چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲
۰ نفر

دربی امروز غیر از ایرانی‌ها تماشاگران دیگری هم دارد؛ ازبک‌ها. حضور ۲بازیکن فوتبال این کشور در ایران، دربی تهران را برای آنها هم جالب توجه کرده است.

ماشاریپوف

همشهری آنلاین: هیجان دربی تهران این‌بار به ازبکستان هم خواهد رفت، چراکه ۲ستاره تیم ملی این کشور و ۲نفر از مهم‌ترین بازیکنان حال‌حاضر فوتبال ازبکستان، در این بازی مقابل هم قرار می‌گیرند.ماشاریپوف با لباس آبی و اورونوف با لباس قرمز، نقشه‌های بزرگی برای این بازی دارند. آنها قبل از نخستین دربی‌شان، به چهره‌هایی محبوب در فوتبال ایران تبدیل شده‌اند اما شهرآورد حتی می‌تواند سکوی پرتاب بلندتری برایشان باشد.

هم‌تیمی‌ نه، رقیب

جواد نکونام حتی قبل از اسم بردن از ماشاریپوف، به‌دنبال جذب اورونوف بود و حتی در گفت‌وگویی از این بازیکن اسم آورد اما باشگاه در نهایت اورونوف را جذب نکرد و این بازیکن راهی باشگاه پرسپولیس شد. در حقیقت اگر جذب او از سوی استقلال اتفاق افتاده بود، حالا هر دو نفر در یک طرف میدان بازی می‌کردند اما تقدیر این بود که اوستون و جلال، در دو طرف این بازی بزرگ قرار بگیرند. شاید خیلی‌ها در ازبکستان، این بازی را زنده تماشا کنند. هم جلال و هم اورونوف در این بازی خاص و حساس، بازیکنان ثابت تیمشان خواهند بود. ۲مربی نیز کاملا به این ۲نفر اعتقاد دارند.

۲ستاره زهردار

هم ماشاریپوف و هم اورونوف، در تیم‌های جدیدشان شروعی درخشان داشته‌اند. جلال‌الدین در نخستین بازی با لباس استقلال گل زد و این هفته در بازی با استقلال خوزستان پاس‌گل داد. اورونوف نیز بعد از چند بازی بسیار خوب، بالاخره نخستین گلش برای پرسپولیس را در بازی حساس به فولاد زد. تجربه ماشاریپوف بعد از سال‌ها حضور در سطح اول فوتبال آسیا و تکنیک ناب ستاره جوان ازبکستانی پرسپولیس، می‌تواند گره این بازی را برای هر دو تیم باز کند. باید دید که کدام یک حضور درخشان‌تری در این بازی خاص خواهند داشت.

وقت نگرانی است؟

اینکه فوتبال ازبکستان صاحب چنین ستاره‌هایی شده، نشان می‌دهد که آنها در مسیر تبدیل‌شدن به یک قطب در آسیا هستند. به این فهرست باید ستاره‌هایی مثل شومورودوف و عباس‌بک فیض‌الله‌یف را هم اضافه کرد. پس شاید زمان نگرانی برای فوتبال ایران از راه رسیده باشد. ازبکستان با این روند شاید بازیکنان بیشتری را نیز به بازار فوتبال ایران اعزام کند. هرچند که قبل از حضور این ۲نفر در تهران، خرید قبلی فوتبال ایران از ازبکستان یعنی تمیروف، به یک خرید افتضاح تبدیل شد.

کد خبر 838864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha