همشهری آنلاین: هیات‌مدیره سازمان بورس به زودی تکلیف 12 شرکت حذف‌شده از فهرست شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس که درخواست تجدید نظر نسبت حضور مجدد دارند را، مشخص می‌کند.

رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی بورس اوراق بهادار تهران با بیان مطلب فوق گفت: براساس مصوبه 4 خرداد ماه 88 هیات‌پذیرش، تعداد 15 شرکت به دلیل نداشتن انطباق با شرایط بورس و دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار از فهرست شرکت‌های بورسی حذف شده‌اند.

امیر حمزه مالمیر افزود: شرکت‌ها از تاریخ ابلاغ توسط شرکت بورس حداکثر 10 روز فرصت داشته‌اند، اعتراض خود را نسبت به حذف نام به سازمان بورس ارائه کنند و سازمان درخواست شرکت‌ها را بررسی و نظر لازم اجرای خود را اعلام می‌کند.

وی افزود : تعداد 12 شرکت از حذف‌شده‌ها، از سازمان بورس درخواست کرده‌اند که سازمان نسبت به حذف نام آنها از فهرست شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس تجدید نظر کند.

مالمیر ادامه داد: بر این اساس اداره نظارت بر ناشران بورسی، گزارشی در خصوص این شرک‌‌ها تهیه و ارائه کرده و هیات‌مدیره سازمان بورس نیز با توجه به بررسی‌های انجام‌شده به زودی نظر نهایی خود را اعلام می کند.

برگزاری 4 کارگاه آموزشی امضای دیجیتال

رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس همچنین از برگزاری 4 کارگاه آموزشی صدور گواهی امضای دیجیتال بر روی سامانه کدال در اوایل مردادماه 88 خبر داد.[افتتاح شبکه اطلاع‌رسانی یکپارچه الکترونیک بازار سرمایه]

مالمیر خاطر نشان کرد: این کارگاه های آموزشی در روزهای سوم و هشتم مردادماه جاری با حضور مدیران عامل و مالی شرکت‌های بورسی برگزار خواهد شد.

وی کاهش پروسه تهیه گزارش‌های مالی، سرعت در اطلاع‌رسانی، انجام برخی از محاسبات، کنترل و تصدیق اطلاعات از برخی جهات، اعلام هشدارهای لازم به تهیه‌کنندگان اطلاعات قبل از ارسال اطلاعات، اعلام هشدارهای لازم به کارشناسان سازمانرا از جمله مزایای سامانه کدال دانست و تاکید کرد قابلیت پیگیری حقوقی اطلاعات ارائه شده پس از ارسال اطلاعات با امضای دیجیتال و امکان گزارش‌گیری مناسب برای استفاده‌کنندگان و تحلیل‌گران را از دیگر مزایای ارسال اطلاعات شرکت‌های بورسی از طریق کدال است.[سامانه کدال مجهز به امضای دیجیتال شد]

وی ادامه داد: با اجرای امضای دیجیتال بر روی سامانه کدال، برخی از گزارش‌ها (مانند صورت وضعیت پورتفوی) با تاخیر بسیار کوتاه بر روی سامانه قرار خواهد گرفت تا سرعت انتشار اطلاعات در بازار سرمایه افزایش یابد.

رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس گفت: در فاز دوم کدال نظارت‌ها عمدتاً بعد از افشاء خواهد بود تا سرعت انتشار اطلاعات افزایش چشمگیری یابد.

کد خبر 84896

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز