سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

مدیرعامل شرکت مخابرات کاهش درآمد این شرکت در پی قطع اس‌ام‌اس را رد کرد.

صابر فیضی با این استدلال که قطع اس‌ام‌اس موجب جایگزینی تماس تلفنی شده و درآمد شرکت مخابرات کاهش نیافته سعی کرد نشان دهد که درآمد مخابرات کم نشده است.

به گزارش خبرنگار ما، اگرچه کاهش قیمت سهام شرکت‌های دولتی در روزهای اخیر در بورس ناشی از تشدید کاهش اعتماد به سهام این شرکت‌ها است و ارتباط مستقیمی با کاهش درآمد‌های احتمالی این شرکت‌ها ندارد اما ناکارآمدی خدماتی شرکت مخابرات می‌تواند به این شرکت در درازمدت خسارت وارد کند.

قطع مکرر ارتباط و فقدان امکان تماس‌ در شماره‌گیری‌های اول و دوم عاملی است که در ماه‌های اخیر عادت استفاده از تلفن‌همراه را از سر مشترکان انداخته‌است.

خدمات ناکارآمد به همراه برخی مشکلات از جمله قطع اس‌ام‌اس که بدون توجه به نیاز مشترکان و بدون اعلام قبلی نیز رخ‌می‌دهد مشترکان را به دوران قبل از تلفن‌همراه و سنت‌های گذشته بازگردانده است.

درحالی که در هفته‌های اخیر اعلام شد خدمات اس‌ام‌اس باردیگر برقرار شده است هرچند با کندی و تلاش‌های مکرر امکان استفاده از آن بود باردیگر قطع شد.

قطع مجدد درحالی رخ‌داده است که مدیرکل روابط‌عمومی شرکت مخابرات ایران براساس اعلام سایت اطلاع‌رسانی رسمی شرکت ارتباطات سیار از قطع خدمات اس‌ام‌اس اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

وی در‌عین حال در مورد هزینه ارسال چندین‌باره هر پیامک در روزهای اخیر گفت: هزینه یک اس‌ام‌اس از مشترکان دریافت می‌شود.

داوود زارعیان بدون اشاره به دلایل تداوم قطعی اس‌ام‌اس در روز‌های جاری، قطعی 20 روزه آن را موجب بروز برخی اختلال‌ها درسیستم‌های شبکه و ارسال چند باره یک پیامک را از آن جمله دانست.

این مسئول شرکت مخابرات به برخی مشکلات دیگر در شبکه ارتباطات کشور از جمله ارتباط‌های تلفن بین‌الملل نیز اشاره کرد و آن را ناشی از مشکلات در شرکت زیرساخت دانست و ادامه داد: به‌نظر می‌رسد این اختلالات مربوط به مجوز نداشتن شرکت‌های ارائه‌دهنده باشد.

به گزارش مهر، ارتباط از طریق کارت‌های تلفن بین‌المللی برای تماس با خارج کشور میسر نیست و شرکت‌های ارائه‌دهنده کارت‌های بین‌المللی این مشکل را ناشی از عملکرد شرکت مخابرات می‌دانند.

در همین حال، برخی از مشترکان در تهران از مشکلاتی در شبکه تلفن ثابت نیز سخن گفته‌اند که فقدان امکان برقراری ارتباطات با برخی مناطق و یا برخی از تلفن‌های ضروری از جمله مرکز اطلاعات 118 از آن جمله است.

همه این مشکلات در حالی صورت می‌گیرد که براساس سیاست‌های اصل 44 روند خصوصی‌سازی‌ در شرکت مخابرات آزاد شده و رویدادهای اخیر این روند را کند و ناکارآمد کرده است.

به‌نظر می‌رسد این شرایط به دولتی ماندن این شرکت در سال‌های پیش‌رو منجرشود و روند مشارکت شرکت‌های خصوصی در بخش مخابرات کشور را کُند کند. تازه‌ترین خبر در این زمینه حذف شرکت دوم برنده مزایده اپراتور سوم تلفن همراه در کشور است.

براساس گزارش سازمان تنظیم مقررات کنسرسیوم زین ایران نیز همچون کنسرسیوم تأمین اتصالات، موفق به انجام تعهداتش نشد و از روند مزایده اپراتور سوم، کنار گذاشته شد.

با این رویداد به‌نظر می‌رسد که امید به رقابتی شدن و ارائه خدمات متنوع و کارآمد در شبکه مخابرات کشور به‌ویژه در بخش سیار به آینده دور موکول شود. اختلال در سامانه 118
بسیاری از شهروندان تهرانی از اختلال و قطع سامانه 118 در روزهای اخیر به ویژه دیروز  گلایه دارند.

در روزهای اخیر سامانه 118 به دلایل مختلف قطع است و پاسخگوی شهروندان تهرانی نیست. به این مشکل باید اختلال در شبکه تلفن ثابت و فقدان امکان برقراری ارتباط با برخی مناطق و یا برخی از تلفن‌های ضروری را اضافه کرد.

کد خبر 85040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز