همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از نصب 300 دوربین ثبت تخلف در مبادی ورودی محدوده‌های طرح ترافیک خبر داد.

به گزارش مهر، مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه 104 ورودی به محدوده طرح ترافیک شناسایی شده است گفت: بر اساس برآوردهای اولیه حدود 300 دستگاه دوربین ثبت تخلف در 104 ورودی محدوده طرح ترافیک نصب خواهد شد.

مهندس حجت‌الله بهروز با بیان اینکه پروژه کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه‌های شهر تهران است که پروژه‌ای ملی محسوب می‌شود گفت: طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک بر جدیدترین سیستم‌ها و دانش نوین در دنیا استوار است که می‌تواند تحولی در کنترل و نظارت محدوده ترافیک ایجاد کند.

این کارشناس طرح ترافیک افزود: سیستم انتخابی برای کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک سیستم تشخیص پلاک خودروها است و با این سیستم کلیه پلاک‌های عمومی، خصوصی، دارای مجوز و فاقد مجوز تردد در محدوده طرح به خوبی تفکیک و شناسایی خواهد شد و کسانی که بدون مجوز وارد محدوده طرح ترافیک شوند تا 48 ساعت بعد از تخلف برگه‌های جریمه را درب منازلشان دریافت خواهند کرد.

بهروز با تاکید براینکه ضریب اطمینان طرح مکانیزه محدوده طرح ترافیک 100 درصدی است و در واقع هر خودرویی که بدون مجوز وارد محدوده طرح ترافیک شود به طور حتم شناسایی و جریمه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: البته اجرای طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک به معنای حذف نیروهای راهنمایی و رانندگی در این محدوده مهم شهر نیست و در واقع سیستمی است که به مسئولین راهنمایی رانندگی کمک می‌‌کند تا نظارت دقیق‌تر و راحتری بر محدوده طرح ترافیک داشته باشند.

حجت الله بهروز ادامه داد: ماموران راهنمایی رانندگی کما‌کان در ورودی‌ها و داخل محدوده طرح ترافیک حضور خواهند داشت تا کسانی که مجوز ندارند نتوانند وارد محدوده طرح شوند و در واقع طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک تهران می‌تواند به عنوان یک سیستم مکمل، شرایطی را فراهم سازد تا مسئولین نیروی انتظامی بتوانند با تسلط بیشتر و نظارت دقیق‌تر مانع از ورود خودورهای فاقد مجوز به محدوده طرح شوند.

بهروز با بیان اینکه از روش تشخیص پلاک خودرو برای کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک در بسیاری از شهرهای دنیا استفاده شده است گفت: الگوی ما برای اجرای این طرح شهر لندن بوده که یک نمونه کاملا موفق است و پیش بینی می‌شود با اجرای طرح مکانیزه محدوده طرح ترافیک بتوانیم از ورود خودروهای فاقد مجوز به محدوده جلوگیری کرده و نظارت دقیق و خوبی را اعمال کنیم.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران داشتن شبکه گسترده فیبر نوری را بستر مورد نیاز برای اجرای این طرح دانست و افزود: خوشبختانه بستر لازم برای اجرای این طرح که شبکه منسجم از فیبر نوری است طی چند سال اخیر فراهم شده به گونه‌ای که اکنون 400 کیلومتر فیبر نوری در تهران وجود دارد.

بهروز تصریح کرد: برای اجرای طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک 100 کیلومتر فیبر نوری نیاز داریم که سال گذشته 30 کیلومتر از این میزان محقق شد و طی 2 تا 3 ماه آینده 70 کیلومتر دیگر فیبر نوری برای اجرای طرح محقق خواهد شد.

همچنین بهروز با بیان اینکه پیمانکار این پروژه انتخاب شده و در مرحله عقد قرار داد با پیمانکار هستیم اظهار کرد: به زودی عملیات اجرایی طرح مکانیزه محدوده طرح ترافیک آغاز خواهد شد و به طور حتم تا پایان سال این طرح به طور کامل اجرایی خواهد شد.

کد خبر 83818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز