به‌دنبال افزایش تنش‌ها در منطقه و افزایش تقاضای جهانی، قیمت نفت روز جمعه به بیش از ۹۰دلار رسید تحلیلگران بر این باورند این ظرفیت وجود دارد که قیمت نفت تا محدوده ۱۰۰دلار پیش روی کند.

نفتکش ایرانی

به‌گزارش همشهری آنلاین، قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت در معاملات روز جمعه که بازارها مشغول ارزیابی ریسک‌های ژئوپلیتیکی بودند، با افزایش مواجه شدند به‌طوری که قیمت هر بشکه نفت برنت به ۹۰دلار و ۸۶سنت و قیمت نفت وست تگزاس به ۸۶دلار و ۷۷سنت رسید.

این احتمال وجود دارد که از روز دوشنبه و همزمان با بازگشایی بازارها قیمت نفت بار دیگر افزایش یابد. به‌زعم تحلیل‌گران افزایش تقاضای جهانی و ریسک‌های ژئوپولتیک در دنیا عامل رشد قیمت نفت است و این احتمال وجود دارد که قیمت نفت تا محدوده ۱۰۰دلار هم پیش روی کند. تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشتی نوشتند: انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای نفت ۱.۴میلیون بشکه در روز رشد کند.

همگام با رشد قیمت دلار قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی هم رکورد تازه‌ای ثبت کرد و به ۲هزار و۳۲۹دلار رسید. به‌نظر می‌رسد با بازگشایی بازارهای جهانی در روز دوشنبه قیمت طلا هم با رشد مواجه شود. دیروز اما در بازار رمز ارزها بعد از انتشار آمار اقتصادی آمریکا قیمت بیت‌کوین اندکی کاهش یافت و به ۶۷هزار و۶۷۵دلار رسید اما قیمت سایر رمز ارزها با رشد مواجه شدند. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۵۴تریلیون دلار است که ۵۲.۶۷درصد از این میزان در اختیار بیت‌کوین است.

بیشتر بخوانید

طلای جهانی در مسیر رشد | تاثیر رشد قیمت های جهانی بر بازار سکه

بنزین فقط با کارت شخصی | اگر بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومانی تمام شود، چه می شود؟

افزایش سود سامسونگ

آخرین خبرها از وضعیت شرکت‌های جهان نیز نشان می‌دهد که سود عملیاتی ۳ماهه اول شرکت سامسونگ کره‌جنوبی، با بهبود قیمت تراشه، بیش‌از ۱۰برابر رشد کرده است. این شرکت که بزرگ‌ترین سازنده تراشه حافظه و تلویزیون در جهان است، برآورد کرد سود عملیاتی این شرکت در ۳ماهه اول سال‌جاری میلادی ۴میلیاردو۸۴۰میلیون دلار بوده است که بیشتر از برآوردهای اولیه است.

شرکت خودروسازی فوردموتور نیز اعلام کرد عرضه خودروهای برقی در کانادا و نسل بعدی وانت برقی خود را به تعویق انداخته است، زیرا کاهش تقاضای خودروهای برقی در سطح جهان، خودروسازان را مجبور به تجدید نظر در برنامه‌های تولید می‌کند. فوردکه در سال۲۰۲۳ نزدیک به ۴.۷میلیارد دلار در کسب‌وکار خودروهای برقی خود از دست داده تأکید کرده است، نسل بعدی خودروهای برقی فقط زمانی که بتوانند سودآور باشند، عرضه خواهند شد.

آمارها از وضعیت ثروتمندترین افراد جهان نیز نشان می‌دهد ثروت مارک زاکربرگ مالک شرکت متا، از ثروت ایلان ماسک، مالک تسلا فراتر رفته و او اکنون سومین مرد ثروتمند جهان است. ثروت ماسک در سال میلادی جاری، ۴۸.۴میلیارد دلار کاهش یافته است، درحالی‌که زاکربرگ با صعود ارزش سهام شرکت متا ۵۸.۹میلیارد دلار به دارایی خود اضافه کرده است. در حال حاضر ارزش خالص دارایی‌های ایلان ماسک ۱۸۰.۶میلیارد دلار است. در مقابل، دارایی زاکربرگ، ۱۸۶.۹میلیارد دلار است.

کد خبر 842575
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha