حسینی گفت: اینکه بخواهیم خباثت و رذالت غربی‌ها را به دوش داخلی‌ها بیندازیم جای شگفتی و ناباوری دارد.

حسینی

به گزارش همشهری آنلاین، حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق کشور در دیدار جمعی از رؤسای سابق آموزش و پرورش و فرهنگیان، عدم‌موفقیت برجام را به‌دلیل قانون راهبردی لغو تحریم‌ها دانست که در مجلس یازدهم تصویب شده بود.
سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه حیاط دولت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی همشهری درباره اظهارات اخیر روحانی گفت: اینکه عده‌ای ناموفق‌بودن برجام را به قانون راهبردی لغو تحریم‌ها نسبت می‌دهند، بهانه‌ای بیش نیست چرا که از ابتدای تصویب برجام و قبل از اجرای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها طرف‌های غربی و مخصوصا آمریکایی‌ها به تعهدات خود پایبند نبودند. ممکن است که در مقام امضا و تأیید حرکتی از سوی غربی‌ها صورت گرفته باشد اما در عمل چیزی از آنان ندیدیم. در ادامه نیز تحریم‌ها علیه کشورمان شدت گرفت و افزایش یافت.


وی در ادامه گفت: رهبر انقلاب نیز پیش از امضای برجام فرموده بودند به غربی‌ها بدبین هستیم چرا که در سال82 و در موضوع هسته‌ای توافقاتی میان کشور و غربی‌ها ایجاد شد و ایران محدودیت‌هایی را پذیرفت اما غربی‌ها به وظایف خود عمل نکردند. بنابراین نقض تعهدات، شیوه آمریکا و هم‌پیمانانش است. در قرارداد الجزایر نیز در بحث آزادسازی گروگان‌ها توافقاتی حاصل شد که طرف غربی به آن عمل نکرد. بنابراین اینکه بخواهیم خباثت و رذالت غربی‌ها را به دوش داخلی‌ها بیندازیم جای شگفتی و ناباوری دارد و توجیه نادرستی است که مطرح می‌شود. قانون راهبردی لغو تحریم‌ها پشتوانه خوبی بود تا دولت در بحث مذاکرات از موضع قدرت وارد شود.

کد خبر 823977

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha