شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مساله فلسطین موضوع کوچکی در کنار مسائل منطقه‌ای نیست، بلکه موضوعی است که عیار کشورها را تعیین می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در جمع اعضای ستاد برگزاری کنفرانس حمایت از فلسطین، مظهر مقاومت؛ غزه، قربانی جنایت، افزود: همان طور که اصالت انسان‌ها با رفتارشان در مواجهه با مسائل حساس و ابتلائات مشخص می‌شود، عیار کشورها هم به فرموده حضرت امام (ره) با موضعی که درقبال فلسطین می‌گیرند مشخص می‌شود.

وی برگزاری این کنفرانس و کیفیت آن را بسیار بالا و در عرصه بین‌المللی تاثیرگذار دانست و گفت: دستاوردهای این کنفرانس برای رساندن صدای مظلومیت ملت فلسطین به دنیا در شرایطی که بسیاری از کشورها نمی‌خواستند صدایی از آن‌ها شنیده شود ، بسیار زیاد بود.

لاریجانی افزود: نگاه به صحنه‌های منطقه‌ای و جهانی نشان می‌دهد برخی کشورها تلاش کردند به جای رسیدگی به مظلومیت و حق ملت فلسطین، صورت مساله را جابجا کنند؛ این‌ها، هم فریبکارند و هم فریب خورده.

وی اضافه کرد: آن‌ها برای اینکه در عرصه بین‌المللی دچار سایش نشوند تلاش می‌کنند موضوع فلسطین را از نقطه کانونی فکر مسلمین دور کنند و امور دیگری از جمله دشمن‌تراشی‌های غربی را جایگزین کنند، در حالی که مسئله رژیم صهیونیستی همچنان به عنوان دشمن منطقه واضح و روشن است.

رئیس مجلس گفت: البته ذهن‌های نقّاد و دقیق می توانند موضوع را تشخیص دهند و همین امر است که مسوءلیت ما را برای آگاه و روشن کردن اذهان عمومی دنیا بیشتر می‌کند.

وی افزود: ما وظیفه داریم با شناساندن مظلومیت و حق مردم فلسطین از اینکه کشورها و ملت‌ها در این موضوع دچار غفلت شوند جلوگیری کنیم و تا وقتی که فلسطینی‌ها به حقوقشان نرسند این وظیفه بر عهده ما خواهد بود و البته این افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است.

لاریجانی گفت: مسئله فلسطین چیزی نیست که در یک برهه زمانی برجسته، و بعد به فراموشی سپرده شود، بلکه باید برای شناساندن مظلومیت و حق آنها به دنیا، با برنامه ریزی مدوّنی حرکت کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: همان طور که ایشان فرمودند راه حل مسئله فلسطین از میان زد و بندهای سیاسی پیدا نمی‌شود، بلکه باید راه حلی مبتنی بر فکر دیپلماتیک پیدا کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری این موضوع و همچنین بررسی پیشنهادهای سازنده دیگری که در این موضوع وجود دارد بر عهده دبیرخانه کنفرانس حمایت از فلسطین خواهد بود که امیدواریم از میان این راه حل‌ها به نتیجه قطعی و کارسازی برسیم.

در این دیدار، همچنین محتشمی پور دبیر کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین و نیز دری نجف آبادی دادستان کل کشور گزارش مختصری از روند برگزاری کنفرانس ارائه کردند.

کد خبر 80924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز