«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس «مجمع جهانی پناهندگان» در ژنو با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت اداره امور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان -میقاتی

به گزارش همشهری آنلاین، در این دیدار امیرعبداللهیان از دیدار مجدد با میقاتی اظهار خرسندی کرد و با توجه به تحولات منطقه به‌ویژه فلسطین، این دیدارها و مشورت‌ها را مهم و ضروری دانست.

وی با اشاره به اوضاع غزه، نقش آمریکا در ادامه جنگ علیه غزه را محوری دانست و گفت: بدون حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی حتی به اندازه یک ساعت توان ادامه جنگ را ندارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که رژیم اسرائیل در سایه عدم تحقق هیچ‌یک از اهداف اعلام شده خود در جنگ ۲ ماهه علیه غزه، با کشتار وسیع و محاصره کامل غزه و تشدید جنایات در کرانه غربی، به‌دنبال کوچاندن مردم فلسطین از غزه و کرانه است و لازم است کشورهای اسلامی با تمام توان از ملت فلسطین حمایت نمایند.

امیرعبداللهیان قطعنامه تصویب شده روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل را دارای یک پیام قوی برای برقراری آتش‌بس دانست.

میقاتی نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، مسئله غزه را موضوع اول منطقه و جهان دانست و گفت: رأی دیروز کشورها به قطعنامه در مجمع عمومی نشان می دهد که اغلبیت بسیار بزرگ کشورهای جهان خواستار آتش بس هستند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت لبنان، اوضاع در جنوب این کشور در مرزهای مشترک لبنان با سرزمین های اشغالی را تشریح کرد.

کد خبر 815780
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ادامه کشتار غیرنظامیان از سوی رژیم صهیونیستی که اکنون به مرز ۱۹ هزار تن در نوار غزه شده است، باعث بلند شدن صدای سیاستمداران در آمریکا و نزدیکترین متحد تل‌آویو شده است. این جنایات با بمب‌ها و تسلیحاتی که آمریکا تولید و به اسرائیل عرضه کرده و با پول مالیات دهندگان آمریکایی تهیه شده است انجام می‌شود. ما در این کشتار شریک جرم هستیم.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از محله‌ها در شمال نوار غزه در اثر بمباران‌های وحشیانه اسرائیل تا ۷۰ درصد به طور کامل ویران شده‌اند. کار به جایی رسیده است که حتی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در سخنان خود گفته ویرانی که نوار غزه طی حملات و بمباران‌های اسرائیل با آن مواجه شده، بیش از ویرانی است که شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم با آن روبه‌رو شده بودند. این یعنی این که نوار غزه با وسعت 360 کیلومتر مربع توانسته بار یک جنگ جهانی چندساله را به تنهائی در این 60 روز به دوش بکشد و تسلیم نشود.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    قدرت پاسخگویی مقاومت یمن به کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ به جایی رسیده که ثبات اقتصادی این رژیم جعلی را به خطر انداخته است. به‌طوری‌که تامیر هیمن رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی رژیم اشغالگر گفته تهدید یمن نه تنها مشکلی برای امنیت داخلی اسرائیل است بلکه یک تهدید بسیار جدی در سطح استراتژیک برای آزادی دریانوردی اسرائیل محسوب می‌شود.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    گفته می‌شود ناو هواپیمابر آمریکا برای تغییر معادله به منطقه آمده است. شکی نیست که آنها برای فتنه‌انگیزی و تأمین نیازمندی‌های‌شان به این منطقه آمده‌اند اما جبهه مقاومت امروز به قدرتی رسیده که با اضلاع خود به زودی آنها را از منطقه بیرون می‌راند.
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    و متاسفانه کشورهای غربی جنایتکار در مقابل این همه جنایت و نسل کشی صهیونیست ها جنایتکار سکوت اختیار کرده اند. تعداد شهدای غزه به ۱۸۶۰۸ نفر رسید/ شمار شهدای فلسطینی به ۱۸۶۰۸ نفر افزایش پیدا کرده و تعداد مجروحان به ۵۰۵۹۴ نفر رسیده است. سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی کجا هستند تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت ختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    شهادت ۱۸۶۰۸ نفر در نتیجه ۶۹ روز تجاوز صهیونیست‌ها به غزه/ شمار شهدای جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه به ۱۸ هزار و ۶۰۸ نفر خبر داد. و متاسفانه کشورهای غربی جنایتکار در این مدت ۶۹ روز است که در مقابل این همه جنایت و نسل کشی صهیونیست ها سکوت اختیار کرده اند.