روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: شهرداری تهران قراردادی با هیچ شرکتی در زمینه دوچرخه‌های اشتراکی ندارد.

دوچرخه سواري

همشهری آنلاین-فرناز محمدزاده: در روزهای اخیر در فضای مجازی خبری مبنی بر فعالیت دوچرخه‌های برقی در سطح شهر منتشر شد که نکته عجیب این خبر، عدم استفاده بانوان از این دوچرخه‌های برقی است. درواقع اینطور عنوان شده که استفاده از این دوچرخه‌ها به‌گونه طراحی شده که خانم‌ها نمی‌توانند از آن استفاده کنند. همین امر موجب شد نسبت به شهرداری تهران انتقاداتی روانه شود و مدیریت شهری را مقصر اصلی این موضوع معرفی کنند. درحالی که پس از جمع‌آوری دوچرخه‌های بیدود، مدیریت شهری با مجموعه جدیدی کار مشترکی در این زمینه نداشته است.

در همین رابطه حسن رضایی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران می‌گوید که شهرداری تهران درحال حاضر هیچ قراردادی با هیچ شرکتی در خصوص استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی و یا موتور برقی اشتراکی منعقد نکرده است.

او در ادامه می‌افزاید: بر این اساس فعالیت هرگونه دوچرخه اشتراکی در سطح شهر بدون اخذ مجوز و طی ضوابط و مقررات شهرداری تهران خلاف مقررات و غیرقانونی است.

رضایی با اشاره به آنکه شهرداری تهران برنامه‌ای برای استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی تهیه کرده که به‌زودی با رعایت ضوابط و مقررات اجرایی می‌شود، اضافه کرد: اطلاعات بیشتر در این‌باره متعاقباً اعلام می‌شود؛ شهروندان می‌توانند به‌زودی از این مُد حمل و نقلی هم استفاده کنند.

پیش‌تر نیز کامران اخباری، سرپرست معاونت توسعه حمل‌ونقل پاک و آموزش به خبرنگار همشهری گفته بود، در دوره مدیریت شهری جدید، رویکرد این بوده که فعلا خطوط جدید برای دوچرخه احداث نشود تا زمانی که بتوانیم تجهیزات فنی را توسعه دهیم چراکه خطوط فعلی کفایت می‌کند.

اخباری در ادامه افزود: برهمین اساس باید در ابتدا بتوانیم زیرساخت را ایجاد کنیم بعد از آن خطوط توسعه یابد. برای توسعه زیرساخت‌ها باید ابتدا دوچرخه بعد از آن دوچرخه برقی را تامین کنیم.

او تصریح کرد: به دنبال تهیه دوچرخه معمولی، دوچرخه برقی، اسکوتر برقی و موتور برقی هستیم و پروژه جدیدی هم در دست اجرا داریم. باید این هماهنگی انجام شود و روال قانونی دنبال شود. اما قصد داریم این خطوط کارایی خود را پیدا کند، پس طرح ما در حال تهیه است که به زودی قرار شده به بهره برداری برسد که در آینده نزدیک از آن رونمایی خواهیم کرد.

کد خبر 850700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha