بنا بر ابلاغیه ستادکل نیروهای مسلح، این آقاپسرها اگر برادر تنی باشند، از خدمت دوره ضرورت معاف دائم می‌شوند. 

لباس سربازی

به گزارش همشهری آنلاین، در روزی مبارک و سرشار از حال خوب، خدمت رسیده‌ایم تا کامتان را شیرین‌تر از شیرین کنیم. از اتفاقی خوب به نفع نخبگان برایتان می‌گوییم و سپس با مژده به سربازان خانواده‌های معلول، می‌رویم سراغ اخباری با مضمون شادی دل پدران بیمار و کودکان پروانه ای.

ایام و اعیاد حسابی به کاممان است. عید پشت عید و نزول برکات آسمانی که به یمن فرارسیدن ماه رجب و ولادت مولای متقیان، شامل حالمان شده و شادی این روزهایمان را دوچندان کرده است. بی‌شک ولادت امیرالمومنین (ع) بهترین خبر امروزمان است. مولایی که همه چیز تمام است و یک سر همه خوبی‌های دنیا به او وصل می‌شود. با تبریک این روز مبارک به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) و شما خوبان که هر روز از این درگاه، خوبی‌ها را دنبال می‌کنید، بسته خبری امروز را تقدیمتان می‌کنیم. البته قبل از آغاز، نفس‌هایمان را به هم گره می‌زنیم و در این روز فرخنده، برای ظهور آقایمان، یکصدا «اللهم عجل لولیک الفرج» می‌خوانیم تا شاید به حق علی ولی الله، راه وصال گشوده شود.

به کارگیری ۳۰۰۰ نیروی خبره در دستور کار قرار گرفت

حضور نیروهای متخصص و کارآمد در دستگاه‌های اجرایی کشور، یکی از مهمترین مطالبات همه مردم است، زیرا فقط در این صورت می‌توانیم در مسیر پیشرفت قدم برداشته و با مدیرانی توانمند به اهداف انقلابی خود دست پیدا کنیم؛ ضمن اینکه به کارگیری نیروهای خبره و استفاده به حق از این ثروت‌های انسانی، راهکاری مهم برای نگه داشتن آن‌ها در کشور خودمان است و اقدامی ارزشمند صورت گرفته تا خبرگان کشور در دستگاه‌های اجرایی دولت اشتغال پیدا کنند.

به گفته دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس‌جمهور، در بنیاد ملی نخبگان، مجوز ۳۰۰۰ ردیف استخدامی ویژه در دستگاه‌های اجرایی دولت اخذ شده که تا الان ۹ هزار و ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کرده اند. از این تعداد ۳۵۰۰ نفر واجد شرایط اولیه هستند که بعد از بررسی‌ها، نتیجه اعلام می‌شود تا در دستگاه‌های اجرایی جایابی شوند. این خبر را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم به شایسته سالاری روزافزون در دستگاه‌های احرایی دولت.

تک فرزند ذکور خانواده‌هایی با فرزند معلول معاف می‌شوند

از قدیم می‌گفتند سربازی، آدم را مرد می‌کند که اتفاقا بیراه هم نمی‌گفتند و بزرگ شدن را به خوبی می‌شد در وجود تک تک پسرهایی که خدمت سربازی را پشت سر گذاشتند، مشاهده کرد. اما با این حال هستند کسانی که از کودکی بنا به اقتضای زندگی، مرد بودن را زندگی می‌کنند و وقتی بزرگتر می‌شوند باید برای یک خانواده مردانگی کنند؛ درست مثل آن‌هایی که خانواده معلول دارند و دوشادوش پدر و مادر برای امرار معاش تلاش می‌کنند. اما چرا این‌ها را گفتیم؟ چون می‌خواهیم پیک خوش خبری باشیم برای آقا پسرهایی که تنها فرزند ذکور خانواده هستند و خواهر و برادری معلول دارند. خبر رسیده بنا بر ابلاغیه ستادکل نیروهای مسلح، این آقاپسرها اگر برادر تنی باشند، از خدمت دوره ضرورت معاف دائم می‌شوند.
واجدین شرایط می‌توانند با اخذ فرم معافیت مذکور از سازمان بهزیستی، درخواست خود را از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) محل سکونت، ثبت و از رده وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت خود پیگیری کنند.

وقتی بنیاد کرامت هوای پدران بیمار را دارد

در روز ولادت مولایی که خودش سلطان کرامت بوده و پدر همه ایتام کوفه، شنیدن اخباری از جنس دستگیری و مهربانی آن هم در حق بیماران صعب العلاج که با آلام بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، عجیب به جان آدم می‌نشیند؛ پس بشنوید خبری از بنیاد کرامت و اتفاقی مبارک همزمان با ولادت امیرالمومنین (ع).
خبر از این قرار است که بنیاد کرامت امام رضا (ع) طبق روال همیشه، دست به کار شده تا اینبار به مناسبت روز پدر، حامی پدرانی باشد که به سبب بیماری‌های سخت در بستر افتاده‌اند و شاید دلشان شاد و لبشان خندان نباشد. تهیه تعدادی بسته ارزاق به ارزش دو میلیون و پانصد هزارتومان شامل میوه و شیرینی و گوشت و…، اقدامی است که توسط این بنیاد انجام و با کمک خیرین و خدام به این خانواده‌ها اهدا شده است. بیایید در این روز مبارک، همه با هم امن یجیب المضطر اذا دعاه… بخوانیم به نیت شفای همه بیماران.

پلیس‌هایی که آرزوی کودکان پروانه‌ای را برآورده کردند

دربین تمام مشغله‌های روزمره و چالش‌هایی که نیروهای پلیس هر روز و هر لحظه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، از این قشر زحمتکش برای اقدامات جانبی انتظار چندانی وجود ندارد، اما با این حال، مردان امنیت کشورمان به همان اندازه که در کارشان جدی و مجری قوانین هستند، به همان اندازه نیز در روابط انسانی خود منعطفند و از هیچ تلاشی برای خدمت به همنوعانشان دریغ نمی‌کنند. نمونه این خدمات آنقدر زیاد است که خیلی اوقات در همین بسته خبری از آن‌ها برایتان گفته‌ایم و اما امروز می‌خواهیم به یک اقدام ارزشمند دیگر اشاره کنیم. به تلاش پلیس‌های اصفهانی برای خشنودی دو کودک پروانه ای.

موضوع از این قرار است که دو کودک پروانه ای، پیش‌تر علاقه خود برای پلیس شدن را اعلام کرده و آرزو داشتند لباس پلیس برتن کنند، بنابراین مردان همیشه درصحنه با اطلاع از خواسته کودکان موردنظر، اینبار نه برای یک ماموریت امنیتی، بلکه برای یک خدمت انسانی، عزمشان را جزم کردند و ضمن دیدار با این کودکان، لباس همیار پلیس بر تن بچه‌ها کردند تا آرزویشان روی زمین نماند.

امروز روز آشتی‌کنان است

امروز دیگر دور کینه و کدورت را خط بکشید و قهر و جدایی را بگذارید برای آن‌هایی که بویی از ولایت نبرده اند. اگر خودتان را پیرو راه امیرالمومنین (ع) می‌دانید، اما مدتی است به خاطر کدورت‌های خانوادگی، از پدرتان بی‌خبرید، وقتش رسیده به توصیه رسول اکرم مبنی بر خشوع در برابر خشم پدر عمل کنید و به برکت ولادت امیرالمومنین (ع)، به دستبوسی پدرانتان بروید. امروز روز آشتی‌کنان است، تا دیر نشده، دست بجنبانید! مطمئن باشید آرام گرفته و خداوند هم هوایتان را خواهد داشت.

کد خبر 827478
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 107
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 68
  • جانم فدای رهبر IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    این قانون های من درآوردی کی میذاره؟ گناه ما چیه که ۲‌سال از بهترین روزهای جوانیمونو مثه ..... رفتیم سربازی جون کندیم که البته به شدت پشیمونم کارتش اندازه یک کارت تلفن ارزش نداره ...
    • پایه خدمتی بهمن ۱۴۰۰اتمام خدمت مهر۱۴۰۲ IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      80 22
      دردهه های قبل ازسربازکارمی کشیدندوکشش بچه های گذشته زیادبودوحرفی می شنویدبه روخودش نمی اوردامابچه های الان کشش وتوانایی وکارکشیدن ندارندازطرفی مخصوصاکه خیلی ازجوانان امروزبامدرک دیپلم به بالاوحتی مدارک عالی سربازمی شونددیگرازاون بدتراصلابهشان برمی خوردکادری زیادکاربکشدیابالحن تندوبی احترامی باان هاصحبت بکندکه این باعث شده امارفرار،خودکشی،قتل،اسیب به خودومردم و...دربین سربازان امروزی بسیاربیشترشودکه بهترین روش سربازی رفتن ازاداست هرکسی رفت حقوق بیشترازکادر،بیمه،عیدی ها،جیره خوراک خانواده وبن ماهانه،وام سبک،غذای خوب،پاداش برای ساعت اضافی،کمک خریدمسکن وخودرو،وضع قانون بدون چون وچرارفتاراحترام وخوب کادری هاباسربازواگرزیرپاگذاشته شودبافردخاطی برخوردشود،رفت وامدروزانه وهفتگی سربازبه شهربدون تعیین وقت ،جیره میوه وخوراک اضافی که این مواردمی تواندخودش راه حل بسیارمناسبی باشدتاخودسربازان بااختیارخودبه راحتی بیایندوخدمت کنندوهیچ مشکلی هم دراینده برای هیچ کسی پیش نیایددراین صورت نیروسربازی بااین چنین مزایایی هم به اندازه نه تنهاکافی بلکه بیشتروبه دلخواه خودسربازی خدمت می کنند
    • عبدو IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      85 11
      من سال هاقبل رفتم بعضی کادری هاانقدرادم روهول می کنندوبه ادم منت می گذارندودادوفریادسرسربازبیچاره می زنند،طلبکارانه وبی حوصله سخن می گن که سربازمظلوم هرچیزی که داشت ازیادش می ره ودست وپاشم گم می کنه وناراحت وساکت وبغض کرده وبایدباهمان روحیه سربازی روادامه بده،یک درخواستی که ازپرسنل کادردارم لطفااگراین پیام رومی خوانیدهوای سربازکه مدت هاازخانه وخانواده وشهردوره وسختی های خاص خودش روتووجودش داره داشته باشید
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    54 36
    خدمت سربازی خوب است اما ...
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    بیگاری کشیدن در دنیا منسوخ شده،
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    وقتی این همه معافیت های مختلف داریم ،بهتر نیست سربازی اجباری را حذف کنیم تا پتانسیل اقتصادی کشور آزاد شود؟ راه ازدواج جوانان کار واشتغال را هموار کنیم!!چرا افرادی خاص اجازه تصمیم های درست را مسوولین صلب می کنند؟اگر قانون سربازی اجباری حذف شود آنگاه از پتانسیل خانم های نخبه استفاده خواهیم کرد!چراکه همین الان هم شاهد حضور خانم ها در نیروی انتظامي هستیم .
  • US ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    فکر امرار ومعاش وابروی مردم باشین وهمش رو هواست
  • شهرام IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    سربازی نباید اجباری باشه بخاطر همین ما چهار تا داداش هستیم فقط یک نفر رفت سربازی بقیه نرفتیم
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      42 99
      خوبه نرفتی و شاکی هستی رفته بودی چیا که نمیگفتی
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    تمام خبر معافیت همش مقدمه بود و توصیف ! فقط یکی دو خطش خبر بود! آدم حوصله اش سر میره از این همه مقدمه چینی و قلم فرسایی و گرفتن وقت با ارزش مردم!
    • کیوان IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      به تو ربطی نداره
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      72 5
      آره والا حوصله منم سر رفت اصلا بقیشو نخوندم
  • مش مراد CA ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    91 15
    اینا یه جوری کارگذاشتن ک انگار بدون کارت خدمت زندگی کردن و نفس کشیدن ممکن نیست.آدم هست ک بدون هویت داره از اکسیژن و موقعیتی ک خدا بش داده لذت میبره.
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      11 8
      نظرشو گفت تو چرا ناراحتی
    • مازیار IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      13 0
      حرف حساب
  • شاهرخ بالانج پور IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    70 10
    سلام واقعا چرا باید خدمت اجباری باشه کجا یه همچین قانونی نوشتن چرا قانون تک پسری برداشته شد چرا قانون خریدش برداشته شد شما میتونید قانون تک پسری رو دوباره اجرا کنید میتونید قانون خرید رو با وام به جون ها بدید وام بدید خدمت رو بخرن بعد این کمک میشه به دولت واقعا واقعا تک پسرا رو معاف کنید
