سخنگوی شورای نگهبان گفت: جلسه فوق‌العاده شورای نگهبان شنبه با دعوت از نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات برگزار می‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، عباسعلی کدخدایی افزود: در چند روز گذشته جلسه‌ای در خدمت رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی با حضور اعضای ستادهای انتخاباتی نامزدها تشکیل شد و ایشان و بیاناتی داشتند از جمله درباره صیانت از حدود 40 میلیون آرایی که در صندوق‌های رای ریخته شده است.

وی ادامه داد: طبعا شورای نگهبان هم براساس وظایف نظارتی خود که در طول سالیان گذشته داشته است براساس قوانین، وظیفه نظارتی خودش را اعمال می‌کند.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری، در جلسه عمومی دیروز شورای نگهبان شکایات واصله در نوبت صبح و عصر بررسی و در نهایت مقرر شد در جلسه فوق العاده شنبه نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات شخصا در جلسه شورای نگهبان تشریف بیاورند و مطالب خودشان را به صورت مستقیم با اعضای شورای نگهبان مطرح کنند تا تصمیم گیری شود.

کدخدایی اضافه کرد: ما در عین حال بررسی دقیق شکایات واصله را آغاز کرده ایم و با توجه به تکلیفی که شورای نگهبان برعهده بخش انتخاباتی شورا نهاده است تقسیم بندی و دسته بندی شکایات آغاز و ارتباط با دفاتر استانی و هیئت های نظارتی ما برقرار و در واقع بررسی جزئی و تفصیلی شکایات هم آغاز شده است.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه گفت: در گزارش‌های متعددی که در ظرف زمانی دریافت شکایات برای ما ارسال شده است یکی از نامزدان در حدود390 مورد گزارش تخلف برای ما ارسال کرده است که شامل کمبود تعرفه و تاخیر در ارسال تعرفه ها در حدود 51 مورد، ترغیب و اجبار مردم به یکی از نامزدها در حدود70 مورد، ممانعت و اخراج نمایندگان تعدادی از شعب در حدود 70 مورد، ممهور نکردن شناسنامه افراد و رای گیری از افراد غایب 21 مورد و یا خارج شدن صندوق های سیار در مسیر اصلی حدود 7 مورد است.

کدخدایی گفت: یکی دیگر از نامزدهای معترض هم در حدود 96 مورد گزارش تخلف برای ما ارسال کرده است که شامل کسری تعرفه 10 مورد، جلوگیری از ورود نماینده کاندیدا به پای صندوق رای 3 مورد، تخلفات تبلیغاتی 20 مورد و خرید و فروش آرا 3 مورد و استفاده از شناسنامه های المثنی و فاقد مهر 5 مورد است.

وی اضافه کرد: همچنین نامزد دیگری هم در این مورد در حدود 160 مورد گزارش تخلف برای ما ارسال کرده است که شامل کمبود یا زیادی تعرفه ها در برخی حوزه ها 11 مورد، تبلیغ به نفع کاندیدای خاص 6 مورد، استفاده از امکانات دولتی 6 مورد، تخلفات عوامل اجرایی 43 مورد است.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان یادآور شد: اینها مواردی است که نامزدهای معترض به صورت جزئی برای ما تخلفاتی را ارسال کرده‌اند.

کد خبر 83776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز