علی اکبر رائفی پور، فعال فضای مجازی درباره حاشیه های اخیر پیرامون اظهاراتش نوشت: مردم به حساب مؤسسه پول می ریزند که ربطی به من ندارد. ۶۰۰ میلیون پول دست یک آهنگر دارم که ماهانه سودش را محاسبه می کند و با آن زندگی می کنم. مستاجرم.

رائفي پور

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 352
  • نظرات در صف انتشار: 60
  • نظرات غیرقابل انتشار: 399
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    پس ربا خور هم هستی!!!!
    • م IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      دوباره بخون خنگه گفته ، هر ماه سودش رو محاسبه میکنه این ینی اینکه خودش تایین نکرده ماهیانه چقد بگیره ،ینی اینکه تو سود و ضررش شریکه ،یکم مطالعه دینی داشته باشی بد نیست
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      نه برادر. سودی که از کار کردن به دست بیاد ربا نیست. لااقل یک کم مطالعه کن. کاری به بد و خوب این آدم ندارم. اما حرف شما درست نیست.
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      واقعا که ....چقدر زود حکم صادر می کنین
    • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      آقا رائفی صدی چند سود میگیری؟ پشتوانه چی باید بذاریم؟
    • امیر BR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      دانشمند که حتما حلال خور هم هستی ارواح ... ، دقت کن گفت دست آهنگری هست که هر ماه سودش را میگیره یعنی تعیین نکرد هر ماه چقدر بهم بده یعنی در سود و ضررش شریکه ، لطفا یه مقدار عقل و تفکر هم بد نیستا
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      به این میگن مضاربه
    • مهدی IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      82 28
      بی زحمت البته برای شما میدونم که واقعاً زحمت داره برید و یه تحقیق کنید راجع به معامله حلال که در سود و زیان معامله شریک باشی یعنی چه ،،بازم اگه اعتقاد به حلال و حرام داشته باشید
    • امیر IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      91 11
      چقدر خوبه ادم از لغتی که معنی شو نمیدونه استفاده نکنه که ابروش نره حداقل
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      69 12
      منظورش سود سرمایه گذاری در کار آهنگری هست،
    • Aah IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      16 0
      من بیسواد موندم فرق بین یک کشور مسلمان اونم شیعه با کشورای لائیک چیه پس،عدالت و دروغ و ریا و رفاه و فلاکت را بررسی کنید ببینیم کدوم بهتره،همش داریم .....بابا جان بخدا بخاطر همین کامنت کوتاه هم باید جواب پس بدیم،،،اگه اعتقادی مونده ،بیایید نکنیم با هم ،پس چرا دم از مهدی موعود و حیدر کرار و امام مهربانی و سیدشهدا و....میزنیم،قضاوت نکنیم که قاضی خداست و مطلق هم اوست،،،،
    • ناشناس IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      18 6
      نه شرافت و وجدان رو در نظر میگیری نه از خدامیترسی چون بدون قیدوبندو بی تربیت بزرگ شدی به نظر شما رائفی پور به اندازه ی شما نمیفهمه نزول خوردنش رو جار بزنه؟ پولی که برای یک صنعتکار یا شاغل دیگر میدهی تا از درآمدش هردونفر سثد ببرند نزول نیست
    • JP ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      9 6
      بنده هم مثل اقای رایفی پور تمام درامدم از مقدار سپرده ایست که نزد بانگی سپرده گذاری کردم که ان بانگ مطمنا در کار ساخت و ساز تولید و تجارت از ان استفاده کرده و سود میبرد و توجه کنید فقط درصدی از سود حاصله از سود عایده را به من سپردهگذار داده و و مابقی را بانگ به جیب میزندو اگر حتی در مواقعی که بانگ سودی نبرده ولی به سپردهگذار سود پرداخت کرده در اصل بانگ زیانی ندیده و کسی که در حقیقت حتی با دریافت سود ماهانه زیان کرده سپردهگذار است چرا که در اثر تورم بصورت پیوسته ارزش ذاتی سپرده اش را از دست داده و سود دریافته ماهیانه اش فقط درصدی از ا رزش از دست رفته سپرده میباشد،و در واقع بنده سپرده گذار و اقای رایفی پور و دیگر سپردهگذاران نه تنها سودی نبرده ایم بلکه در اصل زیان کرده ایم۔
    • Loghman IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      11 6
      600 میلیون تومان چکاری میشه باهاش کرد خرج 2 نفر بده اونم تهران چرا کارآفرین نشدی و مملکت نجات بدی استاد
    • توانا IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      13 8
      کسانی رائفی پور را متهم به نزول خواری می کنند که اصلا احکام ریا یا همان نزول را نمیدانند و یا برخی اصلا نمیخواهند بفهمند . پول دادن دست یکی و شریک شدن در سود و زیانش نزول نیست . نزول یعنی پولی را به کسی بدهی و به ازای هر چند ماه که توافق شده درصدی را به همراه اصل پول بگیری و کاری به سود و ضرر نداشته باشی . ان شا الله همه منتقدان حداقل یک مطالعه ای در این مورد بکنند بعد . ولی تهمت زدن بی چون چرا از گناهان بزرگ است این را هم اگر دین دارند آویزه گوششان کنند . یاد وصیت امام افتادم که فرموده اگر دیدید جایی را یا کسی را بیشتر میکوبند بدانید دشمن از آن خیلی ترسیده
    • بهروز IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      4 2
      توکه سوادت ه این چیزا نمیرسه حرف نزن الکی ابروی خودتم ی بیسواد
    • شهروند IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      1 0
      عبدالرضا غیایی شاملو به پس انداز شما نمیخوره . شما صندوق خانوادگی خودتون سرمایه کذاری کن
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      1 2
      خدا شفات بده
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    جناب رافعی پور اونپولی که از اهنگر میگیرید ربا نیست؟
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      نه خیر جناب ربا نیست
    • Borzoo NO ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      یعنی پس به حدس شما (آهــــن ربا) ست.؟؟؟./ ایشان به بانک واریز نکرده زیرا به آن اظمینان ندارد.با دلار یا یـــورو داده و سودش را هم با همان (دلار و یورو) میگیرد... چون پول خارجی است ربا حساب نمیشه ماشین پیکان و پراید هم ندارد. خارجــکی دارد
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      98 27
      مضاربه شرعا و قانونا صحیح است. پولی را به کسی میدهی تا کار کند و بخشی از آن سود را به تو بدهد
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      27 11
      حتما ربا بودن یا نبودن را طرفداران یک شخص تعیین می کنند! نه حکم دینی ؟
    • JP ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      16 9
      بر عکس ان اهنگری که با سرمایه ایشون کاسبی میکنه اگر سهم سود ایشان را ندهد ربا ست۔ربا یعنی از تخصص کسی سودی ببری و سهمش را نپردازی یا با تخصصت با سرمایه کسی کاسبی کنی و سهم سودش را نپردازی
  • ناشناس IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    با سلام. این خبرها عاقبت بدتر داره چرا که امروز آقای رائفی پور اعلام می‌کنه که من اجاره نشین و 600تومان پس انداز دارم. اما چند ساله دیگه مشخص میشه ایشان 3هزار میلیارد داره.
    • هادی IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      عریزم یه ذره انصاف داشته باشید. آخه این بنده خدا برا چی باید دروغ بگه که یه عده نماینده مجلس کم کار و ...بهش حمله کنند یه کم فکر کنید
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      60 16
      پیش داوری شده کارماایرانیها،امان ازبی انصافی
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    نزول خوری که.....
    • ایرانیم IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      73 29
      مطمعن باش کسی ک دست بقیه رو میکنه خودش اهل این کارها نیست چون اگ بود میترسید بگه چرا چون بقیه مال اونو میگن افتاد استاد درجه یک و خدا ترس است
    • رادمهر IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      48 27
      معلوم نیست کی امثال شما رو مجبور کرده تو مسائلی که هیچ اطلاعاتی ازش ندارید همیشه صاحب نظر باشید خدا میدونه نزول زمانی میشه که شما پولی رو بقصد گرفتن سود قطعی مشخص بدون اینکه بدونی پول رو واسه چه کاری دادی و با سود و ضرر هم کاری نداشته باشی
    • حسین IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      26 21
      لطفاً وقتی در مورد احکام شرعی اطلاعات ندارید ،نظر ندین تا مرتکب تهمت نشین، شما نه معنی نزول رو می‌دونی ونه مضاربه، اول مطالعه ،بعد اظهار نظر
    • ناشناس IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 2
      لعنت بر اجداد شخص مفتری
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    بیخیال
  • محمد IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    هر ۲ دولت روحانی و رئیسی واقعا به مردم ظلم کردند چند سال است که کارمندان وزارت کشور ۲ بار در سال حقوقشان افزایش پیدا میکند ، بعد به کارگر می رسند میگن بودحه نداریم !
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    ولی حرف مفت و دهان پرکن بری منیت خودت خیلی میزنی
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      15 1
      آخه بازنشسته ها چی میگیرن جونشون رو گرفتن کارمندان جدید با بازنشسته های قدیمی فرق دارند بخدا بازنشسته ها بدتر ازکارگران
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      2 7
      ولی سخنرانی هم شد حرفه ؟ اونم سخنرانی های بی محتوا
  • Borzoo NO ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    چه اعتــــراف جالب و حیـــرت انگیزی !!!!!! ماشین برلیانس دارم. 600 میلیون هم تو دست و بالم است.. ..اما نگفتی 600 میلیون تومان را از کجا آورده ای؟؟ چرا پول را بدست دیگری داده ای و نــــزول آن را میخوری ؟؟ مگه شما ادعا نمیکردی که نـــزول حرام است ؟؟ کار و شغلت چیه ؟؟
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      او چه تابلو کینه داری فرق نزول و شراکت را نمیفهمی نظر نده اون پولی که شما میگیری لابد نزوله
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      50 81
      به شما چه مگه من میپرسم کار توچیه؟ چرا یادگرفتن توکار همه دخالت کنیم
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      16 7
      ... شو 600 میلیون پول در این کشور
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      9 8
      شغلش چرند گفتن
    • سهیل IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      3 1
      این Borzoo نمیدونم کیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟در تمام مطالب اظهار نظر میکنه بیشتر همه نخونده جواب میده چون هنوز سال اول ابتدائی تموم نشده بقیه حروف را بخونه
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    باز خوبه سود میگیری. 4 ساله پول گذاشتیم بورس(تالار شیشه ای/ بازار حلال/ و...) هر روز ضرر رو ضرر! از اون طرف تورم هم چند برابر . حساب کن این دولت چه بلایی سر سهامداران آورده.
