سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت ضمن محکوم کردن حمله تروریستی راسک، بر تعهد ایران برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال آن تأکید کرد.

شورای امنیت

به گزارش همشهری آنلاین، حمله تروریستی بامداد جمعه ۲۴ آذر ماه به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان منجر به شهادت ۱۱ تن از نیروهای فراجا شد. در این اقدام تروریستی هشت نفر نیز مجروح شدند.

در همین ارتباط امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک نامه‌ای به شورای امنیت ارسال کرد.

در این نامه آمده است: با تأسف عمیق توجه دبیرکل سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت را به یک حمله تروریستی غم انگیز دیگر که در ساعات اولیه روز جمعه ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ در ایران انجام شد، جلب می‌کنم. جنایت فجیعی که کلانتری راسک در استان سیستان و بلوچستان را هدف قرار داد و منجر به شهادت دلخراش ۱۱ مامور پلیس ایران و مجروح شدن ۸ نفر دیگر شد. در پی این اقدام مذموم، گروهک تروریستی «جیش العدل» مسؤولیت حمله به مقر فرماندهی پلیس در راسک را بر عهده گرفت.

ایروانی در این نامه عنوان کرده است: جمهوری اسلامی ایران این گونه اقدامات منفور و وحشیانه تروریستی را به شدت محکوم کرده و بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای اطمینان از محاکمه و پاسخگویی مسؤولان آن تأکید می‌کند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نامه از دبیرکل و شورای امنیت فورا خواسته که این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند و افزوده است: این درخواست با موضع ثابت و روشن دبیرکل و همچنین رویه ثابت شده شورای امنیت که به طور مداوم از طریق قطعنامه‌ها تروریسم را به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی به رسمیت شناخته و مجدداً تأیید کرده است، همسو است.

در پایان این نامه آمده است: جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن ثابت قدم است.

به گزارش فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نیز در پیامی ضمن محکومیت حمله تروریستی به مقر انتظامی در شهرستان راسک گفت: لازم است نیروهای مقتدر امنیتی و انتظامی هر چه سریع‌تر عاملان و آمران این جنایت مذبوحانه را شناسایی کنند تا به سزای عمل ننگین خود برسند.

پیش از این نیز وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان و سخنگوی وزارت خارجه ناصر کنعانی به این اقدام تروریستی واکنش نشان داده بودند.

حسین امیرعبداللهیان هم در شبکه اجتماعی ایکس در این باره ضمن تسلیت شهادت تعدادی از پرسنل انتظامی شهرستان راسک نوشت: اینگونه حرکات تروریستی از سوی دشمنان امنیت و پیشرفت ایران عزیز نمی‌تواند روند پرشتاب توسعه و امنیت ایران و سیستان و بلوچستان غیور را متوقف کند.

به گزارش فارس، ناصر کنعانی نیز ضمن محکوم کردن این جنایت تروریستی و ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار شهدا تصریح کرد: بی تردید دستگاه دیپلماسی با دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط کشور به منظور تعقیب و مجازات تروریست‌های کوردل و جنایتکار، به طور مکمل و هم افزا عمل خواهد کرد.

سخنگوی سازمان ملل متحد هم این حمله را شدیدا محکوم کرد.

کد خبر 816212
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    5 5
    و این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار خودش از سال 2001 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی تروریست ها مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    3 6
    و این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار خودش از سال 2001 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی تروریست ها مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل در افغانستان، پاکستان، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    2 5
    و این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار خودش از سال 1982 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی همه گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل در عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    3 4
    گروهک تروریستی جیش‌الظلم با هدایت آمریکا و انگلیس و عربستان دست به اقدامات تروریستی می زند گروهک تروریستی جیش‌الظلم منتسب به آمریکا و انگلیس و عربستان سعودی است و با مدیریت، هدایت و پشتیبانی این سه کشور دست به اقدامات تروریستی می‌زند.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    2 5
    آمریکا و متحدانش از سال 2001 تاکنون از همه گروه های تروریستی در افغانستان، پاکستان و منطقه همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش از طریق پاکستان وارد ایران می شوند.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    3 2
    گروهک تروریستی جیش الظلم 100 درصد فقط با حمایت آمریکا و متحدانش جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و تاکنون هم برای همه مردم ایران ثابت شده است.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    3 1
    تروریست‌ها با حمایت آمریکا و متحدانش در شهرستان راسک جنایت می کنند، آدم می کشند و دست به اقدامات تروریستی می زنند.
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    3 1
    تروریست‌ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش دیگر آرامش نخواهند داشت تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش دیگر آرامش نخواهند داشت.این تروریست‌ها به فرمان تروریست‌های جهانی اقدام به شهادت جوانان عزیزمان کردند و بدانند هرگز نمی‌توانند از دست رزمندگان ما فرار کنند.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    2 1
    انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2001 تاکنون از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی در سراسر منطقه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    2 1
    انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در جنگ تحمیلی هشت ساله همه جانبه از رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کرد.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    3 1
    دست خیانتکار تروریست‌ها جوری باید قطع شود که درس عبرتی برای دیگران شود. تروریست‌هایی که دست به اقدامات تروریستی می زنند پرونده سیاه آن‌ها کاملاً برای مردم معلوم است. کسانی که این اقدام جنایتکارانه را در سیستان و بلوچستان مرتکب شدند دست خیانتکارشان باید با قاطعیت قطع شود که برای دیگران عبرت شود و جرات نکنند با پوشش‌های مختلف از جمله اقدامات تروریستی بخواهند تمامیت ارضی کشور و اتحاد و انسجام کشور و مردم را مخدوش کنند. اگر کسانی بخواهند حملات تروریستی داشته باشند، جان و امنیت مردم را به خطر بندازند و مامورین انتظامی را مورد هجوم قرار دهند، طبیعتاً نباید کوچکترین ترحمی نسبت به این افراد و گروه های تروریستی صورت گیرد. آن هایی این جنایات را مرتکب می‌شوند باید با جدیت با آن‌ها برخورد شود.
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    2 1
    آمریکا و متحدانش شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی گروهک تروریستی جیش‌الظلم در راسک استان سیستان و بلوچستان هستند.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    2 1
    در هر نقطه‌ای تروریست‌ها را پیدا کنیم آن نقطه را مورد هدف قرار خواهیم داد تعدادی که احتمال می‌دهند دستگاه‌های اطلاعاتی نزدیک به ۱۰ نفر تروریست بوده است. آمریکا و رژیم صهیونیستی که به شدت در جنایت‌هایی که در غزه انجام دادند تحت فشار قرار دارند همواره به دنبال نا امن سازی داخل ایران بوده اند و با چراغ سبز آمریکا و اسرائیل این اقدام انجام شده است. گروهک جیش الظلم دست پرونده آمریکاست و به دنبال این است که ثبات و امنیت داخلی ایران را برهم بزنند. قطعا ایران پاسخ سختی به این‌ها خواهد داد و مجاز است که در هر نقطه‌ای حتی فراتر از مرز‌ها آن‌ها را مورد هدف قرار دهد از کشور‌های همسایه نیز انتظار داریم که این افراد را که در آنسوی مرز‌ها لانه کرده اند از خاک خود طرد کنند و اجازه ورود این‌ها را به خاک خود ندهند. البته روابط ما با تمام همسایگان بسیار دوستانه و صمیمی است، اما خط قرمز ما این است که در هر نقطه‌ای تروریست‌ها را پیدا کنیم آن نقطه را مورد هدف قرار خواهیم داد.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    2 1
    آمریکا، اسرائیل و مزدورانشان شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی گروهک تروریستی جیش‌الظلم در راسک استان سیستان و بلوچستان هستند.
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    4 1
    حمله تروریستی راسک با پشتیبانی نظام سلطه انجام گرفته است جنایت ددمنشانه دشمنان اسلام و قرآن و ایران در به شهادت رساندن پاسداران امنیت این مرز و بوم در شهرستان راسک که با طراحی و پشتیبانی سران نظام سلطه انجام گرفته است را به شدت محکوم می‌نمایم.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    2 1
    هدف از جنایت در راسک ایجاد شکاف در وحدت و انسجام مردم است. حادثه تروریستی راسک بار دیگر خوی وحشیگری و ددمنشانه ظالمان عالم را به نمایش گذاشت.
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 1
    تروریست‌ها مورد حمایت مدعیان حقوق بشر دیگر آرامش نخواهند داشت.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 1
    تروریست‌ها مورد حمایت مدعیان حقوق بشر دیگر آرامش نخواهند داشت. تروریست‌ها مورد حمایت آمریکا دیگر آرامش نخواهند داشت. تروریست‌ها مورد حمایت واشنگتن دیگر آرامش نخواهند داشت. تروریست‌ها مورد حمایت کاخ سفید دیگر آرامش نخواهند داشت. تروریست‌ها مورد حمایت غرب دیگر آرامش نخواهند داشت.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 1
    پاکستان جنایتکار 100 درصد فقط حمله گروهک تروریستی جیش‌الظلم به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان بوده است. مقر اصلی گروهک تروریستی جیش‌الظلم مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل در خاک پاکستان است.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 1
    دست خیانتکار و جنایتکار تروریست‌ها مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان باید جوری قطع شود که درس عبرتی برای دیگران باشد.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 0
    آمریکا، اسرائیل و مزدورانشان شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی گروهک تروریستی جیش‌الظلم بودن و هستند
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 0
    شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷/ از سال 1332 تاکنون برای همه ملت ایران ثابت شده است که در هر جای ایران جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 0
    شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷/ از سال 1332 تاکنون برای همه ملت ایران ثابت شده است که در هر جای ایران جنایتی رخ می دهد دست اروپا جنایتکار در کار است.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 0
    فاجعه انسانی غزه با بمب و پول آمریکا رخ داد. فاجعه انسانی غزه با بمب و پول انگلیس رخ داد.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 0
    از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست ارتش وحشی اسرائیل جنایتکار در کار است.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 0
    آمریکا و متحدانش از سال 2001 تاکنون با چراغ سبز سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 0
    آمریکا و متحدانش از سال 1982 تاکنون با چراغ سبز سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، و سایر گروه های تروریستی در عراق، منطقه و جهان حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 0
    باید پاسخ خادثه ترویستی به مزدوران داده شود
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 0
    برخورد قاطع با گروهک‌های مسلح در منطقه راسک خواست عمومی است. تروریست‌ها مورد حمایت آمریکا و مزدورانشان باید بدانند این جنایت بی پاسخ نخواهد ماند.
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 0
    آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 1945 تاکنون مشکل اصلی منطقه و جهان است