عباس سلیمی نمین گفت: امکان دارد به سازوکارهای نظارتی و ردصلاحیت انتقادات و ملاحظاتی از سوی افرادی وارد شود، اما اینکه مدعی شویم کلیت این انتخابات یک بازی از پیش تعیین شده یا انتصاب از سمت نظام است توهین به شعور طیف مردم است.

سلیمی نمین

به گزارش همشهری آنلاین، چند روزی به انتخابات دوزادهمین دوره از مجلس شورای اسلامی نمانده و دور تند فعالیت رسانه‌ای دشمن و بدخواهان داخلی در جهت قطعا ارتباط مردم با صندوق‌های رأی را شاهدیم. بیان شبهاتی از دیکتاتوری دینی گرفته تا انسداد سیاسی، فعالیتی است که ضدانقلاب برای کم‌فروغ کردن مشارکت در انتخابات انجام می‌دهد. در این باره چند کلامی با عباس سلیمی‌نمین کارشناس سیاسی گپ و گفت داشتیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

اتهام خودکامگی به نظام توهین به مردم است

سلیمی‌نمین در ابتدا با اشاره به شبهه مربوط به خودکامگی در نظارت استصوابی شورای نگهبان گفت: اتهام خودکامگی و انتصاب‌گری از سوی شورای نگهبان یا نظام یک توهین آشکار به آن دسته از جریاناتی است که به شکل جدی در فضای سیاسی و انتخاباتی کشور دست به فعالیت می‌زنند. امکان دارد به سازوکارهای نظارتی و ردصلاحیت انتقادات و ملاحظاتی از سوی افرادی وارد شود، اما اینکه مدعی شویم کلیت این انتخابات یک بازی از پیش تعیین شده یا انتصاب است توهین به شعور طیف مردم است!

چرا افرادی که با قانون مخالف هستند باید در مجلس بیایند؟

وی افزود: افرادی که چنین حرف‌هایی می‌زنند قصد فشار آوردن بر نظام را دارند و اساساً با قانون اساسی ما مخالف هستند. افرادی بودند که نه تنها در چهارچوب قانون عمل نکردند بلکه در کارنامه خود حمایت‌هایی از کشورهای خارجی داشتند تا بیایند و به ایران حمله کنند!‌ حقیقتاً طبیعی است که چنین افرادی نباید در کشور نقش و کرسی داشته باشند، چرا باید افرادی که ذیل قانون عمل نمی‌کنند باید در انتخابات حضور پیدا کنند و تأیید صلاحیت شوند؟ اساس حضور در مجلس تقنین و القای قانون‌گرایی است، این افرادی که اساس قانون اساسی را قبول نکردند جایی در این نهاد نباید داشته باشند.

با قهر کردن مشکلات کشور حل نمی‌شود

سلیمی‌نمین در ادامه درمورد این موضوع که برخی به دلیل وضعیت بد اقتصادی در انتخابات شرکت نمی‌کنند و این عدم مشارکت را نوعی اعتراض قلمداد کردند گفت: به نظرم کسانی که معیشت و اقتصاد را دستمایه عدم مشارکت قرار می‌دهند باید در خلوتی با خود تنها شوند و این سؤال را از خودشان داشته باشند که آیا شخص شرکتی در انتخابات نداشته باشد، وضعیت بهبود پیدا می‌کند؟ آیا لغزش‌ها و کاستی‌ها با انفعال در انتخابات ترمیم می‌شود؟ این نکته بسیار مهم است که اگر مشارکت باشد راه برای حضور افراد ضعیف‌تر باز می‌شود. ضمناً‌ این نکته هم گفتنی است که قرار نیست کل مشکلات کشور از دریچه مجلس و در یک دوره مجلس حل شود.

کد خبر 835284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    0 3
    اصلاح طلب ها قهر کردند چون خودشون ميدونند رای نمی آورند چون می‌دانند چه کرده اند چون خجالت میکشن از این همه سال راس امور بودن و کارنامه صفر شون