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      پولش رو داده باهاش کار کنه، و به نوعی شریک آهنگر محسوب میشه، به این میگن مضاربه، نه نزول... بی سواد ... خخخخخخخخ
    • ناشناس IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      35 24
      باسلام و احترام کلاه شرعی انواع و اقسام دارد همه کارشناسن مسئله را درست می کنند ولی از کجا اومده مهم است.
    • علی IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      37 31
      عزیز همه نوع ربا داریم ربا را می توان حلال کرد ولی قبلا میگفت با دوستم عطر فروشی دارم وماشین هم نداشت وضع مردم هر ساعت خرابتر میشه ولی این اقا با این گرانی ومالیات کمرشکن پیشرفت می کنه اصلا ما حق سوال نداریم
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      31 14
      آقای باسواد ساعت ۲۲: اگر جایی و کسی سراغ داری که باسودی که برا ۶۰۰ تومن در ماه میده بشه تو تهران مستاجر بود و ماشین خرید و هزینه روزمره یه زندگی معمولی رو تامین کرد حتما آدرس بدین من هم اقدام کنم !!حتی اگر ایشان مجرد هم باشن حداقل ماهی ۵۰ میلیون باید درآمدشون باشه تا زندگی کنن.اونم صنف آهنگری که کا خدماتی انجام میده!!
  • محمد IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    نکنه توهم مثل حاج آقا پناهیان پول اجاره خونه ات را دوستان میدهند ..بس کنید دیگه خسته نشدید از این همه دروغ
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    حالا شد سود!!؟؟؟ این مگه نزول نیس????
    • علیرضا IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      7 4
      خیلی احمقی که فرق سود و ربا رو نمی‌فهمی
  • علی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    من دوست داشتم صدبرابراین راداشتی اقای رایفی پور،اگه توان مالیش راداشتم همین اندازه پول بهت می دادم،هرچی داری ازشیرمادربرات حلال ترهست،خداپشت وپناه خودت وزن وبچه هات باشه.
  • شبگرد IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    آقای دائی پور مگه سود و رباه حرام نیست ؟؟!!!!!وای وای وای
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    بر فرض مثال درست بگه مثلاً چقدر میتونه از آهنگر بگیرد که اجاره خانه و هزینه زندگی را تامین کند
    • سروش IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      29 60
      چطوری بیسواد؟ 🤫
  • مارکو پلو CA ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    الهی بمیرم .بنده های خدا همه دولتمردان و مداحان ما همشون مستاجرن و حقوق ۱۰ ملیونی میگیرن. ونکته جالب همشون هم تهران بالای شهر مستاجر هستن.بمیرم برا غریبیتون.
  • فرزاد IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    تواین کشور دیگه آدم بهترداناتر ازاین نداریم که در مورد همه چیز اظهار نظر می‌کنه ؟؟
  • امیر کبیر IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    اون شرکتی که مسولیت‌ پخش پارازیت در کشور دارد مال شما نیست احیانا و احیانا در اسلام سود حرام نیست و شما الان نون از ربا خواری میخوری چطور در مورد مسائل مذهبی نظر میدی و نکته آخر تو که مسولیت نداری چرا نخود هر آشی دقیقا علت حضور و اظهار نظرت در همه موارد کشور چیست وقتی اساتید باسواد و مودب و موجه تر از تو بسیار زیادند
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    حالا اون ششصد میلیونو از کجا آوردی؟؟
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      24 19
      اخه شما که هنوز تفاوت شراکت و نزول رو نمی دونی ، شما چرا اظهار نظر می کنی ، می خوای تفاوتشو بهت بگم که دیگه اینجور اظهار نظر نکنی ، تفاوتش اینه که برای نزول مبلغ مشخص می کنن ، ولی شراکت اخر هر ماه حساب می کنن در سود و زیانش شریک هستن ، اینم جهت اطلاع شما
    • امید IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      18 12
      اول این سود نیست اگر دقت کرده باشید میگویند شراکت در آهنگری یعنی منفعتی که از فروش آهن به‌دست می‌آید را با دوست خود شریک است پوما آن اساتیدی که نام بردید یک مناظره مستقیم بگذارید تا ما هم ببینیم کدام یک با سواد تر و دانش بیشتری دارند جالب است این اساتید بزرگی که نام بردید هیچ کدام جرأت روبرو شدن با آقای رائفی پور را ندارند چون اگر داشتند تا به امروز ایشان را با خاک یکسان میکردند فقط مانند کودکان برای برنامه های ایشان کلیپ تنز می‌سازند اگر مرد هستند رودررو با ایشان روبرو شوند خخخخ
  • امیر IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    79 76
    سلام. یه عده از دوستان هنوز فرق بین ربا و معامله رو نمیدونن ، عزیزان اون پولی که دست آهنگر داره واسه معامله است یعنی در سود و زیان شریک هستن ولی ربا در زیان شریک نیست ، البته خود دوستان هم فرقش رو میدونن میخوان استاد رو خراب بکنن ، استاد با این حرفها خراب نمیشه
    • a IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      31 13
      استاد ؟!!!!! 😳
    • رضا IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      6 2
      استاد؟؟؟؟؟یکشبه میشن استاد...
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    91 53
    اگه راست هم بگه متاسفانه کسی باور نمی کنه
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      26 15
      از کجا فهمیدید که تو سود و زبانش شریکه گفته سودشو حساب می‌کنه و میده پس کاملا ربا میشه هر پولی که بابت دریافت سود داده بشه ربا میشه
  • ایرانی IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    90 53
    پس ربا خوری و اونوقت میایی از اسلام حرف میزنی
  • جمیل اسماعیلی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    82 55
    ماشین خوبی داری اما با پول سودی زندگی می‌کنی ؟این چه جوری هست سود پول حلال یا حرام،یا اینکه یه جوری کلاه شرعی گذاشتی....کلاه کلاهه آقا شرعی و غیره نداره،دروغ کوچیک و بزرگش دروغه.
    • خوب IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      12 26
      خوب سواد نداری حرف نزدن که بلدی فرق ربا با مشارکت و مضاربه میدونی
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    ما مردم؟!! نه قطعا شما از ما نیستی که این همه تریبون داری
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      17 5
      پشت پرده را ما خبر نداریم یک چیزی هست که اینقدر آزادانه حرف میزنه واینقدر بهش اجازه سخنرانی میدن
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    85 30
    این شخص چه اهمیتی داره که اینقدر بهش می پردازید. ظاهرا دلتان می خواهد ایشان نماینده مجلس بشه؟
    • ما امید IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      حرف باد هواست یعنی آزادی بیان برقراراست
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    72 23
    ای کاش،حرفهای رائفی پور حقیقت داشته باشد ... این گفتهای رائفی پور را زمان روشن خواهد کرد
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      22 12
      برین فکر بنزین بکنید
  • آراد -آرین IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    93 31
    نمیدونم با سود 600میلیون که در بهترین حالت نزول حسآب کنی ماهانه 20تا 30ملیون میشه.اجاره خونه بالا شهر کمتر از ماهی 30میلیون نیست تازه اگه چند میلیارد رهن داده باشی.حالا خرج خونه.خورد و خوراک ،پوشاک ،بهداشت،تحصیل،حمل و نقل وغیره را از کجا میاره.من خودم بازاری هستم تو شهر کوچکی خونه ام هم 5کیلومتری شهر هستش تقریبا میشه بگی روستا .تو شهر 200هزار نفری پخش عمده لوازم التحریر دارم مشتری و درآمد هم دارم ماهی 40الی ....دارم ولی باور کنید با اینکه مستاجر نیستم ماشین هم دارم ولی سر ماه یک ریال پس انداز ندارم کلا 2تا پسر 9ساله و1ساله دارم.6هتکار هم زمین دیم دارم به زور از پس خرج بر میام.حالا شرایط منی که روستا زندگی میکنم و این آقا که بالا شهر هستن را مقایسه کنید .به نظرتون میشه با این گرونی با این سودی که میگن زندگی شو بچرخونه. ولی فکر کنم 600هزار میلیارد دلار منظورش باشه اینجور میگنجه
    • ناشناس IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      54 16
      بازخوبه اون ششصدمیلیون داری .ماشین داری ازاینور واونور گیرت میاد یه چیزی.من بازنشسته با دوازده میلیون حقوق .اجاره میدم با چنتا قسط .که درکل پنج تومن برام میمونه .ماشین هم ندارمو مستاجرم
    • ..... IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      48 34
      داداش گلم اگه منظورت چهل میلیون به بالاست بگرد ببین نشتیه زندگیت کجاست که نمیتونی پس انداز کنی وگرنه تو شهر ما که هفتصد هزار جمعیت داره میتونی تو بهترین نقطش یه خونه اجاره کنی بهترین شام و ناهار و بری بیرون بخوری بهترین لباسارم بپوشی آخر ماه اضافه ام بیاری که میشه پس انداز میخوای تخریب کنی حداقل منطقی حرف بزن آدم باورش بشه # هر چی رو که اومد تو ذهنمون ننویسیم
    • M IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      27 11
      یه چیزی هست به نام برکت نباشه بیچاره ای میلیارد در بیاری روز بعد نیست
  • علی IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    57 7
    امیدوارم روزی فرا برسد که نماینده ها برای خدمت رقابت کنند نه برای ثروت باد آورده نمایندگی آنجا که می‌روند خرج معمولشان فرق میکند رشوه ها و هدایای میلیاردی راخرج معمول روزمره حساب میکنند نماینده ای که حقوقش ۲۰ تومان بوده مثلاً یک ماه قبل حالا ماهی۱۰۰.۲۰۰تومان میاد حسابش خرج معمول حساب می‌کنه حالا اون کی یادش می افته در آمد ماهی پنج تومنی انشاالله هم قوانینی وضع می‌کنه درآمدش بشه ماهی ۳۰۰ تومن
  • بی نام IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    36 33
    یعنی زندگی تو از راه نزول میگذره؟ سود پول یعنی چی ؟
  • ناشناس IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    28 17
    بنده‌خداحقیقت‌راگفته‌باید‌محاکم‌شود
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    33 18
    اول در باره مضاربه و ربا مطالعه کن که چه فرق است بین مضاربه و ربا،آنگاه اظهار نظر کن.آهنگر با آن کار می کند،نه اینکه پول را به آهنگر قرض داده،تا سود آن را بگیرد،این می شود ربا که آن را ربای قرضی می گویند.
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    43 23
    پس تو هم پول نزول میدهید .
  • مرتضی IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    49 24
    این آقا پولش رو توبانک که اصطلاحا اسلامی هست نمیزاره یعنی اعتقادی نداره بعد میده آهنگر که سودبگیره.
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      1 1
      سود بانک کمتره
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    64 22
    مگه این آهنگره بابت 600میلیون شما چقدر بهتون میده که هم باهاش مخارج زندگی رو میدهید هم کرایه خونه ؟ نمی‌دونم چطور اینقدر پول شما بابرکته ،الان هر بیغوله ای در تهران 600میلیون هزینه رهنشه ،احتمال داره شما با باد هوا زنده هستی .
  • جاوید IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    45 26
    نزول خوری به سلامتی
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    44 22
    هر پولی که زحمتی برای درآوردنش نکشید حلال نیست اگر خودتان هم میرفتین در همان آهنگری کار میکردید انوقت حلال بود ، یادش بخیر پدربزرگم پول تو بانک در حساب کوتاه مدت هم نمیزاشت میگفت سود داره من زحمتی براش نکشیدم حلال نیست فقط حساب قرض الحسنه باز میکرد
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      6 2
      عوضش بانک این پولها رو رفته بازار و تورم ایجاد کرده پدر مردم رو در اورده با ایجاد تورم
    • مسعود IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
      0 0
      اونم قرص الحسنه این بانکها ،وام قرص احسنه بانک ها هم سالانه ۴درصد است
  • ایران IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    35 13
    تو که ماشین داری و لذتش می‌بری برای سر ماه هم خیالت راحت که دستت خالی نیست.
    • کریم خان IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 4
      گیرم پدر تو بود فاضل.از فضل پدر تو را چه حاصل
  • فاطمه IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    19 15
    مگه مسئول دولتیه که باید شفاف سازی کنه؟
  • Reza IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    28 17
    سلام وقت بخیر اساتید گرامی ابتدا بگم در دین اسلام و درقران یا گفته حضرت محمد پول بدی دست شخصی و سود تایین شده دریافت کنی حرام هست و ربا میشه حال اقای راعفی پور با این هزینه های سربه فلک کشیده زندگی شما بالای بیست میلیون میگیری که زندگی شما رو میچرخونه چون با کمتراز ۱۵تومان هرچی فکر میکنم زندگی شما نمیچرخه حال لطف میکنید راجب نحوه دریافت سودی که میگیری صحبت کنی البته صادقانه نه اینکه یه چیزی سرهم کنی.واقعیت من بیست میلیون دست کسی دارم هر میلیون ۲۵تومن سود بهم میده یکی گفت این نوع سود گرفتن حرامه الان موندم فقط برا قشر ضعیف جامعه که من باشم حرامه وربا هست یا اینکه برای شما هم حرام محسوب میشه
    • احسان IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      11 10
      بیا پایین بابا چه لفظ قلم هم توضیح میده فک می‌کنه هیچی اندازه اون نمیدونه
  • DE ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    38 16
    ولی خیلی شبیه یاسرعرفات است
    • رادمهر IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      6 3
      وقتی که شما پول به کسی بدید و کاری هم نداشته باشید برای چه کاری پول دادید و بابت اون پول سود ثابت طلب کنید با سود و زیان هم کاری نداشته باشی اون سود ربا حساب میشه
  • نهدی IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    32 6
    یه بنده خدایی هم می‌گفت ۵۰۰ هزارتومان خودم دارم ۳۰۰ هزارتومان خانمم پسرم هم ۷۵۰۰ تومان دارد
  • رضا IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    21 15
    این درامد رائفی مگر ربا حساب نمیشود؟
    • مجید داودابادی IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      8 19
      خدایی خودت فهمیدی چی نوشتی
  • وطن IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    25 8
    جون خودت تو راست میگی
  • محسن IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    19 16
    آقای رائفی بهترماحروم وحلال رومیدونه ومتشرع هست. حقیقت گووخالصه
  • ابراهیم IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    32 28
    کاری به ایشون ندارم یه عده احمق که فرق بین ربا و نزول و مضاربه رو نمیدوند و احتمال زیاد از اطلاعات دینی بهره ای ندارند اومدند نظر میدند لابد بقیه اطلاعات عمومی و سیاسیتون هم همینطوره و همینقدر مزخرف
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    33 25
    آقای استاد دانشگاه خودت میگی 600 میلیون تومان دادم به دست آهنگری سود میگیری این یعنی نزول
  • Reza IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    29 19
    شغل اهنگری یعنی داس و ابزارکشاورزی درست کردن که الان دیگه کاربردی ندارن با وجود پیشرفت ماشین الات کشاورزی.و یه نوع دیگه اهنگری میگن درب و پنجره اهتی ساختن توسط جوشکار که طرف اهن میخره مثال یه در ماشین رو ۳روز طول میکشه ساختنش دویست کیلو اهن میخواد کیلویی هزار تومن نهایت ۲هزار ارزونتر بیفته خودش اهن یجا بخره تا اینکه مشتری اهن بخره ۳روز یک در ماهی ده تا درب سود اهن هر در حدود۵۰۰هزار ماهی ده تا درب بگیم ۵میلیون نصف شما نصف اهنگر حالا راعفی پور ۶۰۰میلون داده ماهی دومیلون و نیم سود میگیرد ایا زندگی ایشان با این پول میچرخه؟اصلا بگیم ده برابر که عمرا دوبرابر هم سود بده تو این اوضاع.خونت احتمالابالا شهره چقد پول میش دادی و چقد کرایه میدی از این دومیلون و نیم چقد برات میمانه خط اول خوب گفتی خودمان این نردم رو پررو کردیم از ماست که برماست که اینچنین با شعور ما بازی میشود
    • مرتضی IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      7 7
      حقیقتا درک نداری .
  • ناصر بحرانی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    34 39
    سلام نه که نمی دونن این کار ربا نیست. این حرف ها از کینه و دق دله. هر کسی حرف حق بزنه ،مطمئنا دشمن داره. خداوند این انسان بی ادعا را حفظ کند.
  • مهدی IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    28 41
    درود بر شرفت انسان شریف
  • DE ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    37 17
    اولا " ؛ اگر ۶۰۰ میلیون تومان را در بانک بگذارید با سود حداکثری ۲۳ درصد ماهانه ۱۱ میلیون خردی ، لذا اگر نزد آهنگر سرمایه‌گذاری و شریک شده اید ! مگر این آهنگر چقدر سود یا درآمد دارد سالیانه ۳۰ یا ۴۰ و یا ۵۰ درصد ؟ که محال است ! فرض همان ۵۰ درصد سالیانه ، سود آن ماهانه ۲۴ میلیون و خردی ! با این پول کرایه منزل می دهید و زندگی می کنید ؟!
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    23 35
    اقاى رائفى پور . دم شما گرم ،، من كه مديون تو و حرفاتم ،، هرچى هم دارى ، يا چه ميدونم حقوق ميگيرى نوش جونت .
  • Amir IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    36 17
    آهنگره صدی چند میده ؟ چطوری کارمیکنه خرج زندگی شما رو تو بالای شهر میده؟ عموی منم آهنگر چیره دستیه بعد از ۳۰ سال کار یه خونه ۷۰ متری داره یه ۲۰۶ مدل پایین
  • بازنشسته فرهنگی US ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    27 9
    خوش بحالت هم ماشین داری هم ۶۰۰ میلیون پس انداز .
  • وحید IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    21 14
    600میلیون سودربامیگره
  • رابین IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    14 20
    دوستان نوشته پول دست یک نفر دارم که سود ماهانه میده طبق اسلام پول میدهید و شرط میکنید که درکارآن طرف شریک هستین وسودی که ازکاسبی بدست میاورد میگیرد اصلا وام داده مثل بانک و سود بانکی میگیره تازه بدون ضامن و کارمزدو چیزهای دیگه این حرام نیست یکم احکام دین را مطالعه کنید بد نیست
  • ن م IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    20 7
    اقای رائفی دقت فرمایید که میگن پول شما که دست مردم باشه وشما سودش روبگیریید میشه نزول ولی اکه پولتون دربانکها ی احتمالن ربایی باشد نزول نیست سانسورنکنیدا
  • علی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    30 3
    عطاریت چی شد
    • ارش IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      9 3
      بخاطر همین نزول خوریهااست که برف و باران نمیاد
  • مهدی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    20 29
    درود بر استاد رائفی پور خدا پشت و پناهت باشه حق اگه تنها هم باشه پیروز است ،آلبانی تبار و تایید کننده افکار آنها هر چه می‌خواهند بگویند علی یارت
  • As IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    29 22
    توجیه شرعی هم برای گرفتن سود پول داری
  • محمود IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    34 12
    تو گفتی و ما هم باورمون شد،
    • اشنا RS ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      10 6
      ای بابا ربا ریا این ربا را بانکها میخورند تو روز روشن چرا به اونها نمیگین
  • یک شهروند IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    23 10
    حالا ماهی ۲۰ میلیون هم بهش سود بدن. حداقل کرایه خونه پایین شهر ۱۲تا ۱۵ میلیون. ماهی ۵ میلیون خرج ماشینش پس از کجا می خوره. شاید از موسسه حقوق می گیره. اکثر دولت مندان و سیاسیون میگن مسناجرند. راست می گویند ولی کرایه خونه شون که ماهیانه بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون دولت و یا از موسسات پرداخت می کنند
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    19 11
    یعنی نزول خوار است
    • ناشناس US ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      5 2
      باسلام دوستان آقای رائفی پور درست میگه ماهمه به یک نویی در این دونیا مستاجر هستیم
  • مجید US ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    3 1
    خوبه
  • احمدی IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    4 20
    دورود بر شما استاد چند نفر مثل شما بودن ایران به این فلاکت و بدبختی گرفتار نمیشدیم یه نیم نگاهی به کشورهای عربی بندازین مسولین باید از کشورهای عربی الگو برداری کنن635
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    10 5
    واقعا چه جالب
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    6 21
    استاد رائفی پور ادم درستی هر حرفی میزنه دلیل و مدرک داره ان کسانی که تهمت بهش میزنن حداقل یکی دوتا از سخرانیاش گوش بدید کامل بعد نظر بدید استاد یک ایرانی اصیل
  • حمید کلباسی IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    24 5
    نمیدونیم به حال و روز مستمری بگیری که با همسر و 2 فرزند دانشجو ؛ بعد از کسر بیمه تکمیل درمان فقط 2 میلیون و ششصد تومان حقوق می گیرد گریه کنیم یا به حرفهای رائفی پور بخندیم؟
  • امید IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    7 6
    بخدا که وضعت خوبه ، خوشبحالت ، ۶۰۰ میلیوووون ، برلیانسسس😥
  • داداش IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    9 3
    الکی الکی این رافعی زور رو بزرگ کردید
  • بوشهری IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    6 1
    متاسفانه اعتماد اجتماعی بعنوان یکی از ارکان اصلی جامعه خدشه دار شده . رائفی پور می خواد یقه خیلی ها رو بچسبه به قول خودش و خیلی ها یقه خودش و این وسط مردمی هستند که حرف دو طرف رو باور ندارند و چقدر این ناراحت کننده هست
  • حسینی IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    6 9
    درود به شرفت دکتر رائفی پور. از قلبمون دوستت داریم. ما همراه و‌پشتیبانت هستیم. درود به شرفت. ای کاش امثال تو ، پست های حساس مملکت را داشتند و تمام نمایندگان مثل شما بودند
  • ایوب IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    4 1
    اگر کار افشاگری خوب بود خداوند عيب بندگانش را استتار نمی‌کرد حتی سفارش فرموده اگر کسی بخواهد عيب بنده مرا آشکار کند من هم عيب همان شخص را برملا میکنم ولی در عالم دیگر هيچکس نمیتونه کاری غیر علنی بکنه چون ضمیر (باطن) انسان‌ها بهمدیگر روشن و آشکار است. همه دروغ ها و کلک بازی فقط مال این دنیاست والسلام
  • امیر علی IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    7 7
    جای تعجب داره برای من که این اقا به این مردم چه هیزم تری فروخته یا چه مسولیتی داره که مردم اینقدر علیه ایشون موضع میگیرن ایشون میتونست مثل خیلی از سلبریتیها ملیاردها درامد داشته باشه ولی خودش رو وقف کاری کرده که بهش اعتقاد داره یکم کلاهمون رو قاضی کنیم این کامنتها که من دیدیم مشتی بهانه و دشمنی با شخصیتی هست که هیچ صدمه ای به شما نزده مشکلتون چیه !!!!
  • احمد IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    7 7
    استاد عزیز راعفی پور محترم ما قبولت داریم چون زندگیتو از نزدیک می‌شناسیم خونتم از طبقه متوسط پاییبتره این دادو بیدادا واسه روشنگریتونه خدا یارو یاوری باشه
  • مجید IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 9
    حلالت یا علی
  • امینی IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 4
    حرف حساب
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 9
    ای کاش تو هر استان یکی مثل رائفی پور داشتیم بنده با ایشان موافق هستم چون خدای داره کار میکنه
  • محمد US ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 6
    سود ی مشارکت کرده مثل با نک نیست حرام باشد
  • کوهستانی اسداله IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    4 4
    خوش به حالش ۶۰۰میلون دارد.
  • ایمان IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    4 2
    ربا یعنی یه پول بدی خودت تعیین ماهی چقدر بهت سود بدن. ولی مضاربه یعنی شراکت.با شریکت پول میزاری رو هم باهاش کار میکنی سودش نصف نصف
  • محمد IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    9 3
    عقل من میگه باسود600میلیون نمیشه زندگی کرد.
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 1
    درود برشما اگر سکوت نکردی بس درست گفتی وگرنه مشلحت اندیشه کنی مثل بقیه ‌میشود کتنفر و کینه برای خو
  • ر ضا IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 1
    مثل سپرده بانکی دیگران ازآن وام میگیرن کاسبی میکنندوشما درسودآن شریک میشی.
  • رضا US ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    6 0
    دعوا نداره که.قوه قضائیه بررسی کنه
  • سید IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 1
    شاعر در این باره میفرماید هر آنکس زیاد بود سیم و زرش یا خودش دزد بود یا پدرش
  • امید IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 1
    جام استاد
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 1
    مگر همو شما که تربیون دارید یقه این دزدها رو بگیرید
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 0
    باشه سود اون ۶۰۰ میلیون ربا نیست حالا بگید ببینم همین ۶۰۰ میلیون رو از کجا آوردی؟
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    5 1
    سود ۶۰۰ تومان چقدر میشه که یه خانواده مستاجر رو در تهران تامین میکنه؟
  • براتعلی آب برین IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 3
    آفرین رائفی پور عزیز من پدر شهید امید به شفافیت از جنس شما داریم...
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 1
    آقای رائفی پور احکامش را دقیق بپرسید ربا است اکه سود مساوی بگیرید . ماجرای صندوق جعفری در پیشوای جعفری دراستان تهران را بپرسید سرانجام افراد که پول داشتند چه شد . از مرجع تقلیدتان بپرسید
  • حسن IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 1
    من با خیلی صحبت های ایشان مخالفم ولی پولی که داده ربا نیست شریک شدن با آهنگر پولی را داده وژرف داره کاسبی می کنه این ربا نیست شراکت داره در آهنگری سرمایه گذاری کرده و این کار رو خیلی ها انجام میدهند
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    6 1
    چرا این بیسوادا عقده پژوهش و اندیشکده و... دارن؟ برو با اون لیسانس ... حسابداریت یه کم زحمت بکش و پول دربیار،مغز بچه های مردمم با افترا به معصومین پر نکن.
  • علی IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    5 0
    آقای رائفی پور لطفا هم جنابعالی هم همه مسئولین و دلسوختگان مملکت اندکی ساکت باشین تا به دردمون برسیم نمک به زخمیان نزنید در ضمن خودتی..سود ۶۰۰میلیون در بهترین حالت ممکن می‌شود ۲۸میلیون ..آخر چطوری با این پول اجاره خانه در بالاشهر هزینه خورد خوراک و ... را میدی
  • arya IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 1
    با سلام خدمت دوستان عزیز من از ابتدا عرض کنم که بنده کلا با این آدم زاویه دارم هر چند گاها لغزش داره و حرف حق میزنه اما دوستان توجه داشته باشیم اگر ما هم ناجوانمردانه قضاوت کنیم که میشیم قوه قضائیه پس یه ذره انصاف خوبه این آدم نگفت چقدر میگیره که همه گفتید ربا ونزول نه اگر مبلغ توسط صاحب پول تعیین نشود مبلغ سود منظورمه نزول نمیشه و حلاله برید تحقیق کنید
  • کرمان IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 3
    از قدیم گفتن هر کس خونه شیشه ای باشد سنگ به خانه مردم نمی زند. پس ایشان ترسی از مال امول غیره ندارد خدا خیرت بدهد. هواست باشد نکشنت
  • رضا IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 0
    کدوم موسسه ، موسسه کی ،پول اون خودرو و ۶۰۰تومن رو از کجا آوردی ،شغل پس نداری ... الله اکبر از دست جماعت تریبون به دست
  • آزاد IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    4 0
    مگر آهنگری چقدر سود داره؟؟ فرض بگیریم حلال..که باهاش شریک باشه یعنی نصف نصف یه محاسبه سر انگشتی .همه میدونن یه آپارتمان تو تهران حدود ۲۰میلیون اجاره اش هست و یه خانواده با خرج تحصیل شارژ و همه ۲۰ میلیون هزینه داره ..با ششصد میلیون چقدر در میاره آقای آهنگر ...که نصفش رو برداره نصفش هم هزینه خانواده رائفی پور رو بدد.....والا طلا سازی اینقدر سود توش نیست.. این سیاسیون از بالا تا پایین چقدر مردم رو ... فرض میکنند از هر جناح طیفی...
  • پریچه IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 3
    واقعا از سطح درک و شعور بیشتر مردمم افت فشار میگیرم .بابا یه آدم رو راست اومده گفته این من ای مالم اگه بلدید رو کنید واس خودتون اوقت یه مشت کند ذهن میگن ربا و دروغ .اونا ک دارن جیبتون رو خالی میکنن و شما رو سرگرم بدو بیراه به ایشون میکنن رو بچسبید نه این آقای متشخص. اوکی؟
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 3
    جناب رائفی کارش درسته سخنرانی و حرفاشم با ارزشه ایقدر در موردش .... ننویسین
  • سرباز فدایی وطنم IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 3
    باسلام آنهایی که میگن رباه اشتباه گرفتن به اینجور کارهامضاربه میگن توخیر شر شراکت دارن به نحوی سرمایه‌گذاری پول ارتقای راعفی پور کار از آقای آهنگر 600ملیون پول تواین زمونه تهمت میزنین از کجا آورده واقعا
  • ع ط IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 3
    استاد رائفی پور انسان درستی هستند و کسی که حرف حق میزنه نابودش میکنن
  • اصغر IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    7 0
    حالا شیشصد میلیون از کجا آوردی شیطون ملت تو یه تمن موندن
  • DE ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    6 1
    اینکه بیشتر حضرات جان بر کف مستاجر هستند برای من سوال است؟ کدام منطقه و کدام شخص. منم مستاجرم تو شهرری ۴۰متری فلان آقا هم مستاجر ۴۰۰متری نیاوران من میگیرم ماهی۱۲ اون میگیره ماهی ۱۰م حتما مال اونا می‌زاید شاید هم صاحبخانه دولت یا سازمان است والا با عقل ناقص من جور در نمیاد شایدم من صادق را نمی‌شناسم!!!!؟؟؟
  • ابوالقاسمی IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    4 0
    چه کار پر سودی است ..اینم ماهانه ( آهنگری) که با ششصد میلیون ناقابل پول یه پژو ..اونم البته نصف سودش..داره خرج یک خانواده تو تهران با اجاره خونه رو پرداخت می‌کنه!!!!!! همه میدونن کار کردن یه چند ماهی سود خوب داره..چند وقتی کساد...وبعضی وقت ها هم ضرر داره وجواب ..هزینه ماهانه که قطعاً باید پرداخت بشه رو نمی‌دهد این حرفها ..جوک و احمق فرض کردن مردم بیشتر نیست وتمام سیاسیون دروغ گو...ومردم رو نفهم فرض کردن هرگز با. نصف سود ششصد میلیون نمیشه زندگی کرد و اجاره ماهانه پرداخت کرد تو تهران
  • محمد IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 4
    خدا صبر به استاد بده یه عقل وافری هم به همه ماکه حق وباطلو تشخیص بدیم وبه یاری امام زمان غریبمون بریم
  • AU ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    5 1
    جناب استاد چرا از اتومبیل تولید داخل استفاده نمیکنید ؟ فرمودید مدل ۹۷ اما نفرمودید ۱۳۹۷ یا ۱۹۹۷ ؟ حتی اگر مدل ۱۹۹۷ هم باشد شما حاظر هستید همان را به تولید داخلی عوض نمیکنید ، راستی قطعات را از کجا خریداری میکنید ؟ غیر قابل انتشار
  • مسعود IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 1
    سلام ناراحت شدم ترا به جان خودت من کارگر هستم روزی سیصد میگرم 200میلون جمع کردم برات بفرستم شوخی ندارم بفرستم
  • غ IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 3
    لعنت برپدرومادرکسی که به مدافع حقوق یک ملت اهانت میکندشماکه نمی‌تونیدبامسولین زالوصفت کاری بکنیدپس بگذاریدافرادی مثل راعفی پورحداقل همه چیزرابرای ملت برملاکنند
  • علی IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    4 2
    سلام یه مطلبی خدمتتون عرض کنم. این آقا که مسئولیتی نداره فقط یه پژوهشگره،حالا این آقا یقه یکی رو چسبیده میخواد ادمش کنه ما خودمون واسش حاشیه سازی میکنیم اصل مطلبو ول کردیم که اون یارو دزده سکه به جیب زده چسبیدیم به این که آیا ۶۰۰ میلیون داره سودشو میگیره رباست یا نه؟ مطالبه گری خیلی مهمه بذارید کارشو بکنه از اصل دور نشی.در نهایت این مسئولین که هستن این ایران و اسلام رو نابود میکنن باید خودمون ما مردم ایرانو بسازیم
  • سعید IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 2
    ینی واقعا اون افرادی که مچ میگیرن و میگن نزول خوری و دوستانی ک لایک میکنن درکتون خییلی سخته اگه از روی کینه به این شخص هست که بی انصافین مسائل رو باهم قاطی میکنین اگرم واقعا فکر میکنین نزول خوریه که حیف از شما جاتون واقعا اینجا نیست ... مغز آکبند
  • بهرام رعنا DE ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    4 0
    ....و ابوموسی اشعری یکی از شاگردان برجسته مکتب من است .
  • عباس IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    با ۶۰۰میلیون چقدر درآمد دارد که هم خرج خونه را می دهد هم اجاره خونه ؛ میگه از جای دیگه درآمد ندارم این آهنگر کجاست ما هم ببریم ۶۰۰میلیون بدیم و باهاش خرج و اجاره را بدهیم و با خیال راحت بریم دنبال تحقیق و گردش و غیره .. در ضمن آهنگری تجارت نیست که سودش را حساب کتد آهنگر با دست کار می کند هر چه بابت سود بدهد ربا هست
  • IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 1
    فقط با كمى هوش و تحقيق ميتوان فهميد كه اين آقا دروغ ميفرمايند با سود ششصد ميليون تومان امكان نداره هم خونه اجاره كنى و هم امورات روزمره را حل و فصل كنى زمان مشخص ميكنه اموال و بقيه كارهايت رو
  • بهروز IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 1
    داداش خوبی یعنی ماه چند سود بهت میده آهنگری چقدر سود داره..... ۶۰۰ میلیون گرفته تو آهنگری چیکار میکنه مگه چقد سود میده تو تهران اجاره میتونی بدی اگر بر فرض ۳ درصد در ماه بده میشه ۱۸ میلیون باریکلا با ۱۸ هم اجاره میدی هم میری مکه شما که مستدی نیستی چرا رفتی مکه خانه نداری پول نداری حاجی پارسال ۱۲۰ زدی برا مکه از اون پول سود یعنی چرا اینقدر دروغ به خرد ملت میدی
  • انو میرزایی IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 11
    رائفی پور وهشتناک قبولی برو جلو خدا پشت پناهت
  • H IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    11 4
    بنده خدا باید تحت پوشش کمیته امداد امام قرار بگیره هیچی نداره دلم براش سوخت
  • نادر US ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    12 3
    سود بانکی میداد که میدادی بانک اما سود بیشتر میده پس نزول خوری
  • شاپور ساسان IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 1
    من نه از این طرف نه خوشم میاد و نه طرف دارشم . شمایی که نفهمیده و نشناخته تهمت دروغ یا هر چیز دیگری میزنه خیلی بدتر از اینایی لااقل اونا اگه دروغ بگن ی چیزی گیرشون میاد ولی تو که اینو ندانسته قضاوت میکنه برای هیچ . ...
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 2
    قابل توجه دوستانی که میگن ربا نیست ،رباهست با کلاه شرعی مثل این که شما یک عدد شکلات رو پنج میلیون بفروشید به اسم معامله به شخص محتاج ولی در اصل سود پول بگیرید ،بس کنید امثال شماها سر خدا دارن کلاه میذارن
  • رضا IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    5 1
    سلام و درود بر جناب رائفی پور .خداوند یار و نگهدارت .این روزها به جای اینکه دزد را بگیرند یقه کسی را میگیرند که دزد را رسوا میکند.امیدوارم خداوند یاورتان باشد تا فاسدان را به مروم بشناسانی.
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    9 0
    اینقدر دروغ وتزویردرجامعه گسترش پیداکرده که حق و باطل درهم آمیخته شده است!
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    5 0
    باشه تو راست میگی
  • پارسی IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 2
    پس بگو چرا بازار آهن کساد. شماها اونجا هم پا گذاشتید. فقط رائفی جان فعلا کیفیت آهن رو از اینی که هست پایینتر نیارید دارم خونه می‌سازم.
  • ناشناس IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 1
    اگه کسی واقعیت را بگه باز تو مملکت مابعضیا حرف در میارن امثال این کاربران
  • Mokhtar IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    جناب هرسودی ربا نیست دستورات شرعی رایادبگیریم بدنیست
  • نتلنت IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 9
    آقادکترفدایی داری بکوب که خوب میکوبی
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 2
      الهی . الهی . زودتر فداش شی!
  • حقگو IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 2
    اول خطاب به طرفدارهای که انگار همه شماها تو خونه رائفی پور هستید و بدون اطلاع فقط طرفداری میکنید و معلوم هم نیست برای ما که همه شماها یکی دو نفر بیشتر نیستید که با ایمیل‌ها و نامه‌ای فیک نظر میدید و دوم اینکه ایشان استاد همه چی دان مملکت هستند که عقلش اندازه آهنگر نمیرسه که خودشان کار کنند و نزول خور نباشند؟ ...
  • گمنام IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    باسلام خدمت دوستان آقای رائفی پور مقصر خودش هست.. نوشته ۶۰۰ تومن دادم به آهنگر سودش رو میگیرم.. لفظ کلام انسان رو متحیر میکنه و تعجب میکنم که اگر استاد هستید باید مواظب باشید که چه چجوری بیان کنید.. مردم از کجا بدونن شما قرارداد مضاربه دارید یا سود پول میگیرید.. همه تو نظرات روبروی هم قرار گرفتن.. شما که با سواد هستی توضیح بده دوما خونه نداشتن و در آمد نداشتن دلیل بر حقانیت هر شخص نیست.. شما پول دار باش حق بگو .. انفاق کن. به اسلام خدمت کن .. یار مستضعفین باش.. اظهار به نداری در احادیث نهی شده
  • منصف باشیم IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    4 8
    کسانی که با آقای رائفی پور مشکل دارند و به ایشان تهمت می زنند و گوششان از حرف حق کر است...معلوم است یکجایشان سوخته....اشکالی ندارد بزار بسوزد....
  • فرید IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    4 4
    دلواپسین همه جا حضور دارن اینجا هم هستن و از جز به جز زندگی این ادم خبردارن حتی تو سود و ضرر پول این ادم هم اطلاعات دقیق دارن . اینا بصورت سازمانی تو فضای مجازی اموزش دیدن تا خودشونو از مردم نشون بدن
  • ایران مقتدر IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 8
    خدا خیرت بده آقای رائفی پور ایکاش همه ی مسئولان مثل شما این شجاعت را داشتند وشفاف میگفتند اینهمه مال باد آورده را چگونه در مدت ۴ سال اندوخته کردند ؟و...
  • یاسین‌ IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    4 1
    من‌سرایدارم‌یک‌میلیون‌هفصد‌هزار‌تومان‌می‌گیرم‌با‌دو‌تا‌بچه‌۱۲‌و۷‌ساله‌ پسانداز‌هم‌می‌کنم‌‌روزی‌۱عدد‌بربری‌برای‌۴نفر‌‌
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 8
    درود بر آقای رائفی پور
  • ایکس IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    5 4
    اولا چطوری فقط از طریق حرافی ۶۰۰ میلیون پس انداز داشتی ثانیا آدرس اون آهنگر را به ما هم بده سود خوبی بهت میده که میتونی از عهده مخارج ماهانه ات بربیایی
  • حمید IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    5 5
    امان از جهل.عمر و عاص به معاویه گفت از شمشیر علی نترس.من رو جهل ملت حساب کردم.دقیقا ما ملت کم سواد.وقتی نظرات رو میخونی.فکر میکنی ملت منتظر هستند از یکی هر طور شده آتو بگیرند.و بهش حمله کنند.من زیاد از رائفی پور خوشم نمیاد اما تا بحال شده از خودمون بپرسیم چرا اینقدر تلاش میشه علیه این گونه افراد و شخصیت ها جریان سازی بشه؟
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 1
    الله برکت
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    7 1
    یعنی استاد ما با ماهی 6-7 تومن توی تهران زندگی میکنه و کرایه خونه هم میده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ استاد دیگه مثل دوران پیغمبر نمیشه حتی نون و خرما خرید. من نمیگم ها... برو گوگل سرچ کن. اسنادش هست...
  • ایران IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    7 0
    سلام دیگه چیزی کم نداری بگم بدن بهت ما نه ماشین داریم نه پول نه کار خونه درست حسابی. ناشکر
  • امیر IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    4 0
    استاد من پنجاه تومن دادم به سوپری سر کوچه صدی سه تومن این دوستتون صدی چند میده که منم بیارم اونجا این سوپری که گفتم خیلی داره اذیت میکنه ممنون میشم یه راهنمایی یه کمکی بکنین منو نجات بدین
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 2
    خوب که چی
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    پس شما هیچ دقدقه ای نداری
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    سود که حرامه
  • آریوبرزن IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    سلام..دمت گرم آقای رائفی پور.اماایامسئولان و نماینده هم شفاف و اینگونه و بدون پیچوندن وبا زی باکلمات اعلام میکننددرامدشون را؟؟
  • مجید IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 2
    دمت گرم بالاخره یه آدمه بی شیله پیله پیدا شد مردونه کوتاه نیا
  • مرتضی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 2
    یعنی پول داده سودی
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    امان از جهل
  • هانی IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 1
    وقتی بحث سر شفافیت میاد ،بعضی ها هنگ میکنن!! باید پرسید آقای صباغیان عاقل ! الان اقای رائفی پور کجای مجلس یا نهادهای دولتی ، پست مهمی داره و باید شفاف سازی کنه؟!! آخه انسانیت و شرافت کجا رفته؟!!! مردم دوست دارند بدونن نماینده ای که به مجلس فرستادند چه کار میکنه؟! به چه لوایح و به چیزهایی رای و نظر میده ؟! اصلا بودنش در مجلس فایده ای هم داره؟!!!!!
  • بهنام IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 1
    رائفی پورمردمیدان
  • هانی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 2
    در جواب تمام کسانی که به شوخی گفتند اقای رائفی اون سود ربا نیست؟!!!! عرض کنم برادر با خواهر گرامی ، لطفا قبل کامنت گذاشتن ،یه تحقیق مختصری هم داشته باشید برای حفظ شأنیت خودتون لازمه ..! پولی که به کاری داده میشه و بدون تعیین سود ،مبلغی دریافت میشه ،حلال و پاک است . و چقدر خوبه که پول در این جور کارها سرمایه گذاری بشه تا موجب رونق اقتصادی بشود !!
  • کوروش CA ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 1
    سود =ربا=نزول. سر خدا میخواهید کلا بگذارید تمام بانک‌های ایران نزول میگیرن وای به حال نزول خورا مطمئنا او آهنگر ضرر کنه این آقا منقبل نمیشه
  • امیر محرابی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 2
    تهمت و افترا زدن در مورد کسی که صادقانه‌ اومده حرف زده تاوان سختی داره
  • مجید میری IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 3
    تقریبا ۵۰ درصد مردم این شکلی زندگی میکنن یه پولی دست آدم مورد اعتماد میدن ماهانه سود میگیرن بهتر از بانک‌های نزول خوره
  • ناصر IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    رباخواری محض اگر مضاربه باشد باز یک چیزی می شد پول مفت می گیرد زندگی می کند لطفا حساب و کتاب موسسه را هم بگید
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    همه ی حرفش رو ول کردید گیر دادید به سود پول... بانک های اسلامی هم با اسم ائمه اطهار از مردم سود و دیر کرد میگیرن و اسمش روهم گذاشتن امور بانکی و ... که بیشتر این بانک ها به همین مسئولین ربط داره ی جورایی هم پول شویی میکنن و موقع انتخابات میگن ما نوکر مردمیم و بعد از اون میشن ارباب مردم بدون پاسخگویی
  • بنده خدا IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 1
    شما احتمالا نان خشک و نمک می‌خورید و زاهدانه مثل پیامبر اکرم زندگی می‌کنید آفرین صد آفرین هزارو سیصد آفرین فرشته روی زمین
  • حاجی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 1
    استاد بزرگوار شما اگه مستاجر هستی با بوجه چه کسی ونهادی رفتی سفر حج شما که با این اوصاف مستطیع نیستی چرا حج واجب رفتی لطفا جواب
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 1
    پول مردم رو توبورس خوردن حلاله
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 0
    اینقدر تو این مملکت دروغ رواج یافته اگر کسی بیاد قسم جلاله را بخور باز هم کسی باور نمی کنه ببین چی بر سر ملک ملت اوردن
  • قربانی US ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 1
    امیدوارم آقای رائفی پور این روند رو ادامه بده و دست خائنین به کشور رو رو کنه .
  • سجاد IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 4
    استاد خیلی دوستت داریم وسخنرانی های شما واقعا عالی ممنون از زحماتتون اجرتان با خدا کاش تو مملکت مثل شما زیاد داشتیم اللهم عجل لولیک الفرج.
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 2
    عجب !!چقدر زندگی سختی داری تو ؟؟برا اینهمه فعالیت و هزینه بالای نت در فضای مجازی اون ۶۰۰ میلیون برات ماهی ۱۰۰ تومن باید بده تا هم تو تهران اجاره بدی،هزینه زندگی و خانوار بدی ،و هم همیشه شاد و سرحال باشی!!!راهشو به ما هم یاد بده کیف کنیم از زندگیمون.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    باورم نمیشه سود دراسلام حرامست مگرمضاربه ای باشد
  • اسمعیل DE ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    توکه راست میگی ...،.آدم دورغ گو رو
  • علی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 1
    جامعه ای که این شخص استادش باشه و کارشناس مسائل استراتژیک تکلیفش معلومه.
  • م.ر. IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    سلام. قضاوت کردن برای کسی که توانایی آن را ندارد ،گناهی بزرگ است. و گذاشتن پول نزد کسی که با آن کار می‌کند و شغلش رونق پیدا می‌کند و از سود حاصله به قدر دخالت پول منتفع شویم کاری نیکو است. چه بسا نبود همین مقدار سبب ورشکستگی آن تولید کننده شود که بودنش موجب رونق است. پول سودی تعریف دیگری دارد نباید قاطی کنیم.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    باسلام بنده ازمریدان اقای رائفی پورهستم منظور ازسود۰ سودمضاربه ای میباشد ک دراسلام جایزست۰اشتباه قضاوت نکنید۰اگردرکشورمان بجای نزول دادن وگرفتن همه بحکم سودمضاربه ای قائل بودیم وکلاه شرعی نمیکردیم زندگیها گلستان میبود
  • حمید IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    با سلام آقای رائفی پور سود این 600 میلیون در ماه چه قدر می شود با این سود چه قدر اجاره می دهی و چطور زندگی می کنی با این همه تورم فکر نمی کنی زیادی دروغ می گویی در مورد درآمدت
  • کاربر IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 1
    حتماً آن آهنگر هم کاوه ی آهنگر بوده.
  • نجفی راد IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    بترسید از تهمت زدن به دیگران همین دنیا تقاص پس میدهید به والله...
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 1
    مشکلی نیست ثروت این اقا رو در بیارند همچیز مشخص میشه دارای این اقا چقدر هستش دورغ تو این کشور موج میزنه صداقت تو این کشور هیچ ارزشی نداره
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    ... 600 ملیون تو بهترین حالت چقد سود داره مگه که تو بتونی خرج زندگیتو بدی. حالا یه مشت آدم هم نظر میدن ربا یا نه
  • علی تهران IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    نظری ندارم فقط کارتون پینوکیو رو ببین
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    خدارا شکر برای قضاوت دیگران همه مرجع تقلید می‌شوند تو که حکم رباخواری صادر کردی اعمال روز مره خودت را بلدی که اینقدر قاطع حکم میکنی ... ای کاش کمی در قضاوت دیگران بافکر حرف میزدیم
  • علی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    من نفهمیدم هر کی از راه میرسه اول میگه من مستاجر هستم البته حتمن صاحب خونه فامیله؟
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    صدی چند میدی .کارمونا راه بنداز
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    خونتم که یکملیارد رهن کردی بعد فقط پول اون ۶۰۰هست وازسخنرانی ومغازه ات درامد نداری چرا یه دهم درآمدت رامیگی؟؟
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    کارکنان دولت از رئیس‌جمهور جمهور گرفته تا همه ی عوامل،قوه ی مجریه،قوه ی قضائیه هم باید حقوقشون رو اعلام کنندوشفاف سازی صورت بگیره تا ما مردم تفاوت ها رو احساس کنیم....و واضح تر بگم حق وناحق..دارا وندارا..
  • خلیل IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    کاش یک مجتهدی پیدا می شد و می گفت دادن پول و گرفتن سود آن چه حکمی دارد ؟ ثانیا اگر شما نمی دانید ان موسسه نازنین چقدر می ریزند وا اسفاست . برادر فکر کردی ملت کی اند ؟؟؟!!!!
  • علی اصغر IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    سلام و درود بر راتفی پور ،مجلسی ها خود را شفاف کنند ،وقتی رای مردم را می گیرند دیگر پیداستن نیست
  • منصور م IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 1
    آقای رائفی خیلی انسان پاک وصاف و ساده دور از هرگونه سیاست وحقبه بازی هست وتو حرفها ش معلومه بدون سیاسی بازی وحرف دلشو میزنه من خیلی دوستش دارم.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 0
    تو که کار نمی کنی اون پول پیش خونه و ماشین و اون ۶۰۰ میلیون از کجا اومده؟؟ از آسمون برات پرت شده اگه وضعت اینه دهنت رو مدتی ببند و برو کار کن،کار آبرومند
  • محمود IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    ازنظر فرهنگی ما برای یک جوان زشت است که در خانه بنشیند وبا پول سود سرمایه اش زندگی کند ومرد باید کار کند وزحمت بکشد تاه ینه زندگی اش را در آورد، اصلا کاری به حرام وحلال سود آن ندارم
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    هم تو راس میگی هم همشهری !!!!
  • مجتبی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    من نمی‌دونم چرا همه مستاجر هستند
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 0
    یعنی نزول می خورد؟!!!
  • بهمن IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    این هم گفتید درباره کسی که این همه باوجوده خسته نشدید .البته بیخودی .دزدی که نکرده تمام آقایونی که ادعای حلال میکنند اگر راست میگید برید از بانک وام بگیرید ببینید چندتا میخ محکم میکوبند که پولشو ازت با سود خدا درصد ازتون بگیرن وخفه شوید حالا آمده دست کسی راگرفته ویه لقمه نون در میارن باهم. .همه شدن کارنشناس .پس مالک ملک هم که ملکشو اجاره میده نون حلال نمیخوره با این تفسیر دوستان .لطفا یه زره انصاف داشته باشید
  • محمد IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    چش و گوش مردم پر است از ای حرفها اخ یک روزی ی بنده خدا . رو در اطاق کارش نوشته بود بدون وضو وارد نشوید. اخر و عاقبت .دیدیم چ شد. ای اقا دقیقا چ خدمتی و چ کار و فعالیتی داره با مدرک فوق دیپلم حسابداری ، ت هر ضمینه ای .از فضا و نجوم و علوم ماورا و فقه و سیاست و ... صاحب نظر هست.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    جناب رائفی پور موئسسه جنابعالی به چه کسی ربط دارد ؟دستمال خودت هم تمیز نیست کارتو شفافیت نیست سهم خواهی وررقابت است
  • محمدرضا جلوه گر IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    صدی چند سود میگیری؟
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    نه بابا خدا نکنه ربا خوری چیه بنده خدا به یکی کمک کرده اون ماهی 100تومن کار می‌کنه 60تومنشو به این بنده خدا میده
  • قاسم IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 2
    خدا یارو یاوری باشه.استاد محکم وایسا ما مردم پشتت هستم و واقعا اینبار فرق خواهد کرد.هر چه زالو صفت هست رو از نظام تصمیم سازی بیرون خواهیم انداخت
  • فرشاد IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    5 1
    سلام ، اصل ماجرا شفافیت نمایندگان مجلسه، چرا مجلسی ها دارایی های خودشون رو شفاف نمیکنن
  • ناشناس IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 1
    جناب رائفی ‌پور اگر سکوت اختیارکنند خیلی بهتر است
  • ممد IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 0
    درآمدش رو صرف چی می کنه پس
  • DE ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    عجب با سود ۶۰۰ میلیون میشود زندگی کرد میشه این دوستتان را معرفی کنید من هم ۶۰۰ بدم وسودی بدهد که باوانم زندگی کنم و برلیانس ۹۷ هم داشته باشم ؟
  • محمد US ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    سلام چقدر بی وجدان وبی دین وبی معرفت وحیوان صفت هستند که بدون هیچ اطلاعی فرق بین ربا وشراکت رانمیدانتد قطعا این بی سوادان ازبس،خودشون حرام خورتد چنین تفکری دارند رایفی پورمردبزرگ اندیشمندوافتخار جهان اسلام است کورشود کسی که بی جهت قضاوت میکند وچشم دیدنش راندارد بزرگ مرد همیشه پاینده باشی
  • منصوری IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 1
    رائفی پور اگه سمت دولتی ندارد نیازی ندارد شفاف سازی کنه
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    این مردم دها هزار شهید داده اند،جنگ کرده اند،بمباران دیدهاند،سرها داده آند سر دارها شهید شده، گرسنگی کشیده اند الانه هم بجز خدا و لطف مقام معظم رهبری کسی را ندارند.واقعا اگر رافعی پور راست میگوید دادستان باید رسیدگی کند. این‌ ملت تشنه عدالت است. الله اکبر خامنه‌ای رهبر
  • رسول IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 1
    نمایندگان کی شفافیت میکنند،یعنی جرات اون را ندارند
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    دمت گررررم
  • علی حیدری CA ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 1
    تنها کسیکه تو این مملکت بدبخته و به هیچ جایی نمیرسه قشر حقوق بگیره . بقیه با وضعیت بازارهماهنگ وهمراهن و مشکلی ندارند
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      اشتباهی منفی زدم
  • رضا IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    من با شفافیت ایشان کاری ندارم ولی درمورد سخنرانی هاش باید بگم که ... می‌گویند و لاغیر حال می‌خواهد شفافیت مالی داشته باشد یا نداشته باشد
  • ناشناس IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 1
    سلام آقای رائفی پور ، موفق باشید .
  • حسین IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    عزیز مشارکت ربا نیست
  • نا شناس US ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    رائفی پور یک روز کارکرده ای ؟؟؟ تا حالا پیشانیت عرق کرده ؟؟؟ یک روز به خاطر کاردستت خاکی یا سیاه شده ؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    سلام استاد عزیز، همینکه به وطنت و ملتت خدمت می کنی، خیلی با مرام و خالص هستی ، دشمنانت و حسودان را به خدا واگذار کن. ضمنا وقتی دشمنان ایران اسلامی وجود دارد ،یعنی جمهوری اسلامی راه درست را می رود.
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      چه خدمتی کردند اقا
  • مهدی US ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    به نظر من دیگران رو قضاوت کردن کار درستی نیست و اصلا به ما چه منبع درآمدش چیه اون چیزی که به ما مربوط میشه اینه که این آقا سن و سالش به حرفهایی که می نه نمی خوره بلف زیاد میزنم و در کل یکی از چهره های طنز این روز هاست
  • ناشناس IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    حتما بعد رائفی پور حسن عباسی و دکتر روا زاده هم میخوان کاندید مجلس بشن چه ... بشه
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 1
    دوستان عزیز کم سواد مضاربه یک عقد مالی اسلامی است و یعنی پول از من کار از تو و کاملا حلال است ولی ربا یعنی کسب پول از پول ! یعنی بدون اینکه کاری انجام بشه طرف پول بدست بیاره
  • سناتور IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    همه دوستان از حرام و حلال گفتن فقط اون دوستی که اشاره کرد به دلار و یورو زد به هدف آهنگری مربوط به صد سال پیش بوده مگر الان آهنگر وجود داره که آهنگری باشه تا کی میخواین خودتون رو بخواب بزنید وقتشه از خواب بیدار شین سر قبری که دارین زاری میکنید مرده وجود ندارد اینم میشه سید مهدی حسینی چهارروز دیگه از کانادا و آمریکا سر در میاره امان از ....
  • مجید توکلی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 0
    تورو خدا مردم رو چی فرض میکنین .کار از این حرفها گذشته
  • کمال IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    من اگرخوب اگربد توبرو خودراباش که گناه دگران برتونخواهند نوشت برپدرآدم فضول ومزبزبگر ونسنجیده قضاوت کن بی عقل ناآگاه لعنت ماایرانیهااگر بخواهیم یکی رابه اوج ببریم به سه صوت اگربخواهیم یکی راهم به زمین بزنیم سه صوت هرچندبعضیها ارق ملی وهویت ایرانی ندارند بی ریشه ان رائفی پور آدم خوب ومعمولی ومیانه روای هست
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    4 1
    برای همینه که وضعیت مملکت ما درست نمیشه رائفی پور که مسئولیتی نداره و از مردم برای حل مشکلاتشون رای نگرفته، اموالش رو افشا کرده در حالی که مسئولیتی نداره حالا مردم بیخیال ماجرای سکه های نماینده شدند چسبیدن به کسی که طرف خودشونه
  • حمید IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    آقا یوتیبر هست از آنجا درآمد دارد جایی که برای مردم عادی اخه
  • یاسین IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    اینقدر دارین حساب پول رائفی پور رو میکنید ک از اصل ماجرا غافل ماندید واااااای بر غافلان
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    بالا دستی ها اکثرا مستا جر هستند فقط مردوم هستند که همشون خانه دارند
  • من IT ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    یعنی قراره تا آخر عمر با این پول ارتزاق کنی؟ میشه لطفا آدرس این دوستتون رو به ما هم بدیم به جای ششصد تا یه میلیارد بهش میدیم تا آخر عمر لنگ رو لنگ میندازیم و کار نمی کنیم. جای دوری نمیره ها
  • خودم IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    پس چطوری پول حج را دادی ؟؟؟
  • GB ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    چنتا خونه اجاره دادی؟
  • مردمی که مظلومانه گوش می برند IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    بنده خدا رائفی پور در طول این چند سال که تمام حرفهایش براساس حق و عدالت خواهی بوده همیشه با سخنان تندوتیزشان خون به دلش کردند اما آن آدمهایی که دهانشان گشادست برای خوردن مال حرام درسکوت بعضی ازاین آدمها روزبه روز فربه می شوند بابا جون اگه نقدهم دارید برید از ادمهای مفت خور نقد کنید نه این بنده خدا
  • ناشناس IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    خوشبحالت ۶۰۰ملیون داری ؟ چرا ما لنگ ۵ملیونیم
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    شراکت درکارفهمیده بودیم چه سودچه زیان ربانیست ولی پول بدی کاسب سودبگیری قدیم ربابود
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    رائفی پور درست میگه
  • محمد علی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    یعنی ۶۰۰ میلیون داده و ربا میگیرد؟
  • ناشناس IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    من مستاجرم شوهرم کارگره هر کاری میکنیم که پولی وامی تهیه کنیم و یه ماشین سایپا یا وانت بگیریم ولی نمیشه تو خرج روزمره موندیم اونوقت شما از کجا ۶۰۰ملیون پول آوردی ؟
  • فقط خدا IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 0
    تو کامنتها اکثریت گیر دادن به سود گرفتن این بنده خدا،میتونست موضوع را بیان نکند،که اگرهم میگفت تو بانک گذاشته بازهم ایراد میگرفتید،چرا ما برای رفتار خود وکیل هستیم و برای دیگران قاضی،از عکس العمل خویش غافل مباش.
  • اصی IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    ببینید دوستان از همون اوایلش اگع فضای مجازی بود ثبت و ضبط میشد.خدا میدونع ک چ بخور بخوری هایی مختومه شد و رفت پی کارش
  • مهدی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    سود 600 میلیون ربا خواری نیست آیا؟
  • نور IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    پس سکه وطلاتون کجاست مردم سر کارگزار جانم ما.............
  • ن IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    آخه ۶۰۰ میلیون چقدر سود داره؟
  • امید IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    این پسر آدم خوبیه و با شرافت
  • محسن US ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    باسلام ودرودفراوان بنده منتقد ومخالف بعضی ازمواضع آقای رائفی پور هستم . ولی با مشاهده ی این حجم از دشمنی و توهین وتهمت احترام وعلاقه ام نسبت به ایشون بیشتر میشه. کسانی که اطلاعات ودانش حداقلی در مورد احکام دینی ندارند لطف کنن جهت خفظ آبروی خودشون که هم شده نظری ندن. وتهمت نزن
  • محمد IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    با این سطح سواد درود بر شرفت ،خیلی پایین تر از ایشون پول مملکت بالا کشیدن رفتن،ماها خیال نداریم کسی سوار برلیانس بشه،ممنونم که هوای مردم کشورتو داشتی جناب رافعی پور
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    ببخشید شما مغازه عطاری نداشتید یا انهم است
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    شما راست میگی ماهم قبول کریدیم
  • ناشناس IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    3 0
    باورش سخته که شما مستاجر باشی
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    تو که راست میگی .....
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    بله عاقلان دانند،
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    خودتی۰۰۰۰۰۰
  • م IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    اتفاقا باید یقه شان را بگیری
  • گل بهار IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    و بدین ترتیب باز هم برای یه مدت ، سر ملت به مساله ای که اصل موضوع نیست، گرم میشه......
  • قدیر IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    نگفتی خونه ات در کجا ی تهران هست .
  • سیروس IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    چیزی نیست که ته دیگش مونده برای شما !
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    رباخوار محارب باخدا ورسول خداست
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    استادخداسلامتی بده، برکت به مال و اموالت بده لایق بیشتر از اینایی
  • شریعتی IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    نزول ؟ !!!
  • محمد63ساله IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    چنانچه راست بگوی توخوب زندگی میکنی من باسی سال بیمه دادن 8میلیون میگیرم کارگرمیخوام بگو
  • ع IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    ایشون مثل نخود هر آشی هستن توهرچی چیزی نظرمیدن
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    ببخشید ۶۰۰ ملیون تومان ویا ۶۰۰ ملیون دلار؟؟؟؟؟
  • مصطفی IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    همشهری آنلاین با این تیتر آبروی دانش خود را برد.😆 متأسفم برای همشهری آنلاین😂🤣
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    رائفی پور دلم برات سوخت تو چقدر بیچاره و مستاجر هستی...
  • سعید IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    درودبر بچه ارتشی بی غل وغش دمت گرم
  • ناهید IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    1 0
    یادت رفت بگی اسنپ کارمیکنی
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    2 0
    اول یاد بگیریم در مورد دیگران فضولی نکنیم درآمد وزندگی شخصی دیگران ربطی به هیچ کس ندارد
  • کاربر فضای مجازی US ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 1
    سود در هر شرایطی ربا محسوب میشه مگر اینکه بخاطر منفعت خودتون اسم دیگری روش بزارید همانطور که دروغگویی را با مصلحت ترکیب کردین.اینها دستورات خداوند و فرمایشات پیامبر ص نیست حضرت علی هم میتوانست مبلغی در اختیار اهنگری بگذارد و فقط خطبه بگوید نه اینکه نخلستان و چاه برای مردم مهیا کند
  • کاربر فضای مجازی US ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    سود در هر شرایطی ربا محسوب میشه مگر اینکه بخاطر منفعت خودتون اسم دیگری روش بزارید همانطور که دروغگویی را با مصلحت ترکیب کردین.اینها دستورات خداوند و فرمایشات پیامبر ص نیست حضرت علی هم میتوانست مبلغی در اختیار اهنگری بگذارد و فقط خطبه بگوید نه اینکه نخلستان و چاه برای مردم مهیا کند
  • متین IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 1
    خوش بحالت من همونم ندارم ،تو هم اگه یقه بگیر بودی الان اینجا نبودی،یقه کیا رو گرفتی حالا،
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    1 0
    سرمایه از یکی وکار هم از یکی دیگر. ودر درآمد حاصله شریکند. از شیر مادر هم حلالتره. انصاف داشته باشید.
  • ناشناس IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    2 0
    چرا نظرات همه را منتشر نمی کنید
  • محمدرضا شمس IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    1 0
    پاک که باشی زیر آماج اتهاماتی، در طول تاریخ همیشه همین بوده، بیشترینش هم نصیب مولایمان حضرت علی(ع) شد ضمناً فکر می کردیم هنوز پارس دارید، برلیانس مبارک باشه استاد💚❤️
  • ... IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    1 0
    این ششصد میلیون که میگید از کجا اومده بعد ششصد میلیون تومانه ، ریاله یا دلار و... همه ر‌و شفا کنید اینها به اسم خودتون اونهای که به اسم دیگرانه چی منشا اون رو هم مشخص میکردی
  • ناشناس IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    خیلی ها این هارو گفتند وپول های کلانشان سراز بانک های کشورهای خارجی در آورد ورسوا شدند
  • باز نشسته IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    میگم با ۱۰ تومن حقوق چند سال باید کار کنی که هم ماشین بخری هم ۶۰۰ میلیون پس انداز کنی و مستاجر هم باشی
  • ابراهیم IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    1 0
    انسان شریف و بامرامی هست . سواد بالا . خدا حفظش کنه
  • M D956# IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    آقای محترم سلام، مرد و مردانه، یکصدوپنجاه میلیون تومان وام عطا کن به بنده کاروکسبی راه اندازی کنم هرطور.. شما راضی باشید👁️🙏
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    1 0
    خوب یه نفر دیگه اگاه بشه که این دولتیها چه پولهایی به دست میارن بد نیست
  • محمد IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 1
    ایناچی میگن
  • ناشناس IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 1
    بعضی ها فقط دنبال حاشیه هستند خودشون شاید هیچ شون درست نباشه
  • علی IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    کی بود که با۴۰ تومن هر روز بهترین ناهار و شام رو تو رستوران میخوره. اون رستوران رو معرفی کنین ما هم بریم
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    1 1
    تو گفتی و ما باور کردیم تو هم مثل احمدی نژاد و امثالهم
  • بهزاد IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    4 0
    رائفی پور صدای ماست
  • هادی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 1
    نزدیک انتخابات شد و بازم فیلم اینا شروع شد.
  • رضا IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    اگر از این ماه به بعد آهنگری سود نداد و همه پول رو به عنوان ضرر اعلام کرد تکلیف چیه استاد که گشنه میمونه کار هم که بلد نیست فقط حرف میزنه .
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 2
    درست میشه
  • ناشناس IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    2 0
    درود بر آقای رائفی پور.با کلمات و جملات وصحبتهای بسیار سنجیده ومحکم در راستای حقیقت ومظلومان و وحدانیت کشورش وبر علیه غربیها انجام می دهد.در ضمن کسی که از حق دفاع میکند ووحقیقت می گوید،هیچ وقت لقمه اش و پولش وکارش نه ربا هست و نه ریا.ارزوی موفقیت برای آقای رائفی پور در همه مراحل زندگی.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 1
    خوبه که تو ۶۰۰م ت داری وسودش را بگیری من که ۶۰م ت هم ندارم ماشینت هم زمان خودش که مدل بالا بوده حالا میگی مدل۹۷ است ،من ماشینم ۸۹است اگر از دست بدم دیگه نمی تونم بخرم ،کلن مملکت را به گند زدن
  • محمد IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    2 0
    چقدر اینایی که دارن بحث ربا میکنن بدبختن.اصل مطلب را نمیگیره و میشینه در مورد چه چیزایی فکر میکنند.آقای رایفی پور اگر میخواست که پول پارو میکرد.ربا مقدار سود معین در یه دوره مشخصه
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    2 0
    ایشان سود تعیین نکردند یعنی تو زیان و سود شریکند یادمان باشه پیامبر ص با ثرمایه حضرت خدیجه تجارت می کرد و ان حضرت تو سود و زیان شریک بود
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    بگو کارمند وزارت خونه چقدر میگیره و.....
  • پانیذ IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    2 1
    بهترین استاد با بصیرت خیلی آقایی
  • محسن IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    4 2
    افشای فساد مدیران و وابستگان حکومت از حق مردم ، کار بسیار خوبی است و حتما ادامه بدهید
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    پولی که براش زحمت نکشی
  • حامد IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    آره تو گفتی و ماها هم باورمون شد
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    کدوم محله مستاجر هستی ..!!!
  • ماجد IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    آقای رائفی پور ،تو کار عطاری هستن