همشهری آنلاین: ایجاد مشوق‌های مالی و غیرمالی برای سرمایه‌گذاران، افزایش زمان پرداخت اقساط شرکت‌ها تا 10 سال و نیز تخفیف در سود فروش اقساطی شرکت‌ها، از برنامه‌های سازمان خصوصی‌سازی در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی است.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، غلامرضا حیدری کرد زنگنه- معاون وزیر اقتصاد و رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی - به حمایت این سازمان از سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: در آیین‌نامه‌های جدید سرمایه‌گذاری انواع تسهیلات و مشوق‌های مالی و غیرمالی برای سرمایه‌گذاران پیش‌بینی شده است، لذا طبق این آیین‌نامه‌ها برای افرادی که بعد از واگذاری وارد شرکت شده و اشتغال و بهره‌وری را افزایش داده و سرمایه‌گذاری و تکنولوژی جدید ایجاد کنند مشوق‌های مختلفی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: در این مشوق‌ها علاوه بر اصلاح آیین‌نامه‌های اقساطی و تبدیل اقساط از 5 سال به 8 سال، در موارد استثنایی که هیات واگذاری تشخیص دهد زمان پرداخت اقساط 10 ساله شده و همچنین سود فروش اقساطی نصف می‌شود به این ترتیب بهترین تسهیلات در آیین‌نامه‌های جدید برای سرمایه‌گذاران و خریداران بخش غیردولتی پیش‌بینی شده است که این در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی است.

رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی در ادامه یادآور شد: بعد از واگذاری و عرضه شرکت در صورتی که خریدارن در شرکت تحول ایجاد کرده و بهره وری را افزایش دهند می‌توانند سود فروش اقساطی را از سازمان خصوصی‌سازی تخفیف گرفته و اقساط بلندمدت دریافت کنند.

وی به مدل سازمان خصوصی‌سازی برای ارزیابی شرکت‌ها بعد از واگذاری اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 28 شرکت واگذار شده بر اساس این مدل مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه مشاهده شد که شاخص‌های 24 شرکت با رشد روبه رو شده و این شرکت‌ها بعد از واگذاری وضعیت بهتری پیدا کردند.

وی خاطر نشان کرد: در 3 ماه اول سال 88 نیز 24 شرکت در برنامه بازدید قرار گرفتند که 12 شرکت مورد بررسی قرار گرفته و ادامه بازدیدها از وضعیت شرکت‌ها به طور مستمر در حال انجام است.

زنگنه در ادامه به علاقه سرمایه‌گذاران خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاران در هر نقطه از جهان به دنبال کسب سود هستند و هرجا که سود آنها تامین شود به آنجا مراجعه می‌کنند که در حال حاضر ایران برای سرمایه‌گذاری دارای ریسک کمتر و سود بهتر است، بنابراین سرمایه‌گذاران به سمت ایران درحال جذب هستند.

کد خبر 84894

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز