مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶
۰ نفر

شاید خبر را شنیده باشید؛ «حمید بهبهانی» وزیر اسبق راه و شهرسازی دولت نهم که طرح احداث دوربرگردان‌ها ابتکار وی بوده، روز گذشته بر اثر بیماری درگذشت.

بهبهانی

به گزارش همشهری آنلاین، اگر به یاد داشته باشید چند سال قبل و در زمان دولت نهم، آقای بهبهانی که در دانشگاه استاد مشاور رئیس‌جمهور اسبق بود و بعدتر وزیر راه و شهرسازی دولت نهم شد، طرح دوربرگردان‌ها را در پایتخت به اجرا در آورد. رئیس‌جمهور دولت نهم، قبل از اینکه به پاستور برود، شهردار تهران بود و استاد قدیمی‌اش را با خودش به شهرداری برد و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک را به او سپرد.

با اجرای طرح جنجالی دوربرگردان‌ها، در بیشتر خیابان‌ها و اتوبان‌ها دوربرگردان کار گذاشته شد که البته در زمان خودش منتقدان زیادی داشت. با اینکه آقای بهبهانی معتقد بود این طرح، یک پروژه نو و جدید است و حتی اختراع دوربرگردان‌ها را به نام خود ثبت کرده بود!

اما کارشناسان شهرسازی این حجم از دوربرگردان در شهر را بیشتر موجب تصادف و ترافیک می‌دانستند و گزارش‌ها هم حکایت از بروز تصادفات به‌ویژه در اتوبان‌ها و سر دوربرگردان‌ها داشت. این شد که در شهرداری بعدی، میراث آقای بهبهانی، یعنی بسیاری از این دوربرگردان‌ها جمع شد تا طرح آقای وزیر بیشتر از این به شهر خسارت نزند.

آقای بهبهانی در دولت نهم وزیر راه و ترابری بود و بعد از چند سقوط پر و سروصدای هواپیما، استیضاح شد. اما رئیس‌جمهور که به‌شدت از استیضاح او عصبانی بود، راه جدیدی برای آوردن او به دولت آورد و استادش را به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفتکش منصوب کرد. همین کار هم با انتقادات زیادی مواجه شد.

مرحوم بهبهانی که در سن ۸۳ سالگی و بعد از تحمل مدتی بیماری درگذشت، متولد شیراز بود.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 837949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha