وزیر امور خارجه به منظور شرکت در نشست سالانه وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر تا ساعاتی دیگر به مسکو می‌رود و ضمن شرکت در این نشست، با همتای روس خود و دیگر همتایان خود دیدار خواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان به منظور شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی خزر (ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان) و پیگیری موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای ساعاتی دیگر تهران را به مقصد مسکو ترک خواهد کرد.

نشست سالانه وزیران امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر، روز سه‌شنبه ۱۴ آذر ماه با حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار می‌شود و در این اجلاس مهمترین موضوعات مرتبط با دریای خزر مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

امیرعبداللهیان در این سفر علاوه بر دیدار با وزیر امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف، دیدارهای دوجانبه‌ای را با سایر وزرای امور خارجه شرکت کننده در نشست نیز خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد که این سفر در چارچوب شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر انجام می‌شود و این نشست فردا (سه‌شنبه) برگزار و ایران در سطح عالیتربه به ریاست امیرعبداللهیان شرکت می‌کند.

سفیر ایران در مسکو کاظم جلالی پیش از این از سفر امیرعبداللهیان به مسکو برای شرکت در این نشست خبر داده و گفته بود که در نشست مسکو، زمینه‌های توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف مانند امنیت منطقه خزر، گسترش روابط اقتصادی، حمل و نقل دریایی، تجارت، انرژی، محیط زیست و موضوعات حقوقی مرتبط بررسی می‌شود.

به گفته سفیر ایران در نشست مسکو قرار است درباره دستور نشست آتی سران کشورهای ساحلی خزر رایزنی صورت گیرد.

کد خبر 813130
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha