شورای امنیت سازمان ملل پس از وتوی آمریکا، در تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس در غزه بود، ناکام ماند.

شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شورای امنیت سازمان ملل شامگاه امشب (جمعه) برای بررسی قطعمامه پیشنهادی امارات به‌منظور برقراری آتش‌بس در نوار غزه تشکیل جلسه داد اما با وتوی آمریکا، این اقدام ناکام ماند.

خبرگزاری رویترز نوشته ایالات متحده درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه در غزه را در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه، وتو کرد.

رسانه انگلیسی درباره این وتو نوشته در حالی که «واشنگتن در حال دفاع از متحد خود است، اما خود را از نظر دیپلماتیک منزوی می‌کند».

۱۳ عضو شورای امنیت به پیش‌نویس این قطعنامه که به ابتکار امارات ارائه شد، رأی مثبت دادند اما بریتانیا به آن رأی ممتنع داد و آمریکا هم آن را رد کرد.

تشکیل جلسه امشب پس از اقدام بی‌سابقه روز چهارشنبه «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد برای فعال‌کردن ماده ۹۹ منشور جهانی سازمان ملل متحد صورت گرفت.

این ماده که در تاریخ سازمان ملل متحد تنها ۹ بار مورد استفاده قرار گرفته، به دبیرکل این سازمان اجازه می‌دهد در مواردی که احساس می‌کند «امنیت و صلح جهان» در خطر است اعضای شورای امنیت را به جلسه‌ای فوری دعوت کند و از آن‌ها بخواهد اقدامی اضطراری در این باره انجام دهند.

شماری از کشورها از جمله ایران و همچنین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از این اقدام گوترش حمایت کرده‌ بودند.

کد خبر 814177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    3 63
    میخاد خاورمیانه را بچرخونه.نتانیاهو گفت
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      58 1
      آمریکا غلط کرده با نتانیاهو
  • شهریار IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    65 10
    مرگ بر آمریکا، شیطان بزرگ
  • IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    64 10
    سازمان های مثلاً بین المللی مترسک دست آمریکای جنایتکار و بازوی قدرتمند صهیونیسم کودک کش و درنده در سلاخی کودکان و نوزادان فلسطینی برای التیام درد التیام ناپذیر طوفان ویرانگر االاقصی هستند. این ست عدالت حاکم بر دنیای امروز!!!!!!!
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    65 11
    آمریکایی های فاقد شعور و جنود ابلیس با این کار روی اسب مرده شرط بندی کرده اند و انشاءالله با رژیم دست نشانده و تحمیلی خود در سرزمین ملت کهن و تاریخی فلسطین به زباله دان تاریخ خواهند رفت.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    18 6
    شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷/ اقدام آمریکا جنایتکار در وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه ثابت کرد و نشان داد که مشکل فلسطین و هم غزه با رژیم کودک کش صهیونیستی از طریق سازمان های بین المللی حل نخواهد شد و حل نمی شود و از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است پس نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی واجب است.
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    20 6
    شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳/ 18000 کشته بر عهده آمریکای جنایت کار است. البته نه فقط آمریکا! بلکه کشورهای اسلامی حامی اسرائیل دو برابر آمریکا جنایت کار هستند. قلب ما با مردم زجر کشیده و آزادی خواه همه دنیا خواهد بود.
  • بابائی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    22 6
    آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    25 5
    شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸/ سازمان ملل از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، وجنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است. شورای امنیت سازمان ملل از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، وجنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است. شورای حقوق بشر سازمان ملل از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، وجنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    20 5
    شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱/ ۰۹:۴۳۱۸ آذر ۱۴۰۲/ آمریکا جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است دیگر حق صلاحیت وتو کردن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را ندارد و تاکنون هم نداشته است. آمریکا جنایتکار نقض حقوق بشر است و از سال 1945 تاکنون برزگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بوده است و تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    21 4
    شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶/ آمریکا جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است دیگر حق صلاحیت وتو کرد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را ندارد و تاکنون هم نداشته است. آمریکا جنایتکار نقض حقوق بشر است و از سال 1945 تاکنون برزگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بوده است و تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است. اسرائیل از 15 مهر ماه تاکنون از سلاح‌های آمریکا برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد. اسرائیل از 15 مهر ماه تاکنون از سلاح‌های برخی کشورهای اروپایی برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد. کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در جنگ فلسطین و غزه هستند.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    21 5
    آمریکا به عنوان شریک کنونی اسرائیل در کشتار جمعی و پاکسازی نژادی؛ تاوان سنگین این مشارکت و نیز برقراری پل هوایی تجهیز تل آویو به مهمات و موشک‌های قاتل و اعزام ناو‌های جنگی و بیش از دو هزار تفنگدار دریایی برای ممانعت از فروپاشی رژیم صهیونیستی را خواهد داد. آمریکا نمی‌تواند در غزه و کرانه باختری و حتی در جهان عرب تصمیم گیرنده باشد و شکست آن مشابه آنچه در افغانستان رخ داد، نزدیک است.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    23 5
    شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳/ وتوی آمریکا جنایتکار در شورای امنیت سازمان ملل باز هم آمریکا جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی و غیرانسانی ارتش اسرائیل و ارتش آمریکا و برخی نیروهای کشورهای اروپایی در جنگ غزه سرپوش بگذارد. آمریکا قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه را وتو کرد/ و باز هم آمریکا جنایتکار هیچ غلطی نمی تواند بکند. و این در حالی است که آمریکا جنایتکار در جنگ غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه شریک شده است و از 15 مهر ماه تاکنون برای همه مردم خاورمیانه و جهان ثابت شده است.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    23 5
    شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳/ ۰۰:۲۸ ۱۴۰۲-۹-۱۸/ آمریکا قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه را وتو کرد/ و باز هم آمریکا جنایتکار هیچ غلطی نمی تواند بکند. و این در حالی است که آمریکا جنایتکار در جنگ غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه شریک شده است و از 15 مهر ماه تاکنون برای همه مردم خاورمیانه و جهان ثابت شده است.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    21 4
    تنها در چند ساعت گذشته ۳۱۳ شهید و ۵۵۸ مجروح به بیمارستان‌ها منتقل شدند و تعداد زیادی از جان‌باختگان همچنان زیر آوار و در جاده‌ها رها هستند. شمار شهدای تجاوزات نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به ۱۷ هزار و ۴۸۷ تن رسیده است. ۷۰ درصد قربانیان تجاوزات رژیم اشغالگر به غزه را کودکان و زنان بی‌گناه تشکیل می‌دهند.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    21 5
    صهیونیست ها، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروهای تروریستی 100 درصد فقط با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    22 2
    شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷/ اقدام آمریکا جنایتکار در وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه ثابت کرد و نشان داد که مشکل فلسطین و هم غزه با رژیم کودک کش صهیونیستی از طریق سازمان های بین المللی حل نخواهد شد و حل نمی شود و از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است پس نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی واجب است.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    20 2
    آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • محمد د IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    26 2
    بود حق وتو سازمان دیگه هیچ خاصیتی ندارد در اصل حق وتو توهین برای ۱۹۰ کشوردیگر جهان است و سازمان تاکنون هیچ کارایی نداشته تنها ابزاری دست این پنچ کشور چون این پنچ کشورسلاح هسته ای دارند پس دراصل سازمان ملل فقط مال این پنچ کشور است ولاغیر پس بهتر دیپلمات های سایر کشورهای جمع کنند وبه کشورهای خودشان برگردند چون نهادی که توسط این کشورها گروگان گرفته شده بچه درد می خورد جز گسترش ناعدالتی
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    19 2
    آمریکا در شورای امنیت حکم اعدام هزاران فلسطینی را صادر کرد این اقدام صدور حکم اعدام برای هزاران فلسطینی است. آمریکا با وتوکردن پیش‌نویس قطعنامه امارات در شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه حکم اعدام هزاران غیرنظامی در فلسطین و اسراییل را صادر کرد. وتوی آمریکا بر قطعنامه آتش‌بس، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است وتوی قطعنامه آتش‌بس از سوی آمریکا، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است. اقدام آمریکا غیراخلاقی و غیرانسانی است. که وتوی قطعنامه آتس‌بس در غزه از سوی آمریکا را به شدت محکوم می‌کنیم و اقدام آمریکا غیر اخلاقی و غیر انسانی است.
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    17 2
    آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است در حالی که خود آمریکا به دلیل حمایت از اسرائیل یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر می باشد، متهم کردن دیگران به نقض حقوق بشر و سپس وضع تحریم بر آن‌ها، از طرف آمریکا غیر قابل توجیه و غیر منطقی است.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    19 0
    امارات خودش نوکر دست به سینه آمریکاست کشورهای عربی هم بسیار غافل وعافیت طلب شده اند و صدایشان درنمی آید در قضیه جزایر سه گانه کاملا کاملا ایرانی که اعتراضشان گوش فلک را کر می کند ولی دربرابر قتل عام فلسطینیان امت عربی برایشان بی معنی می شود مرگ وننگ ونفرت ابدی برصهیونیسم ورژیم های مزدور عربی
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    12 0
    تتلو را ادام کنید
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    18 0
    جو بایدن ثابت کرد بازیگر اصلی کشتار در غزه است. نماینده آمریکا جنایتکار در سازمان ملل ثابت کرد بازیگر اصلی کشتار در غزه است.