همشهری آنلاین: مطالعات یک موسسه خیریه پزشکی در انگلیس نشان می‌دهد که ذهن مردان بیشتر از زنان درگیر و تحت فشار رکود اقتصادی است.

به گزارش بی‌بی‌سی بیش از 40 درصد از 2هزار مردان انگلیسی که در مطالعه موسسه Mind شرکت کردند، تایید می‌کنند که در حال حاضر نگرانی‌ در مورد شغل و درآمد فشار زیادی بر روی آن‌ها وارد می‌کند.

Mind گزارش می‌دهد که حدود 2.7 میلیون مرد انگلیسی دچار اختلالات روحی مانند افسردگی، استرس و اضطراب هستند.

گزارش این مطالعه نشان می‌دهد که مردان کمتر از زنان تمایل دارند برای حل این مشکل به مشاور و روانشناس مراجعه کنند. و مردانی که در این مطالعه شرکت کردند تمایل کمتری به پاسخ به سوالات نشان دادند.

آمار این موسسه نشان می‌دهد که تنها 29 درصد مردان در مورد مشکلات روحی با دوستان و خانواده خود صحبت می‌کنند در حالی که این عدد برای زنان 53 درصد است.

موسسه Mind به دولت انگلیس پیشنهاد داده‌است که راهکار‌های مناسبی را برای کمک به مردان شاغل تحت فشار روحی به کار ببرد.

Mind می گوید که اگرچه آمار ابتلای مردان به اختلالات و فشارهای مقطعی روحی با زنان برابر است ولی از هر 7 مرد تنها یک نفر آن‌ها مورد معالجه و مشاوره قرار می‌گیرند.

از طرفی بحران مالی و رکود اقتصادی نیز می‌تواند شرایط را سخت‌تر کند. آمار نشان می دهد که از هر 7 مرد یک نفر در شش ماه اول از دست دادن شغل خود دچار بیماری افسردگی می‌شود.

پیتر کوپر، سخنگوی انجمن روانشناسی بریتانیا در مصاحبه با بی‌بی‌سی می گوید که افسردگی و اضطراب حاصل از عدم مشاوره کردن مردان در مورد مشکلات خود می‌تواند رفتارهایی مانند مصرف بیش از حد الکل را در بر داشته باشد.

وی می‌افزاید: "مردان در مورد از دست دادن شغل یا منزل خود احساس شرمساری می‌کنند...آن‌ها بیشتر از مشاوره روانشناسی نیاز به کمک‌های عملی دارند."

کد خبر 81073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز