در حالی که کشاورزان اصفهانی خواستار بازگشایی آب زاینده‌ رود برای آبیاری کشت و زرع خود هستند، هنوز هیچ تاریخی به آنان اعلام نشده ‌است.

بازگشایی زاینده رود

به گزارش همشهری آنلاین عضو هیئت مدیره اصناف کشاورزی اصفهان با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امسال پیش‌بینی شده بود که بارندگی فصل زمستان کافی و خوب باشد و در بهمن نیازی به بازگشایی آب زاینده‌رود برای آبیاری زمین‌های کشاورزی نباشد، اما فصل پر بارشی نداشتیم.»
حسین محمدرضایی افزود: «زمین‌های کشاورزی به شدت به آب نیاز دارد و اگر تا ۲۰ بهمن زاینده رود بازگشایی نشود، گندم‌های کشت شده یا از بین می‌رود یا محصول بی‌کیفیتی خواهیم داشت.»
محمدرضایی با اشاره به تجمع ۶۰۰ کشاورز اصفهانی در مقابل ساختمان آب منطقه‌ای استان اصفهان ادامه داد: «مسئولان آب منطقه‌ای استان که باید تصمیم بگیرد، موضوع را در زمین کارگروه سازگاری با کم آبی می‌اندازد و آنان هم به رئیس حوضه زاینده‌ رود که در تهران است محول می‌کنند. کشت کشاورزان اصفهانی منتظر آب است و از تهران باید تصمیم گرفته شود.»
محمدرضایی در مقایسه میزان آب پشت سد نیز گفت: «بهمن ۱۴۰۱ که آب زاینده رود باز شد، ۱۶۰ میلیون مترمکعب ذخیره سد بود و امسال ۲۸۰ میلیون مترمکعب ذخیره سد است. با این حال هنوز برای رساندن آب به زمین‌های کشاورزی به ما پاسخ نداده‌اند. بارندگی امسال هم برای کشت غرقابی گندم چاره‌ساز نبود.»

بیشتر بخوانید:
عصر جدید برای ‌قنات ‌دوران ساسانی | بزرگترین مخزن ذخیره آب شرق کشور اینجا ساخته می ‌شود

کد خبر 828677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    1 0
    کدام آب سد برای آشامیدن آب ندارد چه برسد به کشاورزی
  • Borzoo NO ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    1 0
    ...پرنده های مهاجـر هم از سالها پیش پرواز چارتــــر دست جمعـــی خود را به آنجـــا کنســـل کردند.. کشاورزان هم باید قیــد محصولات را بزنند و به شهرها کوچ کنند و دستفروش شوند