خودرو نایو ET۹ که روز شنبه، دوم دی ماه، در نمایشگاه «روز نایو» رونمایی می‌شود، یک سدان فوق لوکس برای رقابت با خودرو مجلل مرسدس بنز مایباخ S-Class خواهد بود.

نایو

به گزارش همشهری آنلاین از کارنیوزچاینا، شیائو بایهونگ، رئیس بخش نرم‌افزار شرکت خودروسازی نایو، جزئیاتی از خودروی الکتریکی پرچمدار آینده چین در یک پیام‌رسان چینی به اشتراک گذاشته که حاکی از تولید نخستین خودروی هوشمند و کاملا الکترونیکی جهان است.

تصاویر | دوئل یک چینی با مرسدس بنز مایباخ | آغاز پایان حکمرانی خودروسازان سنتی

نایو ET۹ به نظر می رسد که مرسدس بنز مایباخ S-Class را هدف گرفته است.

تصاویر | دوئل یک چینی با مرسدس بنز مایباخ | آغاز پایان حکمرانی خودروسازان سنتی

این خودرو برقی یک باتری نیمه جامد ۱۵۰ کیلووات ساعتی قابل تعویض دارد و روی پلتفرم NT۳ Nio با شارژ ۹۰۰ ولت ساخته می‌شود.

تصاویر | دوئل یک چینی با مرسدس بنز مایباخ | آغاز پایان حکمرانی خودروسازان سنتی

بیشتر بخوانید:

اگرچه این شگفتی چینی تا چند روز دیگر رونمایی می‌شود اما در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه نخواهد شد و مشتریان تا سال ۲۰۲۵ باید منتظر بمانند.

تصاویر | دوئل یک چینی با مرسدس بنز مایباخ | آغاز پایان حکمرانی خودروسازان سنتی

قیمتی هم که برای آن پیش‌بینی می شود، رقمی معادل ۱۴۰ هزار دلار است.

تصاویر | دوئل یک چینی با مرسدس بنز مایباخ | آغاز پایان حکمرانی خودروسازان سنتی

این سیستم الکترونیکی خودروسازان را قادر می سازد تا از سیستم های کنترل مکانیکی به الکترونیکی تغییر یابند و متکی بر اتصال و ارتباط(اینترنت) باشند. به عبارت ساده، یک سیستم کنترل شده الکترونیکی به این معنی است که بیشتر جزئیات و تجهیزات خودرو به صورت الکترونیکی کنترل می شود، نه مکانیکی.

تصاویر | دوئل یک چینی با مرسدس بنز مایباخ | آغاز پایان حکمرانی خودروسازان سنتی

بخش های اصلی که به صورت الکترونیکی کار می کنند و کنترل می شوند عبارتند از دریچه گاز، تعویض دنده، سیستم تعلیق، فرمان و همچنین ترمز.

تصاویر | دوئل یک چینی با مرسدس بنز مایباخ | آغاز پایان حکمرانی خودروسازان سنتی

این در حالی است که سازنده این خودرو اعلام کرده که ET۹ کاملاً به صورت الکترونیکی کنترل می شود، بنابراین می توان انتظار داشت که همه قطعات به صورت الکترونیکی کنترل شوند.

تصاویر | دوئل یک چینی با مرسدس بنز مایباخ | آغاز پایان حکمرانی خودروسازان سنتی

این سیستم عملکرد رانندگان در زمان رانندگی را هم بهبود می بخشد و ارتقا می دهد، چراکه حذف پدال گاز، پدال ترمز و فرمان را امکان پذیر می کند.

تصاویر | دوئل یک چینی با مرسدس بنز مایباخ | آغاز پایان حکمرانی خودروسازان سنتی

ET۹ مجهز به یک کامپیوتر مدیریت خودرو(VMC) خواهد بود که وظیفه جداسازی نرم افزار و سخت افزار و یکپارچه سازی سیستم پیشران، ترمز و سایر سخت افزارهای کنترل شده از طریق برق مانند فرمان و سیستم تعلیق فعال را بر عهده دارد.

تصاویر | دوئل یک چینی با مرسدس بنز مایباخ | آغاز پایان حکمرانی خودروسازان سنتی

بیشتر بخوانید:

بایهونگ، رئیس بخش نرم‌افزار شرکت خودروسازی نایو می گوید: «مغز خودرو به VMC تبدیل شده است که از تمام سخت‌افزارهای کنترل‌شده با برق مراقبت می‌کند. VMC بیشتر مبتنی بر داده است و آن را قادر می سازد تکامل یابد.»

تصاویر | دوئل یک چینی با مرسدس بنز مایباخ | آغاز پایان حکمرانی خودروسازان سنتی

نایو ET۹ همچنین دارای سیستم کنترل کننده هوشمند شاسی(ICC) است که سیستم تعلیق بادی و سیستم کنترل دَمپینگ پیوسته(CDC) را کنترل می کند.

تصاویر | دوئل یک چینی با مرسدس بنز مایباخ | آغاز پایان حکمرانی خودروسازان سنتی

به عبارت ساده، CDC کمک فنرها را به صورت الکترونیکی کنترل می کند و می توان آن را راحت تر به شکل اسپرت تنظیم کرد. ET۹ همچنین می‌تواند سیستم تعلیق بادی و تنظیمات CDC را به طور همزمان تنظیم کند و تجربه خوبی برای رانندگان به ارمغان آورد.

کد خبر 817488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • AU ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 1
    شما این اسباب بازی را با بنز مقایسه میکنید؟