یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

خیلی خوب است که می‌دانیم خودرویی که سوارش می‌شویم ایربگ دارد و اگر خدا نکرده تصادف کنیم، این کیسه‌های محافظ می‌تواند جانمان را نجات دهد.

ایربگ

به گزارش همشهری آنلاین، اما خیلی‌ها هم نمی‌دانند که درصورت تصادف و باز شدن ایربگ‌ها، باید این کیسه‌ها را تعویض کنند و علاوه بر خود ایربگ‌ها، کل غربیلک فرمان و بخشی از داشبورد که به‌خاطر باز شدن ایربگ‌ها شکسته و از حالت اولیه خارج شده هم در کنار سیستم ایربگ باید تعویض شوند. این عوض کردن ایربگ هم برای راننده حسابی گران تمام می‌شود و به این راحتی‌ها که فکر می‌کنید نیست.

اول اینکه باید ایربگ را از جای مطمئنی خریداری کنید تا جنس بنجل و بی‌کیفیت را به جای ایربگ استاندارد به شما نفروشند. اما نکته دوم این است که قیمت کیسه هوای خودروهای داخلی در بازار فعلی برای راننده از حدود ۵/۲ میلیون شروع و تا ۵ میلیون تومان می‌رسد. برای خودروهای وارداتی و خارجی که قیمت‌ها نجومی می‌شود و قیمت یک عدد ایربگ حتی به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هم رسیده است.

بیشتر بخوانید:

دقیق‌ترش را بخواهید بدانید، قیمت کیسه هوای خودروی پراید ۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان، تیبا ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان، سمند ۳میلیون و ۱۰۰هزار تومان، پژو پارس ۳میلیون تومان، پژو (۲۰۶)۳ میلیون و ۱۰۰هزار تومان و ایربگ بی. ‌ام سری ۷ و z۴ به‌ترتیب ۱۳۷ و ۱۰۳ میلیون تومان است. به اینها باید هزینه تعویض داشبورد را هم اضافه کنید که کم نیست.

خلاصه برای اینکه توی خرج نیفتید، با دقت رانندگی کنید و تصادف نکنید!

کد خبر 822462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 0
    باید مانند کشور های پیشرفته استفاده از حمل و نقل عمومی و ساخت و احداث ایستگاه های بی ار تی در ایران و اصفهان تقویت بشود.
  • AU ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    با دقت رانندگی کنید و تصادف نکنید؟ کی دوست دارد درگیر مشکلات آن شود؟ تصادف حادثه است البته اگر کیسه هوا اتومبیل کار کند