مادرید و آمدن این مربی به تیمشان هستند، نباید بیش از این امتیاز از دست بدهند. البته خیلی هنر می‌خواهد که آنها از یک گروه ۱۰تیمی که ۷تیم آن به جام‌جهانی راه می‌یابند، صعود نکنند. ۱۷روز پیش ماراکانا میزبان یک تیم برزیلی و یک باشگاه آرژانتینی در فینال لیبرتادورس بود. در این بازی تیم مارسلو(فلومیننزه) تیم کاوانی(بوکاجونیورز) را شکست داد و هواداران پرشمار و متعصب بوکا را که به برزیل آمده بودند، با چشم گریان به خانه فرستاد. حالا یا وقت انتقام است یا تکرار تاریخ.

اگر همه رقابت‌های ممکن و دیدارهای دوستانه را درنظر بگیریم، ۲تیم تاکنون ۱۰۹بار به مصاف هم رفته‌اند و قرار است فردا بازی شماره۱۱۰ خود را برگزار کنند. برزیل عملکرد نسبتا بهتری مقابل رقیب و دشمن دیرینه دارد؛ ۴۳برد در برابر ۴۰برد و با ۲۸تساوی، ۱۶۶گل زده در برابر ۱۶۲گل خورده.

وینیسیوس و نیمار به‌دلیل مصدومیت طولانی‌مدت، در ترکیب ثابت برزیل نیستند. گونسالو مونتیل، دفاع راست ناتینگهام و لیساندرو مارتینس، مدافع وسط منچستریونایتد هم غایبان آرژانتین هستند.

برزیل هرگز در یک بازی مقدماتی جام‌جهانی در خانه شکست نخورده؛ روندی که بیش از نیم‌قرن به درازا کشیده است. برزیل در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در خانه: ۶۴مسابقه، ۵۱پیروزی و ۱۳تساوی.

برزیل، قهرمان ۵دوره جام‌جهانی قبلا تنها در یک دوره بیش از ۲شکست در مسابقات انتخابی جام‌جهانی متحمل شده بود که مربوط به جام‌جهانی۲۰۰۲ کره و ژاپن است.

آرژانتین در آخرین سفر خود به ماراکانا، برزیل را شکست داد و فینال کوپاآمریکا ۲۰۲۱ را با تک‌گل آنخل دی‌ماریا که در حال‌حاضر آخرین روزهای حضورش در تیم ملی را سپری می‌کند، برد.

کد خبر 809236
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha