در راستای شروع هفتمین نهضت تابستانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای موقت پلیس در شرق تهران افتتاح می‌شود.

این فرهنگسرا با هدف غنی‌سازی‌ اوقات فراغت شهروندان و ایجاد فضایی برای تفریحات و سرگرمی‌های سالم در فصل تابستان احداث می‌شود.

فرهنگسرای پلیس که در 9 هفته برنامه هایش را به مخاطبان ارائه می‌دهد شامل ایستگاه‌های محیط‌زیست، سلامت، کودک، هنر، تفریحات و سرگرمی، اطلاع رسانی، کانون‌ها و بحران پدافند غیرعامل است.

بر این اساس، در ایستگاه محیط‌زیست، خدماتی چون، درمانگاه گل و گیاه زینتی، پرورش قارچ، الگوی مصرف، حمایت از حیوانات، بازیافت زباله و... ارائه می‌شود؛ ضمن اینکه در این حیطه آموزش‌های شهروندی و رفتاری به مخاطبان ارائه می‌شود.

مشاوره پزشکی، روانشناسی، تغذیه، آمادگی جسمانی، بهداشت محیط، داروخانه گیاهی، مهارت‌های زندگی، آزمایش قند خون، اندازه‌گیری فشار خون، قد و وزن و امداد پزشکی از خدماتی است که در ایستگاه سلامت ارائه می‌شود.

همچنین در ایستگاه کودک، کاردستی کودکانه، گریم، نمایش، بازی‌های کودک، تفریح و سرگرمی و عروسک‌سازی‌ و در ایستگاه هنر، قالیبافی، معرق، صورتک‌سازی‌، طراحی منزل، نقاشی روی سنگ، نقاشی روی بوم، زمین، پارچه، طراحی چهره، هنر خانه داری، شکل دهی بادکنک و بادبادک‌سازی‌ آموزش داده می‌شود.

در بخش دیگری از فعالیت‌های فرهنگسرای پلیس، در ایستگاه تفریحات و سرگرمی، ورزش‌های راکتی و فوتبال، دارت، فوتبال دستی، بازی‌های رایانه‌ای، تیر و کمان، تیراندازی، توپ اندازی و بازی‌های فکری و آموزشی ارائه می‌شود.

در غرفه اطلاع رسانی نیز پیام‌های بلوتوثی، ارسال پیامک، رادیو جشنواره و ستاد خبری فعال است و در ایستگاه کانون‌ها، کانون‌های نجوم، محیط طبیعی، محیط شهری، علوم تجربی، علوم اجتماعی، خبرنگاران، سلامت اجتماعی، بانوان و سالمندان به ارائه برنامه می‌پردازند.

همچنین، برنامه‌های امداد و نجات، حوادث غیرمترقبه، زندگی در شرایط سخت، دفاع غیرنظامی، حفاظت و ایمنی در غرفه «بحران و پدافند غیرعامل» در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

همچنین 9 جشنواره، با عناوین: بهانه، تهران شهر، باور سبز، نشاط، شکرانه، آشتی، شب آسمانی، ایران زمین و عطر یاس در طول 9 هفته برگزار می‌شود. فرهنگسرای تابستانی پلیس در فلکه چهارم تهرانپارس قسمت جنوبی و درضلع فضای شمالی پارک پلیس در مساحتی بالغ بر 1200 متر مربع قرار دارد.

احداث این فرهنگسرا، یکی از تمهیدات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفتمین نهضت تابستانه است که همزمان با 4 فرهنگسرای موقت دیگر با شعار «سادگی را مشق تابستان کنیم» به شهروندان تهرانی خدمات فرهنگی- هنری ارائه می‌کند

کد خبر 84142

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز