چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: طولانی‌ترین خورشیدگرفتگی قرن بیست و یکم، 31 تیر ساعت 6:5 دقیقه به وقت تهران رخ داد و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شاهد این پدیده طبیعی بودند

خورشیدگرفتگی امسال در مساحتی حدود 250 کیلیومتر در بخشی از کشورهای هند، نپال، بوتان، بنگلادش، میانمار، چین و جزایر جنوبی ژاپن قابل رویت بود.

ناسا خبر داد که مدت این گرفتگی در قابل رویت‌ترین بخش از آسیا 6 دقیقه و 39 ثانیه بوده‌است و خورشید گرفتگی بعدی سال 2132 رخ خواهد داد.

یکی از زیباترین جلوه‌های خورشیدگرفتگی نمایان شدن تاج‌های خوشید است. دانشمندان از این فرصت برای مطالعه برروی تاج‌ها و سونامی‌های خورشیدی استفاده می‌کنند.

در بعضی از کشورهای آسیایی از جمله چین، خورشید گرفتگی کامل باعث فرو رفتن شهرها در تاریکی شد. بندر شانگهای هم این پدیده را تجربه کرد.

هزاران محقق، عکاس و خبرنگار از سراسر جهان خود را به کشورهای آسیایی رساندند تا شاهد وقوع بزرگترین خورشیدگرفتگی قرن باشند.

رهبران مذهبی هندو به پیروان خود خبر داده‌بودند که خورشیدگرفتگی باعث ایجاد آشوب در جهان می‌شود و دعا و نیایش در کنار رودهای مقدس از جمله رود گنگ باعث محافظت در برابر این بلایا می‌شود.[کسوف خرافات را در مقابل علم قرار می‌دهد]

عکس‌ها از روییترز

کد خبر 85992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز