هند رقیب پاکستان، روز سه شنبه به انتخاب نخست وزیر جدید این کشور واکنش نشان داد. مودی روز سه شنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به شهباز شریف به عنوان نخست وزیر پاکستان تبریک می‌گویم.»

نارندرا مودی

به گزارش همشهری آنلاین، از سال ۱۹۴۷ و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس، هند و پاکستان سه بار با هم جنگیده‌اند. در آخرین رویارویی، ۹ هزار نظامی پاکستانی کشته و بیش از ۲۵ هزار نفر از آنها مجروح شدند.

به گزارش وبگاه «اینترنشنال نیوز» یک روز پس از سوگند «شهباز شریف» به عنوان بیست و چهارمین نخست وزیر پاکستان، «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به او تبریک گفت.

مودی روز سه شنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به شهباز شریف به عنوان نخست وزیر پاکستان تبریک می‌گویم.»

پیش از این سران و دیپلمات‌های مختلف جهان از جمله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و برخی دیگر به او تبریک گفتند.

هند نیز در جنگ با پاکستان چهار هزار کشته و زخمی داد. این جنگ منجر به ترسیم «خط کنترل» در منطقه کشمیر شد که بر اساس آن ایالت «جامو و کشمیر» به مرکزیت شهر «سرینگر» را به هند و مناطق کوهستانی با جمعیت کمتر در اختیار پاکستان قرار گرفت.

چین رقیب هند نیز روز سه شنبه در پیام تبریکی اعلام کرد که پاکستان در دوره نخست وزیری شهباز شریف به دستاوردهای بزرگتری دست می‌یابد.

کد خبر 837130
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha