اورشلیم پست در گزارشی اذعان کرد: پایگاه هوایی پالماخیم محل استقرار بخش دفاع هوایی نیروی هوایی ارتش اسرائیل است.

پالماخیم

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: پایگاه خبری اورشلیم پست اسرائیل در گزارشی خبر حمله سپاه به ماکت شبیه‌سازی شده یک پایگاه هوایی اسرائیل را بازتاب داد.

در بخش‌هایی از این گزارش آمده است:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پاسدار را در ۴۵ سالگی انقلاب با شلیک موشک‌های بالستیک به یکی از پایگاه‌های شبیه‌سازی شده نیروی هوایی اسرائیل جشن گرفت.

پایگاه هوایی پالماخیم همچنین محل استقرار بخش دفاع هوایی نیروی هوایی ارتش است که مسئول چتر حفاظتی جامع آن برای مقابله با تهدیدات موشکی فزاینده است.

این شبیه‌سازی به‌عنوان بخشی از یک نمایش و جشن کلی در روز پاسدار به نمایش درآمد، همزمان شلیک موشک‌ها از زیردریایی‌ها و قایق‌ها در ویترین اقدامات روز پاسدار سپاه قرار گرفت. موسسه آمریکایی پژوهش رسانه‌ای خاورمیانه (MEMRI) گزارش داد مدل ماکت این پایگاه هوایی در بیابان ایرانی ساخته شده است.

موشک‌های جدید عماد و قدر به مناسبت تعطیلی ملی آنها اعلام شدند. به گزارش رسانه دولتی ایران، ظاهراً موشک‌ها دقت و برد خود را در میان جنبه‌های دیگر خط تولیدشان افزایش داده‌اند.

رسانه‌های ایرانی مدعی شده‌اند که پایگاه هوایی پالماخیم «محل اصلی استقرار جنگنده‌های اف-۳۵ رژیم صهیونیستی» است. پالماخیم یک پایگاه حیاتی در جنگ اسرائیل علیه حماس در غزه است.

ماه گذشته، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از پایگاه پالماخیم اعلام کرد که اسرائیل در حمله به ایران تردیدی نخواهد داشت، در پیامی روشن به کشوری که مسئول تامین مالی تمامی حملات گروه‌های نیابتی به اسرائیل و فرستادن مامورانی برای ترور اسرائیلی‌ها و یهودیان در سراسر جهان است.

بنا بر گزارش‌ها، سپاه پاسداران از ابعاد مساحت این پایگاه هوایی برای ساخت اهداف خود و اندازه‌گیری موشک‌های جدید استفاده کرده است.

موسسه آمریکایی پژوهش رسانه‌ای خاورمیانه (MEMRI) به گزارش‌های محلی استناد کرد که «این نمونه‌ای از کاری است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صورت حمله به خاک ایران می‌تواند انجام دهد».

رسانه‌های دولتی همچنین گزارش دادند که موشک‌های سوخت مایع عماد بسیار انفجاری‌تر بودند. این رسانه ادعا می‌کند که این موشک‌ها می‌توانند اهدافی را در هزار و ۷۰۰ کیلومتری با اختلاف فاصله کمی از بین ببرند.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از موفقیت ادعایی در پرتاب موشک‌های بالستیک دوربرد از یک کشتی جنگی برای اولین بار به خود می‌بالید.

وی گفت: «این دستاورد جدید دامنه نفوذ و قدرت دریایی ما را به هر مکان دلخواه افزایش می‌دهد، زیرا کشتی‌های جنگی اقیانوس‌پیمای ما می‌توانند در هر نقطه از اقیانوس‌ها باشند. هیچ مکانی امن برای هیچ قدرتی که بخواهد برای ما ناامنی ایجاد کند، وجود نخواهد داشت.»

کد خبر 832584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 20
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    4 0
    جانم فدای رهبر در هرنقطه از جهان آماده شهادت در راه دفاع از ایران واسلام هستم
  • بختیاری IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    ماشاالله به ایران🚀🚀🚀﷼﷼﷼
  • محمد IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    5 0
    ماشاءالله ماشاءالله به قدرت سپاه پاسداران به تمام افراد نیروهای نظامی وامنیتی کشور افتخار می‌کنیم خدا حفظتان کنه انشاءالله
  • م IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    اتان یابو دهن گاله ات رو ببند والا تل‌آویو و حیفا روی سرتو و دیگر صهیونیست ها خراب میشه ... خوردن بی جا ممنوع یابو. روح تهرانی مقدم شاد
    • ولی اله پاشاپور CH ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 0
      درود برسپاه خار چشم دشمنان ایران
  • mostafasaleh IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    مرگ بر اسراییل و انریکا کودک کش. دوران بزن و در رو خیلی وقت تمام شده
  • قدرت طهماسبی IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    2 0
    ما جنگنده جدید در حد آف 35 یا آف 22 نیاز داریم
  • مجید IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    میگم اگه اسراعیل این حمله را تلافی کند ولله قسم ما هم مجبور میشیم وارد عمل شیم
  • حامد IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه، در عمل فکر نکنم .
  • محمدصادق هستم IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 1
    افتخار می‌کنم که در ایران عزیز زندگی میکنم از نظر اقتصادی مشکل داریم ولی خدا را شاکرم که امنیت داریم دست مریزاد به همه نیروهای نظامی امنیتی کشورم خدا حافظ شما عزیزان باشد یک موشک قوی و قدرتمند به همین پایتخت رژیم خونخوار وادمخوار اسراییل غاصب بزنید دلمون خنک بشه
  • علی خدایی نژاد IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    هیچ غلطی نمیتواند بکند البته اسراییل
  • افشین US ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    امیدوارم ایران با ایجاد هوش مصنوعی برای همه ابزار نظامی و ایجاد یک قدرت دفاع هوایی مطمئن خیال کشور رو از حملات هوایی راحت کنه..چون قدرت های پوشالی مثل آمریکا و اسرائیل و انگلیس ارتش ندارن فقط نیروی هوایی و موشکی دهرن که با مقابله موثر هیچ غلطی نمیکنن بکنند..البته این احمق ها باید نگران صبر استراتژیک رهبر هم باشند..کافیه بیش از حد پر رویی کنن تا رهبرم فرمان ساخت بمب هسته ای رو صادر کنه انوقت خواند دید دو هفته ای اولین آزمایش هسته در کویر لوت کویر رو به لرزه در میاره.
  • واحد IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    صهیونیست. ها اگر. خریت. کنند. ومرتب. اشتباهی. شوند. به. قیمت. نابودی. آنها. تمام. خواهد شد وایران. د. این. خصوص. به. تردید. نخواهد. کرد صهیون مواظب باشد
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    درود بر سپاه پسداران انقلاب اسلامی جانم فدای امام خامنه ای عزیز درود بر نظام جمهوری اسلامی ایران
  • ناشناس IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    بسم الله الرحمن الرحیم وقتی کشوری باداشتن وسعتی به این کوچکی کودکان و زنان ومردان که افریده خداوند یکتا هستند در مقابل چشم میلیارد ها انسان ( انسان نماها) قتل عام میکند و هیچ ارزشی به حقوق بشر خود تعریف کرده هم پایبند نیست پس بر انسانهای ازاده تکلیف ایجاد میکند که به هر نحو ممکن این موجودات درنده خوی را ازبین برده تا جهانی ارام برای سایر انسانها فراهم گردد به امید روزی که عدالت جای خود را باز یافته تا افریدگان خداوند در صلح و ارامش در کنار هم زندگی ارامی داشته باشند
  • مهدی US ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    ما به قدرت بازدارندگی کشور افتخار میکنیم ولی مملکتی که به فکر قشر کم درآمد نباشه از درون متلاشی میشه .یه ذره هم به فکر فقر باشید با گفتگوی تلویزیونی و شعار چیزی حل نمیشه
  • کارگر IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    اسراییل و آمریکا هیچ غلطی نمیتونن بکنن
  • عاشق ایران سرباز وطن IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    1 0
    سپاه پاسداران جمهموری اسلامی ثابت کرده از هیچ قدرت نظامی هراس ندارد و همیشه در حالت اماده به تهاجم است
  • حسن روزدار IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    درودبرایران و ایرانی هاکه فرزندانی به دنیاآورده اندتاسپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارتش جمهوری اسلامی ایران راتشکیل داده اند درودبرشرفت ای پاسدارسپاه درودبرشرفتان ای پاسداران سپاه درودبرشرفتان ای ارتش وارتشیان همیشه قهرمان کشور د ر و د
  • سرباز وطن IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت رزمندگان غیور ایران
  • حاج جعفر IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    سلام خداوند بر شهیدان سلام بر روح بزرگ شهید سلیمانی سلام بر روح شهدا جنگ تحمیلی و سلام بر غزه،، الله اکبر لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم سرفراز باد سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران مرگ بر اسرائیل