۲۳ سال پیش در چنین روزی خبر برخورد مرگبار قطار تهران-مهشد با یک تانکر و ۴ خودروی سواری تیتر اول صفحه حوادث روزنامه‌ها شد.

تقویم حوادث

همشهری‌آنلاین: روزنامه کیهان در ۲۹ آذر ۷۹ در باره این حادثه نوشت: بر اثر برخورد قطار تهران - مشهد با یک تریلر و ۴ خودرو در تقاطع راه آهن جاده قم – شهرری تا کنون ۸ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شده‌اند.

به گفته راننده تریلر که توانست از این حادثه با بیرون پریدن به موقع از خودرو جان سالم به در ببرد؛ تصادف مقارن ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه با به صدا در آوردن ناگهانی بوق ممتد قطار اتفاق افتاد.

وی گفت: بعد از شنیدن بوق قطار من سریعا از تریلر بیرون پریدن و با فریاد سعی در آگاه کردن دیگر راننده‌ها کردم که قطار از راه رسید و حادثه اتفاق افتاد.به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از شهر ری، برخورد قطار با تریلر آن را به دو نیمه کرد و خودروهایی را که در کنار آن متوقف بودند، در هم کوبید.

یکی از شاهدان عینی گفت: این حادثه خونین زمانی اتفاق افتاد که قسمتی از تریلر و تعدادی خودرو بر روی ریل قطار قرار داشتند و با شنیدن بوق قطار نتوانستند از خود هیچ عکس‌العملی نشان دهند.

یک کارشناس راهنمایی و رانندگی گفت: علت این حادثه در حال بررسی است و هنوز نمی‌توان گفت مقصر اصلی کیست.همچنین به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای درباره این حادثه گفت: راننده تانکر در اثر سهل انگاری و رعایت نکردن مقررات و با انحراف به سمت چپ گذرگاه مسیر عبور برای خود انتخاب کرد و این در حالی بود که وسایط نقلیه برای عبور قطار در پشت راه بند گذرگاه متوقف بودند و راننده با مشاهده نزدیک شدن قطار، تانکر را رها و پیاده می‌شود و در اثر برخورد لکوموتیو قطار مسافر بری تهران – مشهد به آن، تانکر به سه دستگاه خودروی سواری که در حال عبور از همان مسیر خلاف کنار تریلر بودند، اصابت کرد و در اثر آن ۶ نفر از سرنشینان خودروهای سواری در دم کشته شدند و دو نفر از مجروحان از جمله یک زن و یک کودک ۱۰ ساله در بیمارستان درگذشتند.

حال چند تن از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است.


کد خبر 817105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha