مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایستگاه متروی میدان انقلاب روز شنبه 9 خرداد با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

شهردار تهران با بیان این که ساخت هر کیلومتر مترو حدود 40 میلیارد تومان هزینه در بر دارد گفت: برای توسعه سریع مترو تهران با کمبود بودجه مواجه هستیم و امیدواریم دولت و مجلس توجه ویژه به این پدید مهم و تاثیرگذار شهری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سما، دکتر محمدباقر قالیباف در حاشیه افتتاح ایستگاه متروی میدان انقلاب با بیان این مطلب اظهار کرد: وقتی امروز این امکان وجود دارد که شهروندان از کرج تا منتهی الیه شرقی تهران( میدان شهید کلاهدوز) را با مترو ، 45 دقیقه ای طی کنند و میلیون ها ساعت وقت و میلیون ها تومان سوخت صرفه جویی شود باید مسئولین به مترو توجه ویژه داشته باشند و برای توسعه و تکمیل شبکه مترو در تهران و کلان شهرها عزم ملی به وجود بیاید.

وی تاکید کرد: در واقع سرمایه گذاری در مترو عین رعایت اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در وقت و امکانات و منابع کشور است و باید به عنوان یک درخواست عمومی و نیاز مهم در جامعه این پدیده شهری و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

شهردار تهران همچنین در مورد سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه در افتتاح ایستگاه مترو انقلاب نوعی شتاب زدگی به چشم می خورد و ظریف کاری ها تکمیل نشده است گفت: هیچ شتابزدگی ای وجود ندارد ، ما تنها خود را مکلف می دانیم هر امکاناتی را در اولین فرصت ممکن برای خدمات رسانی به شهروندان در اختیارشان بگذاریم و امکان سرویس دهی و خدمات رسانی را به آن ها فراهم کنیم.

وی ادامه داد: وقتی شهروندان می توانند از میدان شهدا تا میدان انقلاب را کمتر از 12 دقیقه طی کنند ما موظف هستیم که در اولین فرصت ممکن این ایستگاه را برای خدمات رسانی به  شهروندان آماده سازی کنیم حال در این میان ممکن است سقف بالایی ایستگاه نیاز به زیباسازی داشته باشد و فضای سبز محوطه تکمیل نشده باشد و این کار 2 ماه زمان ببرد اما ما نمی توانیم پروژه را نگاه داریم و  حداقل 150 هزار نفر را از خدمات رسانی این ایستگاه بی بهره نگاه داریم تا ظریف کاری ها به اتمام برسد.

دکتر محمد باقر قالیباف خاطر نشان کرد: همچنین نصب پله برقی ها پروسه زمان بر است که ما در مراسم افتتاح 3 ایستگاه جدید از خط یک نیز گفتیم طی 40 روز پله های این ایستگاه ها نصب خواهد شد.

وی با تاکید براینکه به مرور و در کوتاه ترین زمان تمام امکانات در ایستگاه های جدید مترو تکمیل خواهد شد گفت: در صورت وجود هرگونه نقص و کاستی در پروژه پیمانکاران باید پاسخ گو باشند زیرا پروژه های مترو 1 سال گارانتی دارد و تا یکسال پیمانکاران باید در مقابل هر عیب و نقصی جوابگو باشند.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره کیفیت آسفالت در تهران گفت : کارخانه های آسفالت در تهران تا چندی پیش عمر متوسط شان بیش از 30 سال بود اما خوشبختانه طی 2 سال گذشته امکانات جدید در کارخانه های آسفالت به کارگیری شد به گونه ای که اکنون 40 درصد از آسفالت های تولیدی از استاندارد و مرغوب لازم و مورد تاید برخورددارند که این آسفالت ها بر اساس اولویت بیش تر در بزرگراه ها پخش می شود اما امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم تمام آسفالت شهر را از بهترین آسفالت ها با استاندارد های جهانی فراهم کنیم.

کد خبر 82484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز