دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیران امور خارجه و دفاع اتحادیه اروپا امروز 13 نوامبر [22 آبان] در بروکسل درباره تقویت احتمالی حضور این اتحادیه در افغانستان گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری آلمان از بروکسل گزارش کرد، فرانتس یوزف یونگ، وزیر دفاع آلمان پیش از آغاز این دیدار اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور همچنان در شمال افغانستان مستقر خواهند بود و افزود: این همان مسوولیت مشخصی است که ما پذیرفته‌ایم.

وی درباره احتمال تقویت حضور اتحادیه اروپا در افغانستان نیز اعلام کرد: ما امروز در این باره صحبت می‌کنیم که با توجه به شرایط کنونی چگونه این حضور را تحکیم کنیم.
برنارد بات، وزیر امور خارجه هلند نیز اعلام کرد: ما موافق ایفای نقش بیشتر اتحادیه اروپا هستیم که می‌تواند شکل‌های مختلفی داشته باشد.وی افزود: این کمک می‌تواند پرداخت پول، اعزام سرباز یا کمک های‌ مدنی باشد.

وزیر امور خارجه هلند همچنین گفت که سربازان این کشور نبردهای سنگینی را در جنوب افغانستان و در نبرد با نیروهای طالبان تجربه می‌کنند.

در همین حال بنا به اعلام خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این اتحادیه در نظر دارد به حضور نظامی خود در کنگو تا پایان ماه نوامبر پایان دهد.

یونگ هم اظهار داشت: اینطور بنظر می‌رسد در زمان مقرر کارمان را به صورت موفقیت‌آمیز انجام داده‌ایم.

آلمان 780 سرباز خود را برای پیوستن به جمع 2000 سربازی که اتحادیه اروپا برای تامین امنیت انتخابات کنگو به این کشور اعزام کرده بود، فرستاده است.

کد خبر 8214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز