نمایندگی ایران در سازمان ملل به نامه نماینده رژیم صهیونیستی خطاب به رئیس شورای امنیت که در آن ادعا شده بود پرتاب ماهواره نور ۳ به فضا توسط ماهواره بر قاصد نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد (۲۰۱۵) است پاسخ داد.

پرچم ایران در مقر سازمان ملل

به گزارش همشهری آنلاین، نمایندگی ایران در سازمان ملل در این نامه تاکید کرد: ادعای مطرح شده در نامه نماینده رژیم صهیونیستی کاملاً بی اساس است زیرا ایران هرگز هیچ گونه فعالیت مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) شورای امنیت انجام نداده است. ایران بارها و بارها به صراحت اعلام کرده که تمامی فعالیت‌های مربوط به برنامه‌های موشکی و فضایی‌اش کاملاً مطابق با حقوق مشروع این کشور تحت قوانین بین‌المللی است. علاوه بر این، ایران همواره تاکید کرده که برنامه‌های موشکی و فضایی‌اش خارج از محدوده و صلاحیت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت (۲۰۱۵) و پیوست‌های آن است.

در این نامه آمده است: هدف رژیم اسرائیل از طرح چنین ادعای بی‌پایه‌ای روشن است و آن منحرف کردن توجه از موضوع فوری است که در حال حاضر تمرکز جامعه بین‌المللی را می‌طلبد: جنایات فجیعی که این رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه در حال ارتکاب است.

به نظر می‌رسد متهم کردن ایران به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه چیزی بیش از تلاش مذبوحانه رژیم اسرائیل برای فرار از پاسخگویی نسبت به جنایات جنگی، نسل‌کشی و جنایات علیه بشریتی باشد که در فلسطین اشغالی مرتکب می‌شود است. جمهوری اسلامی ایران از جامعه بین‌المللی، به‌خصوص شورای امنیت سازمان ملل متحد، می‌خواهد تا رژیم اسرائیل را بخاطر جنایت‌هایش پاسخگو کند.

کد خبر 811277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    12 10
    رژیم کودک کش و درنده صهیونسیتی با این نمایش ها فرار رو به جلو می کند تا با سرپوش گذاشتن جنایتهای ضد بشری اش داغ شکست از مبارزان فلسطینی را هم تحمل پذیر کند. کیست که نداند این رژیم در قید و بند هیچ قانون بین المللی و اخلاقی نیست
    • امیر IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      5 9
      کسانی که قرمز داده اند قظعاً اسراییلی و صهیونیست هستند.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    12 18
    سران اسرائیل باید به خاطر جنایات جنگی و نسل کشی که علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه مرتکب شدند در دادگاه‌های بین المللی محاکمه شوند، همانطور که عاملان قتل عام سربرنیتسا محاکمه شدند. هرکسی که مرتکب این بی عدالتی شود از مجازات در امان نخواهد ماند، نتانیاهو و دار و دسته اش باید در مقابل دادگاه بین المللی پاسخگو باشند، جهان باید در کنار مردم فلسطین بایستد و جامعه جهانی نیز باید به سهم خود در قبال غزه عمل کند. همه جامعه جهانی باید در توقف جنایات علیه مردم غزه نقش مهمی ایفا کنند و در برابر جنایات اسرائیل سکوت نکنند. غرب ترجیح داد چشم خود را بر کشتار غزه ببندد. غربی‌ها آنچه در غزه اتفاق می‌افتد را نمی‌بینند و نمی‌شنوند. متأسفانه کشور‌های غربی نمی‌توانند به عاملان قتل عام در فلسطین بگویند که قتل عام می‌کنند، غرب پشت سر ظالم می‌ایستد و قدرت آن را افزایش می‌دهد.
    • سعید IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 0
      اینها که منفی داده اندبایدخودشون خجالت بکشد که اسم انسان را یدک می کشند