  • شهیدی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    85 28
    سلام من همیشه به پسرم میگم خدمت سربازی یک عبادته.ولی متاسفانه یه عده ایی فوق العاده رفتار عقده ایی دارن که از همون روز اول این جوونا رو از خدمت سربازی فراری داده وباعث نارضایتی این عزیزان میشن تو رو خدا یه فکری بکنین .حد اقل بچه هامون باعشق بیان خدمت کنن. واگر راه داره واقعا خدمت سربازی رو کم کنن یا یه برنامه ی مفیدی در پادگان‌ها بزارن تا جوونا یه حرفه ایی یاد بگیرن تا بعد سربازی یه هنری داشته باشن .حتما دست اندر کاران توجه به این موضوع بکنن. ممنون اگر توجه بشه. یا حق.
    • حرف حق IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      70 7
      سربازی اجباری در اسلام جایی نداشته مثل زندانی مهریه
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      23 5
      سرباز گیری اجباری از دید اسلام حرام و ظلم و باطل است
    • امید IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      20 5
      دمت گرم👏👏👏
  • هما IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    59 13
    سربازی خوبه اما یک خانواده یک پسر داره از بچگی درس خوانده شاگرد زرنگ مدرسه بوده تا ارشد الا ن می خواهد سربازی برود آن درس وزحمت کشیده از دست میره به جای آن دکترا هم ادامه بده از سربازی معاف کنند تا وقت بیشتری به درس خواندن وتحقیقات بکند تا از علم ودانش و شور و شوق درس خواندن واستعداد تحقیقات دارد در جامعه اسلامی استفاده بشود
    • امیرحسین IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      82 11
      سربازی اصلا خوب نیست با این جمله که سربازی خوب مخالفم
  • hasan.kandi IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    52 5
    خوشا به حال اونایی که نرفتن سربازی من که بهترین روزهای عمرم رو آذربایجان غربی و مهاباد و بوکان سردشت واشنویه جنگلهای آلباتان با درگیری با اشرار و دموکرات سپری کردیم بعد از چند سال همدوره های ما معاف شدن یا با پول خریدن
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      9 37
      بهترین دوران زندگی سربازی
  • مجید IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    81 7
    سلام چرا داستان سرایی میکنی واسه دادن یه خبر واسه یه خبر ۲دقیقه ای ۱۵ دقیقه باید داستان سرایی نویسنده را خواند تا اصل خبر را متوجه شد
    • عباس IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      10 7
      سلام. مجید جان خوبی . منم آلواتان ، میرآباد، نلاس ، سردشت و ..... بودم . سال ۷۴تا۷۶ نیروی انتظامی . چقدر هم سخت بود ولی شیرینی هایی هم داشت و هر چه بود گذشت . انگار همین دیروز بود .....موفق باشی
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    49 4
    ای کاش در این کشور هر روز انتخابات داشتیم
  • هوشنگ IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    70 11
    من تک فرزند پسر دارم وضع مالی خوبی ندارم اکه پرم لب مرز خدمت کنه وشهید بشه کی جواب من پدر میده .ای کاش فکری برای تک فرزند پسر هم میکردن
    • US ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      9 11
      این که کاری ندارد یه کارتن سوراخ کن روزی دوباردرآن برگ رای بنداز
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    85 10
    نه خودم سربازی رفتم نه میزارم پسرم بره سربازی
    • محمد IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      47 7
      باسلام من دو سال از جوانی رو رفتم خدمت سربازی وتنها افتخارم همین دوسال سربازی است که از روز اول تا آخرش جنگ بود من نیروی عملیاتی بودم موجی شدم ریه ندارم بیکارم از هیچ ارگانی هم حقوق و مزایا نمیگیرم این هم سربازی رفتن من حالا شما قضاوت کن خرج زن وبچه منو کی میده بخدا نمیتونم کارکنم
    • الهام IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      2 2
      سربازی رفتنم لیاقت میخاد
  • بابایی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    46 5
    سلام پس معافیت دو فرزندی چی شد اگه نمیخواستید موافقت کنید پس چرا دو سال مردم رو چشم انتظار میگذارید کاش خودتون چشم انتظاری را تجربه کنید ببینید چقدر سخته ودیر میگذره ... لطفا معافیت دو فرزندی را تایید کنید و اجرا کنید خواهش میکنم
    • رضا IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      8 1
      مجلس تصویب کرده شورای نگهبان به بند کاهش مدت سربازی ایراد گرفته ،چون تبصره معافیت دو فرزندی داخل همون بنده ،برگشت خورده قراره ۲۲ بهمن تصویب بشه،انشاالله
  • محمد IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    30 3
    بسته های اهدایی به مبلغ دوملیون وپانصدمعادل دویست و پنجاه هزارتومان،شامل شیرینی،میوه،گوشت،و.... ازهرکدام چندگرم گذاشتید،آخه چطورممکنه،
    • یوسف DE ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      22 9
      ولا راست میگی آفرین منم خیلی وقته انتظار میکشم انشالا رهبر برای 22 بهمن عفو میدهد برای سن بالاها 35 یا40 سال و دارای دوفرزند بسه معافمون کنید دیگه
    • محمد IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      4 4
      داداش خوب نخوندی خبر را فرمودند دو میلیون و پانصد هزار تومان ن ریال
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    28 5
    هر چه جوانان ما میگویند که سربازی اجباری اتلاف ٰعمر است و باید سرباز حرفه ای استخدام کرد، کسی به حرف آنها گوش نمیدهد. نتیجه این شده که مردم پسرانشان را برای فرار از سربازی به خارج میفرستند. و یا اجازه نمیدهند به سربازی بروند.
  • حیدر IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    25 2
    ۲۵سال پیش رفتم سربازی کل مدت سربازی پاسداربودم از خواب خوراک و مرخصی خبری نبود فقط تنها شانسی که آوردم ضعیف نبودم به معنای واقعی قدرتمندبودم اونم مدیون ورزشهایی بودم که قبلا انجام شده بود وگرنه......تمام
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    47 4
    در کشوری که حق زندگی امرار معاش حق سهم داشتن تو منابع ملی ازدواج و.... ندارم چرا برم سربازی
  • علی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    40 3
    چرا باید سربازی اجباری باشد؟ سرباز استخدام کنید 3ساله 5ساله و.... حقوق بدهید طرف سزبازباشد مثل کشورهای دیگه
  • مسلم IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    21 8
    حالا چی هست اصلا موضوع(سربازی) که بخواد اهمیتی داشته باشه؟!
  • امید IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    20 4
    شما این اخبار رو برای سرپوشی روی حادثه باغین کرمان گذاشتین من به شخصه اجازه نمی‌دم تنها داداشم دیگه به خدمت برگرده تا زمانی که قول بدین دیگه از این اتفاقات نمیوفته اگر راست میگین برامون روشن کنید برای جلوگیری از این اتفاقات چه کاری میکنید
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    23 4
    همه خبرها در خصوص معافیت که چند سال گذشته منتشر شده شاید یک ده هزارم خانوار ایرانی را شامل شود پس بوق کرنا ندارد . از اینها گذشته زمان و عصر تکنولوژی است که فرد را بعنوان سرباز در مکانی نگهداری و تنها امر و نهی و عقده خالی کردن برخی. حرمت و کرامت انسان ها خصوصا جوانان بسیار دارای اهمیت است
  • Sohrabi TR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    25 1
    ای کاش خدمت سربازی ماهم به اندازه خدمت سربازی در ترکیه شیش ماه بود نه دوسال
    • ممم IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      1 3
      چطوری رفتی ترکیه؟ مگه مهاجرت کردن کارت خدمت نمیخواد؟؟؟
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    25 4
    سلام تورا خدا تک فرزندها را هم معاف کنید من یه پسر دارم تورا خدا اگه میشه یه برنامه ای برای تک فرزندها هم بگذارید حتما باید یه برادر ومعلول داشته باشند یا یه پدر پیر و فرتوت تا معاف شوند این همه معافیت می‌نویسید براتک پسرها هم یه برنامه معافیت بزنید ممنون میشم
  • ایرانی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    29 0
    سلام من که خدمت ۵سال پیش تمام شد هنوزم دنبال کارت نرفتم بگیرم باید ۳۰۰هزار تومان واریز مکردم قید کارتم مو زدم فقط ۲سال وفقط هدر رفت
    • احمد IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      19 2
      لطف کنیدتک فرزندها رامعاف کنید خداخیرتان بده
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      3 2
      الان همه تک فرزند هستن
  • شاپور ساسان IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    27 0
    من کودک بودم که پدر و برادر بزرگ ترم رو از دست دادم . با سه خواهر و ی برادر کوچکتر از خود خرج زندگی افتاد گردن من . همه غونارو سر سامان دادم ولی الان چهل سالمه و سرپرستی مادرم که باعث افتخار منه با منه . و نتونستم ازدواج کنم . من رو از سربازی معاف نکردم .
  • مجید IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    18 2
    منی که ۲۸سالمه یه بچه معلول دارم چی باید برم یا فقط داداشم باید معلول باشه
  • محسن GB ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    40 2
    چرا هیچ کدام از طلاب تا بحال سربازی نرفتن؟
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      8 2
      قربان شما هم معاف میشه مراجعه کن به وطیفه عمومی من شغلم همینه
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      3 24
      در پاسخ به ولی و محسن ... گاهی ممکن است این تصور در بین عموم به وجود آید که طلاب از خدمت سربازی معاف میشوند. اما این تصوری کاملا غلط میباشد. بر اساس قوانین نظام وظیفه، طلاب نیز به مانند سایر اقشار جامعه باید دوره خدمت سربازی را بگذرانند. اما دوره سربازی این افراد کمی متفاوت تر است. به نحوی که خدمت سربازی طلاب در مراکز مختلف با تدریس و یا انجام ماموریت های فرهنگی مختلف طی میشود. از جمله سازمان هایی که طلاب میتوانند دوره سربازی خود را در آن ها بگذرانند میتوان به وزارت آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان عقیدتی سیاسی ناجا و… اشاره کرد. نکته مهمی که درباره ی خدمت سربازی طلبه ها وجود دارد این است که؛ دوره آموزشی آنها کوتاه تر است و در مراکز خاصی انجام میشود.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    12 3
    متولدین ۶۰تا ۶۳همین جور بلا تکلیف موندن
  • Kako IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    14 0
    پاسخ به دوستمون که مزایای سربازی زیادکرده تا با اشتیاق برند سربازی فعلا حقوق مزایای کادر کفاف خرج زندگی و این تورم نمیده چه برسه حقوق سرباز
  • رضا US ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    16 1
    لطفاً خواهشمندیم این‌ قانون‌ صد سالگی طرح قدیمی سربازی اجباری را برداشته و حذف گردیده و به جایش سربازی حرفه ای همانند کشور های دیگر که سربازی اختیاری هستش جایگزین شود هم مشکلات جامعه اسلامی بر طرف شده و باعث اشتغال سریعتر مشمولان به بازار کار گردیده و سن ازدواج ها پایین آمده که خود منجر به خرید مسکن ، ماشین و ... می شود باتشکر.
  • ولی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    44 0
    مرگ خوبه برا همسایه سربازی خوبه ولی نه برای طلبه ها . چون نگهبانی سخته . دوری از خانواده سخته . پولی هم که توش نیست . بیگاری داره دیگه اونم ۲۱ ماه اونم نزدیک ۷۰۰ روز از عمر جوانیتو که میتونی یه مهارت یاد بگیری . بری بیگاری . ... کمش کنین ۶ ماه هم زیاده .
  • م مزارعی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    22 3
    با سلام پدر من بیمار هستند و برادرم تک پسر و نان آور خانواده هست چرا تک پسرها را معاف نمیکنند مخصوصا آنان که مانند برادر من خرج و مخارج یک خانواده روی دوششون هست
  • زهرا قبادی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    11 1
    سلام ببخشید برادر من ۲۸ سالشه سربازی نرفته قبلاً اقدام کرد دفترچه گرفت آمپول هم تو کلینیک بهش زدن ولی منصرف شد نرفت به خاطر اینکه تک کلیه هست اندازه کلیشه ۹۰میباشد و مادر زادی می باشد ما دفترچه رو نگاه کردیم چیزی در مورد تک کلیه مادر زادی پیدا نکردیم لطفا راهنمایی کنید آیا معاف هست یا نه
  • مهین صباحی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    10 3
    من دوتا پسر دارم بزرگه رفته دوسال خدمت اومد ۰ این یکی هرکاری میکنم نمیره میگه کار دولتی نمیکنم کار شخصی دوست دارم کاشکی معافیت شامل اینا هم بشه چون میدونم کارت خدمت روزی بدرد میخوره ۰ حال تکلیف چیه یکی رفته یکی نرفته شغل آزاد میخواد چکار کنم تورابخدا درفکر ایناهم باشید خوشحالمون کنید تشکر
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    7 2
    باسلام، لطفأ بنیاد کرامت به داد قربانیان بدبخت مهریه هم برسد، لطفأ دادرس باشید، پدران و مردان آبرومندی زیادی هستند که عزت و غرورشان شدیدأ بخاطر مهریه له و نابود شده است، لطفأ دادرس باشید.
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    4 16
    این سوسول بازیا چیه؟! ما 5 تا داداش بودیم هر5 تامون رفتیم.
  • محمد IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    13 7
    سلام حلا دیگه 8ماه دنبال معافی پسرم که تک فرزند بود بودم قبول نکردن چون بیمار هستم زیر نظر دکتر چند نوبت بستری یک ماه در بیمارستانم دارم حالا که خدمتش تمام شده
  • سارا IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    14 1
    سربازی اگه هست یا برای پولدار و فقیر یکسان باشه یا اجباری نباشه،کسی ک پولداره ب هوای تحصیل می‌فرسته خارج و تمام. اما کسی که فقط و فقط یک فرزند داره،تازه پدرش ارتشی بوده 9 سال نقطه صفر مرزی خدمت کرده بهمراه همین بچه،بعد دبه میکنن که باید ده سال می‌بود.حتی ب این بچه نخبه کسری هم ندادن.پدرشم ک بعد ی عمر خدمت 15تومنم نمیگیره..تو مملکت ما پولدار باش راحت باش.
  • ک.م IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    17 1
    آره هم خدمتی پسرم رو که خیلی آدم کرد.الان سینه قبرستان خوابیده. طفلک یگانه فرزند خانواده اش بود.در زندان خدمت می کرد.اینقدر غذای سرباز مزخرفه و کمه.رفت اونطرف خیابان یک ساندویچ فلافل بخره که یک ماشین شاسی بلند با برخورد به وی به آسمان پرتابش کرد و در دم کشته شد😭😭
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    13 2
    اینهمه کمبود معلم در روستاها وجود دارد.به سربازان آموزش آموزگاری بیاموزید تا در مناطق محروم به تدریس کودکان و نوجوانان مشغول شوند.یا آموزش پرستاری و بهیاری بهشون بدهید که در مناطق محروم و دور از دسترس خدمت کنند
  • محمد IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    7 0
    قوانین خرد و کوچک که حتی کسری از یک دهم درصد هم نیستند و برای آحاد جامعه ارزشی ندارد چه فایده؟؟؟خبر بدهید که یارانه ۹۰ درصد مردم که در فلاکت هستند ۱۰الی۲۰برابر شده اون وقت تیتر بزنید.
  • هموطن IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    6 0
    سربازی باید اختیاری باشد نه اجباری با حقوق کافی و احترام به سرباز مدافع وطن نه اینکه تو لباس سربازی تو پادگان کشته بشه و بگیم جانباخته
  • ح IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    2 0
    خبرتان دست دوم است این قانون حدودا تیرماه ابلاغ و اجرایی شده.
  • ایرج یوسفزادهد IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    1 0
    با احترام وسلام وتقدیر از این کار خوب .اما فکر تشویقی برای ما که ۲۷در نقطه صفر مرزی بلوچستان خدمت کردیم بدون حقوق با شرایط دشوار حالا وسه اضافه کردن خدمت به سابقه بیمه شرط گذاشتن قبل از خدمت ۲ سال بیمه پرداخت کرده باشیم خوب آن زمان من‌خودم سر کار بودم شرط بیمه داشتن پایان خدمت بود .از مسولین خواهشمندیم کاری برای ما بکنن که بدون پرداختوجهی اقلا مدت زمان خدمت به سابقه بیمه ما افزوده شود مساعدتی در حق ما بفرمایند که مستاجر و خرج ومخارج معیشت کلافه مان کرده بخاطر رضای خود مارا دریابین. باتشکر
  • رضا IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    1 7
    معافیت تک فرزند پسر باعث می‌شود که درآینده از هیچ خانواده‌ای پسری نباشد که به خدمت سربازی برود زیرا اکثر خانواده ها یک پسر دارند و آن هم معاف است. بهتر است در رابطه با این قانون تجدید نظر شود.
  • م IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    3 0
    من 24ماه خدمت کردم برجی 1500تومان حقوق گرفتم بعد از سربازی 4میلون بیمه سربازیم را خریدم فکرش را که میکند اصحاب کف هم این چنین نبودن
  • م IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    6 1
    پسر من رفته دفتر چه آماده به خدمت بگیره تا الان 3ملیون خرج کرده یعنی اینکه به زور میبرن سربازی پول معاینه ودفتر چه هم از خودمون میگیرند ببینید چقدر ...
  • یونس نجفی س،و IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 1
    باسلام وخسته همه خوب هستن بدنداریم
  • رضا IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    2 0
    چرا این قانون برای پدران معلول نیست که یکی از فرزندانشان معاف بشه حتما باید درجه شدید باشه چه فرقی میکنه که شدید باشد یا تخفیف در هرصورت باید معاف بشه
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    2 0
    سلام.دو سال سربازی در خدمت دولت .دو سال بهترین لحظات جوانی در سربازی می گذارنیم از این بابت وطن هست پاره تنم هست. .وقتی تمام میشود .میری دنبال کار .که نیست .چرا ؟؟؟ چون همه کارها را افغانها بدست گرفتند .......
  • حمیدرضا IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    5 0
    منم 22سال پیش رفتم خدمت تو اینهمه سال هیچ وقت کارتش بدرد من نخورد الانم نمیدانم کجا هست کجا گذاشتم
  • خالد شریفات IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    2 1
    سلام و عرض ادب . من فرزند اخر خانوادم و ۳ برادر دارم دو تا از برادرام خدمت کردن و یکی از برادرام معلول شدید میباشد و من پیگیر معافیت از خدمت شدم ولی بهزیستی گفتند که شامل شما نمیشه چون ۳ تا فرزند سالم هستید و یک فرزند معلول دارید ، ایا الان این فرصت شامل من میشود ؟
  • معین IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    3 2
    سربازی خوبه نه دیگه دوسال با شش ماه هم مرد میشی اگه قسمت باشه
  • سجادی GB ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    8 0
    من یه مادر هستم و یه تک پسر دارم که الان باید پسرم بره سربازی افسردگی داره مطمئنم اگه بره حتما به خودش اسیب میرسونه ...این دغدغه اجباری رفتن رو بردارید و جوونارو بزارید برن دنبال زندگیشون من مادر موندم چه خاکی بسرم کنم لطفا جوابمو بدید
  • GB ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    5 0
    تورو خدا تک پسرها رو معاف کنید من یه پسر دارم که خرج زندگیمو میده اما برادر و خواهر یا پدر پیر نداره گرفتار شدم
  • US ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    3 10
    سربازی یک وظیفه است و همه باید بروند
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    5 5
    تک فرزند پسر را معاف کنید چون اگر۱۰ سال کار باشه کار کنه باز نمی تواند خونه بسازد و زن به گیرد حالا ماشین هم جدا
  • علی IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    6 1
    معافیت دو فرزندی بالای ۳۵ سال چی شد، برای بار سوم مجلس تصویب میکنه شورای نگهبان رد میکنه ،با چهل سال سن بادو بچه کی میتونه بره خدمت ،
  • میلاد IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    6 1
    سلام سه تا برادر دارم ازدواج کردن ومن هنوز موندم وخواهر معلول دارم جزو من میشه یانه؟
  • منصور نیکنلم DE ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    4 2
    سلام سربازی دوسال زیاداست باید یک سال شود وقتی یه خانواده 3نفری 2برادرش رفته باشن خدمت باید برادر سومی معاف شود لطفا پیش نهاد بشود
  • خواهرشهید US ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    3 2
    تک پسرها معاف کنی
  • فرهاد زارعی IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    5 0
    جهت معافیت . اگه بخش نامه و قانون جدیدی هست درست صریح خلاصه و محترمانه به اطلاع عموم بگذارید ، از بالای صفحه فقط ۵۰ خط حرف بی ربط و اضافه نوشتید که برسید به اصل مطلب ، لطفاً به مخاطبان احترام بگذارید . 🙌
    • محمد جواد IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      2 0
      من پای راستم پرانتزی و انحراف داره مادرزادی و قند و چربی و فشار هم دارم میشه از معافیت دائم برخوردار باشم
  • سید علی موسوی IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    1 1
    ضرب نخورین دو پانصد اونم با کمک خیرین
  • امیر IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    3 0
    ای بابا چه ... زدی دو تا خبر دروغ میخوای بدی یک ساعت مقدمه چیدی
  • کبری طاهری IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    3 1
    بنده سه تا پسر دارم دوتاش خدمات کردند تموم شد آخری هم تو چهارده خدمات هست امریه گرفته ولی اصلا راضی نیست چرا باید سرباز امریه ۲۴ خدمت باشه فوق لیسانس نخبه مملکت بعد باهاش خیلی بد برخورد میکنند هر روز فقط روز شماری میکنه تا خدمتش تموم بشه حفظ کل قرآن هست یکسری آدمها سرباز رو زیر دست خود میدونند حداقل قانون حقوق سرباز را اجرا کنند
  • , ناصر موسایی SG ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    1 0
    کجا باید بسته کمک معیشتی بگیریم پسرم سربازه
  • دیدبان IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    3 0
    هر زمان نور چشمی را می‌خواهند معاف کنند یه قانون تصویب می‌کنند بعد از انجام کار آن قانون را یک ایرادی می‌گیرند روز از نو
  • مهدی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    2 1
    سن پدر ملاک نیست؟
  • ندارالملک IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    1 0
    در قدیم وقتی پسرها می رفتن سربازی بعد بعد از تمام شدن خدمت سربازی مرد می شدن و برمی گشتن خانه ولی حالا نمی دانم الله اعلم
  • ممد IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    2 0
    دو سال بیگاری کشیدیم نه حقوق نه بیمه توی لشگر۹۲ گرما شرجی ...
  • مسعودعلیزاده IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    2 0
    ممانعت مسولین نظام پزشکی و پزشکان از درمان بیماران با هزینه های سرسام اورونامتعارف در دولت و مردم تا ثبت نام در پیشخوان وکادر درمان📅📅📅۱۴۰۷
  • محمد IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    1 0
    این قانون از سال ۱۳۸۰ بوده ک خیلی ها وقتی رفته‌ بودن خدمت متوجه شدن و تونستن معاف بشن
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    2 1
    خدا براتون خوش نخواه بهترین روزهای خوبم درشرجی بندرعباس بودم که الان همه راازخدمعاف می‌کنید پس ماچی
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    3 0
    کاری کنیدکه کسی دیگر به خدمت نرود هر روز خدمت را آب و دوغی کتید.واین قانون را جوانهای ما می بینند کارت پایان خدمت میخواهند چه کار کنند به چه درد میخورد طرف رفت مرز زاهدان وکشته شد طرف راحت معاف شد الله برکت الله
  • t.me/AmouKhashi IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    1 0
    من اصلا پیگیر نیستم..!
  • US ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    1 0
    چی میگید شماها که سربازی بده ؟؟؟ پسر باید بره سربازی مرد بشه بفهمه دنیا دست کیه؟ اونم پسرای امروزی
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    1 0
    چرا در زمانی که گرانی بیداد می کنه وباید همه اعضای خانواده کار کنن تا بتواند زنگی بخرونمیری داشته باشند یکی‌از نفرات دوسال مجانی بره خدمت
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    سلام ببخشید این قانون شامل حال بیماران تالاسمی ماژور هم میشه