مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲
۱ نفر

حتی وقتی به تمرینات سخت کششی می‌رسند، عزیزجان از المیرا و همسالانش عقب نمی‌ماند. المیرا و دیگر جوانان عضو گروه هم اصراری ندارند که‌تر و فرزی و انرژی جوانی خود را به رخ بزرگترهای جمع بکشند.

ورزش

همشهری آنلاین- رابعه تیموری: همه آمده‌اند که ساعتی دور هم جمع شوند، در هوای پاک دم صبح نفسی تازه کنند، به بدنشان کش‌وقوسی بدهند و رخوت و کرختی خواب را از تنشان دور کنند. در این میان دیدارها هم تازه می‌شود و به گپ‌وگفتی کوتاه برای شروع یک روز تازه انرژی می‌گیرند. اینجا بوستان فدک اسلامشهر است و هر روز پیر و جوان برای ورزش صبحگاهی در این جا جمع می‌شوند.

بیشتر بخوانید:پویش یکشنبه‌های ورزشی؛ یک پیشنهاد جذاب صبحگاهی


کسانی که زودتر رسیده‌اند، در فضای مدور وسط بوستان مشغول دویدن و گرم کردن خود هستند. سرمای دم صبح باعث نشده لوازم ورزشی گوشه پارک بی‌مشتری بمانند و سحرخیزان آنها را قرق کرده‌اند. بارفیکس و اسکی فضایی مشتریان کم‌تری دارند، اما عزیزجان و چند نفری که کمی کم‌سن‌تر از او هستند، در حال اختلاط برای استفاده از دستگاه‌های چهار فرمان و دو فرمان انتظار می‌کشند.
منزل عزیزجان در کوچه شهامت است و چند کوچه‌ای با بوستان فاصله دارد، اما هر روز صبح به عشق ورزش با نوه اش ملیکا و دیگر اعضای گروه خودش را به اینجا می‌رساند. عزیزجان می‌گوید: «مسیر نوه‌ام دورتر از من است و می‌تواند برای ورزش به پارک نزدیک خانه اش برود، ولی اینجا ورزش کردن صفای دیگری دارد!» ملیکا می‌گوید: «اگر ورزش نکنم تمام روز کسل و بی‌حوصله هستم. تازه ورزش با مادربزرگ و دوستانم مزه دیگری دارد و بیشتر می‌چسبد!»

اینجا پاتوق سحرخیزان است | دوپینگ به وقت صبح علی الطلوع
عکاس: امیر رستمی


یک جمع قدیمی

با سررسیدن مربی، خانم‌ها صف وسایل ورزشی را به آقایان می‌سپارند و خودشان را به محوطه ضلع شرقی بوستان می‌رسانند. خانم مربی با تیزبینی حرکات ورزشی را انتخاب کرده و بزرگترها و کوچکترهای جمع می‌توانند همپای هم این حرکات را انجام دهند. رخت و لباس اعضای گروه زمستانی و آزاد است، اما تعدادی از آنها هم برای ورزش صبحگاهی خود گرمکن و لباس ورزشی مخصوص تهیه کرده‌اند.
دورهمی سحرخیزان ورزشکار بوستان فدک سال‌ها پیش شکل گرفته و هنوز هم برقرار مانده است. در طول این سال‌ها عده‌ای به جمع آنها اضافه شده‌اند و تعدادی هم از محل رفته‌اند و دیگر نمی‌توانند هر روز و منظم خود را به این گعده ورزشی برسانند. مریم یکی از تازه‌واردان جمع است. او برای درمان افسردگی خود ورزش می‌کند و می‌گوید: «قبلا در خانه ورزش می‌کردم، اما از ورزش کردن لذت زیادی نمی‌بردم اما از وقتی دچار افسردگی شدم، به تشویق دوستم به اینجا می‌آیم و همراه دوستانم و اهالی محل ورزش می‌کنم.»

اینجا پاتوق سحرخیزان است | دوپینگ به وقت صبح علی الطلوع

ذخیره انرژی

وسعت زیاد بوستان سبب شده در هر گوشه آن گروه‌های چند نفری تشکیل شود و در کنار هم به ورزش مشغول شوند. البته آقایان ترجیح داده‌اند جمعشان کوچک باشد و از چند نفر تجاوز نکند. تعدادی از آنها هم ورزشکار حرفه‌ای هستند و بعد از ورزش صبحگاهی به سراغ میز تنیس و زمین بسکتبال و والیبال رفته‌اند. داوود جزء مردان جوانی است که فقط به‌اندازه چند بار دویدن دور بوستان و چند حرکت ورزشی شتاب‌زده فرصت دارد و باید زودتر خود را به محل کارش برساند. او می‌گوید: «از ساعت ٩ صبح که به محل کارم می‌روم تا غروب پشت میز می‌نشینم و صبح‌ها تنها زمانی است که می‌توانم کمی تحرک داشته باشم و ورزش کنم.» وقتی ساعت به ٩ صبح می‌رسد، بوستان فدک حسابی خلوت شده و کسانی که صبح زود نای بلندشدن از رختخواب نداشته‌اند، آرام و سلانه‌سلانه در گوشه کنار پارک پیاده‌روی می‌کنند. حالا وقت پهن کردن سفره صبحانه پربرکت عزیزجان و تعدادی از مادربزرگ‌های ورزشکار در پیاده راه پشت وسایل ورزشی است و بوی عدسی داغ و نان بربری تازه کنجدی وسط سفره حسابی اشتها را باز می‌کند.

کد خبر 825721

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha