سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
۲ نفر

رئیس‌جمهور با انتقاد از حقوق‌های بی‌ضابطه‌ای که برای اضافه‌کاری‌ها در دستگاه‌های اداری داده می‌شود، گفت: این‌که اضافه‌کاری برای رفع مشکل مالی نیروی انسانی باشد باید اصلاح‌ شود و اضافه‌کاری باید به کار اضافی داده شود.

رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور،   پیش از ظهر امروز دوشنبه در «همایش سراسری کارگزاران گزینش کشور» که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، عدالت اداری را یکی از محورهای مهم و اساسی در موضوع گزینش دانست و تصریح کرد: اجرای عدالت اداری پایه و اساس مهمی برای تحقق سلامت و تحول نظام اداری کشور و نیز تحقق عدالت در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

اولین گام در مسیر تحقق عدالت اداری، شایستگی خود مسئولان گزینش است

رئیس جمهور مسئولیت مدیران و کارگزاران گزینش را جلوه‌ای مهم و راهبردی از عدالت اداری برشمرد و افزود: اولین گام در این مسیر شایستگی خود مسئولان گزینش است، زیرا مدیران و کارگزاران مومن به انقلاب اسلامی، کارآمدی ادارات و باورمند به ضرورت تحول در نظام اداری می‌توانند بهترین‌ها را گزینش کنند.

در مقاطعی تلاش شد گزینش‌ها کارآیی خود را از دست بدهند

رئیسی با اشاره به اینکه در مقاطعی با توجه به برخی نگاه‌ها و سلایق سیاسی خاص، تلاش شد که گزینش‌ها کارآیی خود را از دست بدهند، خاطرنشان کرد: این اتفاق به صلاح نظام اداری کشور نبود، چرا که گزینش برای حفظ سلامت و کارآمدی نظام اداری ضروری است.

هر بخشی که از گزینش مستثنی شود، سلامت نظام اداری از همانجا آسیب می‌بیند

رئیس جمهور نکته مهم دیگر در فعالیت گزینش را نظارت و ارزیابی همه سطوح اداری دانست و با تاکید بر شروع گزینش از سطح مدیران و تسری توأمان آن به سطوح اداری و کارشناسی و خدماتی افزود: اگر سطحی از سطوح سازمان‌های اداری از گزینش مستثنی شود، سلامت نظام اداری از همان سطح مستنثنی شده آسیب خواهد دید.

جایگزینی سلایق سیاسی و حزبی با ضوابط آفت گزینش است

رئیسی در ادامه حاکمیت سلایق سیاسی و حزبی به جای رعایت ضوابط را از آفات گزینش دانست و بر پرهیز از گزینش متاثر از نگاه‌های حزبی، سیاسی و جناحی و لزوم تکیه بر اصول انقلاب و دیدگاه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در گزینش تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین ایستادگی در مقابل توصیه‌ها و سفارشات را جهاد گزینش‌گران در مسیر اجرای عدالت و سلامت اداری توصیف کرد و افزود: گزینش‌گران در کار خود با دو حق‌الناس در عرصه فردی و اجتماعی مواجه هستند، اول حق شخصی فرد گزینش شونده و دوم حق عمومی مردم که فرد گزینش شونده باید مراقبت کند که نه حق فردی گزینش شونده و نه حق عمومی مردم ضایع نشود.

سفارشات و توصیه‌ها از جمله آفات در کمین کار گزینش‌گران

رئیس جمهور سفارشات و توصیه‌ها را از دیگر آفات در کمین کار گزینش‌گران دانست و افزود: اگر توصیه و چانه‌زنی جای ضابطه را گرفت حق‌الناس و حق عمومی مردم ضایع ‌شده و عدالت از بین می‌رود.

رئیسی با تاکید بر اینکه شأن اجرای عدالت اجازه سفارش‌پذیری و توصیه احدی را ندارد، خاطرنشان کرد: ممکن است توصیه‌ای مبتنی بر حق و عدالت باشد، اما باید در برابر سفارشاتی که منطبق بر حق نیستند محکم بایستید. اگر غیر از این باشد عدالت و تحول اداری محقق نشده و مردم احساس کارآمدی در نظام اداری را نخواهند داشت.

ضرورت بازنگری در ابزار و روش‌های گزینش با محوریت نیروهای با تجربه

رئیس جمهور همکاری، هماهنگی و هم‌افزایی مجموعه بخش‌های مسئول در جذب، نگهداری و ارتقای نیروی انسانی را باعث تضمین سلامت نظام اداری دانست و با تاکید بر ضرورت بازنگری در چارچوب‌ها و قواعد گزینش و بهره‌گیری از ابزار و روش‌های نوین، بهترین و با صلاحیت‌ترین مجموعه برای این بازنگری را نیروهای با تجربه گزینش دانست.

رئیسی با بیان اینکه عدالت، تحول و کارآمدی نظام اداری محقق نمی‌شود، مگر با گزینش شایستگان گفت: نگاه برآمده از ترحم و رویکرد امدادی با وجود اینکه در بسیاری مواقع خوب است، اما در امر گزینش مطلقا نباید انجام شود چرا که مانع انتخاب و گزینش شایستگان و تحقق تحول و سلامت اداری خواهد شد.

توجه توأمان به عرصه‌های تخصصی و اعتقادی در گزینش افراد

بهره گرفتن از فناورهای ارتباطاتی و اطلاعاتی، تاکید بر آسیب‌شناسی نظام گزینش در نشست‌های تخصصی و تاکید بر تلاش برای تصویرسازی صحیح و مثبت از اهمیت گزینش در سلامت و شکل‌گیری نظام اداری عادلانه، اهمیت جذب و نگهداری و ارتقای نیروهای صالح و طرد نیروهای ناصالح از نظام اداری، ضرورت تداوم ارزیابی، نظارت و گزینش افراد پس از مرحله جذب، بازنگری عملکرد گذشته هسته‌های گزینش با هدف ارتقا و بهبود و تقویت گزینش، ضرورت گزینش به دور از افراط و تفریط، توجه توأمان به هر دو عرصه تخصصی و اعتقادی در گزینش و یافتن و دعوت به کار افراد صالح و توانمندی که به دلیل مناعت طبع اهل عرضه کردن خود برای مسئولیت‌ها نیستند، از دیگر نکات مهم مطرح شده از سوی دکتر رئیسی در این نشست بود.

ضرورت تقویت احساس عدالت و سلامت نظام اداری نزد مردم

رئیس جمهور همچنین از همه کارگزاران گزینش کشور خواست که اقتضائات روز کشور، سیاست‌ها و قوانین بالادستی، کارآمدی، پاسخگویی به‌هنگام و به‌روز بودن را در عملکرد خود و در بازنگری گذشته با هدف ارتقا و تقویت گزینش مدنظر قرار دهند تا علاوه بر برقراری عدالت، احساس عدالت و سلامت عملکرد نظام اداری کشور نیز نزد مردم ارتقا یابد.

کد خبر 823088
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 16
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    5 0
    این مملکت متخصص میخواد وهم متعهد به این کشور واین ملت عبادت به جز خدمت خلق نیست
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    2 0
    سوال اینجاست که چرا دولت رئیسی از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات رسیدگی نکرده است و رسیدگی نمی کند چرا؟
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    4 0
    افرین به نماینده شهر میانه.تو مجلس گفت مخابرات بجای کمک به تیم های ورزشی بهتره مطالبات بازنشستگان و کارکنان خود را پرداخت کن.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    5 2
    مشکل اصلی ما با انقلاب نیست و از سال ۱۳۵۷ تاکنون هم نبوده است مشکل اصلی ما با دولتمردان، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است که متأسفانه هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکردن و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 1
    سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس آماده رسیدگی به شکایات ایثارگران است پس چه شد؟ و این در حالی است هیچ خبری رسیدگی به شکایات ایثارگران توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟ و این در حالی است که متأسفانه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از سال ۱۳۵۹ تاکنون هیچ کاری و هیچ اقدامی برای حل وفصل ایثارگران و… نکرده است چرا؟
    • بنده خدا IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      1 1
      عالیییییییی فرمودید
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 1
    ۱۴۰۲/۰۲/۱۴ – ۱۹:۰۵/ درخواست ریس کمیسیون اصل ۹۰ از مردم: گزارش تخلفات بانک‌ها را ارسال کنید گزارش تخلفات بانک‌ها را ارسال کنید/ و این در حالی است که از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۹۹۹ هزار بار در مورد پرداخت نکردن وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی توسط بانک ها از طریق رسانه های به دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس وغیره ارسال کرده ایم ولی متاسفانه از سال ۱۴۰۰ تاکنون هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است و بررسی و رسیدگی نکردند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟ به هیچ بازنشستگان تامین اجتماعی وام مبلغ ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن پرداخت نمی کنند و فقط سنگ‌اندازی می کنند.
  • بازنشسته مخابرات منطقه تهران IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 1
    مشکل اصلی مخابرات منطقه تهران بودجه نیست و تاکنون هم نبوده است ۱۰۰ درصد فقط بی مدیریت بوده است. بنده در اسفند ماه سال بازنشسته شدم متاسفانه تاکنون سکه پایان خدمت بنده را ندادند چرا؟ بازنشسته اسفند ماه سال ۹۵
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    9 2
    دولتِ عاشق خدمت در صحنه است | ولی اما متأسفانه مشکلات مردم و کشور ۱۰۰ برابر افزایش یافته است.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    1 1
    پس از ۲۳ ماه هنوز سایر رفاهیات بازنشستگان مخابرات واریز نشده است. از مسئولان محترم عاجزانه تقاضای پاسخ و پی گیری لازم داریم.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 1
    آقا ی رئیسی و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران چرا بن خوار بار بازنشستگان شرکت مخابرات از تیر الی آبان تاکنون واریز نمی‌شود. امروز چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ است که رفاهیات بازنشستگان مخابرات، ماهانه واریز خواهد شد! پس چرا از نیر الی آبان تاکنون هیچ خبری نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 1
    آقا ی عیسی زارع‌پور و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران چرا بن خوار بار بازنشستگان شرکت مخابرات از تیر الی آبان تاکنون واریز نمی‌شود. امروز چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ است که رفاهیات بازنشستگان مخابرات، ماهانه واریز خواهد شد! پس چرا از نیر الی آبان تاکنون هیچ خبری نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    8 1
    رئیس کمیسیون اصل ۹۰ باسلام چرا بانک‌ها دولتی و هم خصوصی به بازنشستگان شرکت مخابرات وام نمی دهند؟ متاسفانه بانک ها فقط به پولداران و سرمایه داران وام می دهند! وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به کدام بازنشستگان تعلق می‌گیرد از سال ۱۴۰۰ تاکنون هیچ کسی هم جوابگو نیست و نبوده است
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    18 0
    دولت هنوز مدیران متخلف پرونده چای دبش را معرفی نکرده است با متخلفان واردات چای بدون خط قرمز برخورد می‌شود البته دولت گفته ۶۰ فرد متخلف را برکنار کرده اما تاکنون این افراد به قوه‌قضائیه معرفی نشده‌اند. تخلف دبش از سال ۹۸ شروع شده و همان سال حدود ۲ میلیون دلار گرفته است. سال ۹۹، ۲۱ میلیون دلار گرفته، اما در سال ۱۴۰۰ شصت درصد ارز واردات را به این گروه داده‌اند و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۰ درصد ارز را این گروه گرفته است. اگر برخورد قاطع می کردید کسی جرات چنین کارهایی را نمی‌کرد.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    سوا اینجاست که چرا رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات رسیدگی نکرده است و رسیدگی نمی کند چرا؟
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    شرکت مخابرات باید پاسخگو باشد از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون و به اعتراض بازنشستگان مخابرات هم توجهی ندارد و اعتراض‌های مکرر بازنشستگان مخابرات این مشکل همچنان ادامه دارد، از رئیس محترم قوه قضائیه تقاضای بررسی و رفع مشکل را داریم.
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    6 0
    به جای حرف شعار و سخنرانی و تهدید عمل کنید امروز دوشنبه ۱۸ دی۱۴۰۲ خبری از بن خواربار بازنشستگان نیست پس این بن خواربار بازنشستگان مربوط به ماههای تیر الی آبان ۱۴۰۲ وتفاوت بن خواربار از فروردین ۱۴۰۱ تا کنون بر اساس حداقل حقوق همانسال (بن خواربار بازنشستگان وکارکنان رسمی مخابرات در سال ۱۴۰۲ ماهیانه باید مبلغ ۲۹۱۵۰۰۰ تومان باشد ) کی پرداخت میشود بازنشستگان دراین تورم ۵۰ درصدی نمیتوانند کمر خود را راست کنندمدیران مخابرات چاره اندیشی کنید. از بن خوار بار تیر، مرداد، شهریور، مهر و آبان ماه خبری نیست رسانه‌ها باید مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات و هم ناتوانی، کوتاهی و سکوت مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس را منعکس کنند. حرف دل همه بازنشستگان شرکت مخابرات
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    4 0
    عملکرد دولت، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس از سال ۱۴۰۰ تاکنون به نفع کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نیست و تاکنون هم نبوده است.
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    6 0
    مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشست های و مردم از همان ابتدا هیچ ارتباطی و ربطی به تحریم دشمنان نداشته است. دولت، مسئولان و نمانیدگان مجلس ۱۰۰ درصد فقط عامل اصلی مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشست های و مردم بودن و هنوز هم هستند.
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    سوال ایجاست که آیا شرکت مخایرات ایران وابسته به دولت حکومت نظام جمهوری نیست و تاکنون نبوده است. سوال اینجاست که چرا دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس و… از سال ۱۴۰۰ تاکنون در مورد بن خوار بار و رفاهیات و سایر مشکلات بازنشستگان شرکت مخایرات هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟ ۱۳:۵۷۱۷ آذر ۱۴۰۲ زارع‌پور: شرکت مخابرات بخش خصوصی محسوب می‌شود اما پیگیر مشکلاتش هستیم/ ولی اما متأسفانه از دی ماه سال ۱۴۰۰تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟/ اعتراف زارع پور: شرکت مخابرات به تعهدش در قبال بازنشستگان عمل نکرده است. امروز جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ خبری از بن خواربار بازنشستگان نیست پس این بن خواربار بازنشستگان مربوط به ماههای تیر الی آبان ۱۴۰۲ وتفاوت بن خواربار از فروردین ۱۴۰۱ تا کنون بر اساس حداقل حقوق همانسال (بن خواربار بازنشستگان وکارکنان رسمی مخابرات در سال ۱۴۰۲ ماهیانه باید مبلغ ۲۹۱۵۰۰۰ تومان باشد ) کی پرداخت میشود بازنشستگان دراین تورم ۵۰ درصدی نمیتوانند
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    تا دیر نشده مخابرات را نجات دهید/ اوضاع مخابرات فاجعه‌بار است مدیر عامل شرکت مخابرات ایران به همراه مدیران و سایر مسئوللن مخابرات در سراسر شرکت مخابرات یک فاجعه بزرگی ایجاد کرده است و از سال ۱۴۰۰ تاکنون مشکلات کارکنان رسمی و هم بازنشستگان مخابرات حل وفصل نشده است و همچنان نیز ادامه دارد. هیچ کسی هم تاکنون در مخابرات و کشور پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    زارع‌پور: شرکت مخابرات بخش خصوصی محسوب می‌شود اما پیگیر مشکلاتش هستیم/ ولی اما متأسفانه از دی ماه سال ۱۴۰۰تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟/ اعتراف زارع پور: شرکت مخابرات به تعهدش در قبال بازنشستگان عمل نکرده است.
  • به جای حرف شعار و تهدید عمل کنید IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    8 0
    به جای حرف شعار و تهدید عمل کنید
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    5 0
    بیش از ۷۰ و ۸۰ درصد پرونده های مردم مظلوم بدون بررسی و بدون رسیدگی در دادگاه های، دیوان عدالت اداری و اداره کار بایگانی می شود چرا؟ قانون برای شکایت کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود. قانون برای اعتراض کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود.
  • بازنشسته تأمین اجتماعی IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    قانون و عدالت را رعایت کنید در سال ۱۳۹۹ کارگران و برخی کارمندان ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
  • بازنشسته تأمین اجتماعی IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    دولت به‌ جای حمایت زیر پای بازنشستگان تامین اجتماعی را خالی می‌کند/ هیچ کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت نمی‌شود دولت به جای حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی زیر پای آنان را خالی می‌کند دولت هیچ نوع کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌کند. بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایط معیشتی خوبی قرار ندارند و تأمین هزینه‌های زندگی برای آن‌ها بسیار سخت شده است. دولت تنها به پولداران و سرمایه‌داران کمک می‌کند. چه تفاوتی بین کارگر شاغل و بازنشسته وجود دارد که شاغل ۱۳-۱۲ میلیون تومان عیدی می‌گیرد ولی کارگر بازنشسته که مشکلاتش قطعا چند برابر شاغل است باید ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بگیرد؟
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی | تصویب شد ؛ حقوق ها متناسب‌سازی می شود در کمیسیون اجتماعی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هم اختصاص ۱۷۰ همت از محل دیون دولت به سازمان‌ تأمین اجتماعی پیشنهاد و تصویب شد.
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی | تصویب شد ؛ حقوق ها متناسب‌سازی می شود در کمیسیون اجتماعی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هم اختصاص ۱۷۰ همت از محل دیون دولت به سازمان‌ تأمین اجتماعی پیشنهاد و تصویب شد.
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    4 0
    دولت فساد چای دبش را از مردم پنهان کرد /یک نفر باید از مردم عذرخواهی کند
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    قیمت گوشت صدای این نماینده مجلس را هم درآورد / دولت باید به صورت جدی اقدام کند
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    5 0
    برخی از بیمارستان‌ها تا سکه نگیرند بیمار را عمل نمی‌کنند در برخی از بیمارستان‌ها تا وقتی از بیمار سکه و دلار نگیرند بیمار را عمل و درمان نمی‌کنند، باید وزارت بهداشت فکری کند چون این موضوع مشکل اساسی در کشور است.
  • پویان IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    رییس جمهوربایدبخشنامه کندکه هیچ احدی نمیتواتدمانع برقراری حقوق یازنشسته شودمتاسفانه بعنوان ایثارگر ۱۱ماه ازبازنشستگی امیگذردلیکن نه پاداش ونه حقوق بازنشستگی برقرارنشده ایا خانواده ای بعداز۳۰سال انجام وظیفهاذاریودراین شرایط وخیماقتصادیبایدهوابخورند!!