گروه اجتماعی: اعزام زائران ایرانی از سوریه به عتبات مقدسه عراق از فصل پاییز آغاز می‌شود.

معاون سازمان حج و زیارت در امور عتبات مقدسه گفت: براساس این طرح، زائران ایرانی که با تورهای هوایی به دمشق سفر می‌کنند از مرز مشترک سوریه و عراق موسوم به (تنف) راهی بقاع متبرکه اهل‌بیت(ع) در عراق خواهند شد و پس از زیارت شهرهای مقدس از جمله کاظمین‌، کربلای معلا و نجف اشرف، از راه زمینی راهی کشور می‌شوند.

حسین اکبری افزود: همچنین زائرانی که راهی عراق می‌شوند از راه زمینی به دمشق می‌آیند و پس از اقامت چند روزه در دمشق از طریق خطوط هوایی به مقاصد اصلی خود در کشورمان بر می‌گردند.

پیش از این زائران ایران که از طریق ترکیه به سوریه اعزام می‌شدند، حدود2 شبانه‌روز در ترکیه متوقف و از دورترین مسیر وارد سوریه می‌شدند. وی ادامه داد: در عراق زمستان وجود ندارد، فاصله کوتاه‌تر (حدود یک سوم مسافت را باید زائران طی کنند) و سوخت ارزان‌تر است و زائران از نزدیک‌ترین نقطه وارد دمشق می‌شوند.

رئیس عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور گفت: همچنین بزرگراهی که در مرز تا بغداد وجود دارد یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این طرح است.

استفاده از پایانه مرزی تل‌ابیض میان سوریه و ترکیه یکی از مباحث مطرح شده در مذاکرات معاون سازمان حج و زیارت کشورمان با مقامات سوری بود تا مسیر حرکت اتوبوس‌های زیارتی کشورمان در خاک ترکیه در حدود 300کیلومتر کوتاه‌تر شود.

وی با اشاره به استقبال مقامات سوری از این طرح‌، افزود: مقامات عراق نیز درخصوص تامین امنیت در جاده‌های مناطق غربی کشورشان متعهد شدند.

کد خبر 87784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز