مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه شهری: تا پایان امسال خط 4 مترو از افسریه به بزرگراه یادگار امام(ره) می‌رسد

محسن هاشمی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه توسعه خطوط یک، 2 و 4 مترو امسال با سرعت پیگیری می‌شود گفت: احداث و توسعه شمالی خط یک، توسعه شرقی خط 2 و توسعه خط 4 از سمت شرق و غرب ازجمله برنامه‌های مترو در سال‌جاری است.

بر همین اساس قرار است تا پایان سال تعداد زیادی ایستگاه جدید به شبکه حمل‌ونقل ریلی تهران افزوده شود.  هاشمی اظهار کرد: امسال خط 4 متروی تهران از سمت شرق تا افسریه و از غرب تا تقاطع آزادی و یادگار امام(ره) ادامه خواهد یافت که در مجموع توسعه این خط حدود 8کیلومتر خواهد بود.

وی با اشاره به افتتاح دو ایستگاه شهید باقری و تهرانپارس در مسیر توسعه شرقی خط 2 مترو در سال گذشته گفت: امسال نیز توسعه شرقی خط 2 مترو پیگیری خواهد شد و این خط تا فرهنگسرای اشراق ادامه می‌یابد.

هاشمی افزود: فاز دوم توسعه شرقی خط 2 از ایستگاه تهرانپارس تا خیابان جشنواره به طول 2 کیلومتر است که تا پایان سال این بخش از خط2 نیز به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت مترو، در راستای احداث و توسعه شمالی خط یک متروی تهران تا اواخر فروردین شاهد بهره‌برداری از 3 ایستگاه آن واقع در خیابان‌های میرداماد، شریعتی - ظفر و شریعتی - یخچال خواهیم بود و تا پایان سال نیز ایستگاه‌های قلهک و قیطریه در این مسیر به بهره‌برداری می‌رسد.

بنا براین گزارش، مسیر توسعه خط‌یک بعد از ایستگاه قلهک تا 3 کیلومتر دیگر توسعه می‌یابد و به میدان تجریش ختم خواهد شد.این مسیر با 7 ایستگاه در 3 مرحله در حال ساخت است.

هاشمی هزینه احداث توسعه خط یک مترو را 200 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این پروژه در بهمن سال 82 آغاز شد و قرار بود در صورت فراهم بودن تمامی امکانات، تا پایان سال 85 به پایان برسد.

وی با اشاره به مشکلاتی که افتتاح این پروژه را به تاخیر انداخته است، اظهارداشت: کمبود سیمان و در بعضی مواقع آهن، مشکلات توپوگرافی زمین، وجود آب‌های سطحی و برخورد با سنگ‌های حجیم از جمله مشکلاتی بود که ما را از زمان بندی پیش‌بینی شده، عقب انداخت.طرح توسعه شمالی خط یک مترو به طول 8 کیلومتر از میرداماد تا میدان قدس تا سال 89 به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

نامه محسن هاشمی به لاریجانی

ازسوی دیگر،مدیرعامل شرکت قطارهای شهری تهران و حومه (مترو) در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار تخصیص اعتبارات مصوب مجلس به مترو شد.

به گزارش ایلنا،محمد حسین مقیمی، نایب رئیس کمیسیون عمران، با اعلام این خبر گفت: به‌نظر می‌رسد هنوز بخشی از اعتبارات مصوب مجلس در قانون بودجه سال 87  به شرکت مترو تخصیص نیافته است.

به گفته وی، رئیس مجلس از کمیسیون عمران خواسته است تا موضوع این نامه را بررسی کند و گزارشی به هیات رئیسه ارائه دهد.

برای همین منظور هیات رئیسه این کمیسیون از مسئولان ذیربط به‌ویژه مدیرعامل مترو دعوت کرده است تا در جلسه روز یکشنبه هفته آینده کمیسیون عمران حضور یابند تا ابعاد این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهند

کد خبر 78546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز